Gå til innhold

NÅR TAR BARENE VERNET KONTAKT OG GÅR VI RIKTIG FREM?

Anbefalte innlegg

Gjest KLUMSEN
Skrevet

HEI

JEG HAR EN NEVØ SOM ER BLITT SEKSUELT OVERGREPET AV SIN FAR, HAN ER KUN HOS FAREN I HELGENE.

MOREN VISTE IKKE HVA HUN SKULLE GJØRE SÅ VI SA AT HUN MÅTTE RINGE TIL HELSESØSTEREN..DET VILLE HUN IKKE SELV SÅ VI GJØRDE DET FOR HENNE. VI OG MOREN HADDE ET MØTE MED HELSESØSTER FØRSTE HVERDAG ETTER JUL OG HUN SKULLE RAPORTERE DETTE TIL BARNEVERNET SÅ VILL BARNEVERNET TA KONTAKT FORTEST MULIG...

DE HAR ENDA IKKE TATT KONTAKT, ER JEG UTOLMODIG?

MOREN VILLE HELLER IKKE INFORMERE LÆREREN TIL BARNET OM HVA SOM HAR SKJEDD, ER DET IKKE BARE BRA FOR LÆREREN Å VITE DET?

TILFELLE HAN OPPFØRER SEG ANDERLEDNES ELLER NEVNER DET SELV..

ER DET JEG SOM ER DUM?

VI HAR TATT OVER ANSVARET FOR HAN ANNEHVER HELG.. FOR UNGEN SKYLD, ER DETTE FEIL AV OSS?

HAN HAR EN BROR (IKKE AV SAMME FAR) HAN ER KJEMPE SJALUSI FORDI NR 1 ER HOS OSS ANNEHVER HELG-...BESTEMORA HAR NÅ BLANDET SEG INN OG PRESSER OSS TIL AT VI MÅ HA NR2 NOEN NETTER OGSÅ FORDI HAN ER SJALU.. JEG SKJØNNER JO DET, ME JEG FØLER DET AT DE BØR SI TIL HAN AT HAN ER FAKTISK SÅ HELDIG AT HAN KAN BESØKE PAPPAEN SIN.. DET ER IKKE SÅ LETT NÅR DU HAR 100 PROSENT STILLING OG JEG HAR 60 PROSENT OG STUDIER DA NÅR MAN IKKE HAR NR 1 EN HELG ØNSKER MAN Å SLAPPE AV LITT OG GJØRE LEKSER..ER DETTE FOR MYE Å ØNSKE? ELLER ER DET JEG SOM ER EGOISTISK? ER DET FOR MYE?

JEG ORKER FAKTISK IKKE MER NÅ,ALT JEG ØNSKER ER ETT TAKK DERE GJØR EN INNSATS..IKKE ET DERE MÅ GJØRE SÅNN OG SÅNN OGSÅ..

KAN NOEN FORTELLE MEG OM JEG MÅ TA MEG SAMMEN ELLER HVA?

TAKK TRENGER DERE

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Er dette overgrep som er anmeldt til politiet?

Skrevet

Jeg synes du og søsteren din skal kontakte barnevernet igjen.

Har dere fått henvisning til PP-tjeneste, BUP eller andre instanser?

Hvis søsteren din ikke vil fortelle hva som har skjedd til læreren, så synes jeg du skal støtte henne på det.

Angående dette med den andre nevøen. Ikke ta på deg mer ansvar enn du kan håndtere. Hvis du tror du vil bli for sliten av å ha begge nevøene på besøk, så si nei. Du gjør allerede en formidabel innsats for søsteren din, hun er heldig som har deg!

Skrevet

HELSESØTREN SKULLE KONTAKTE BARNEVERNET SÅ SKULLE DE KONTAKTE OSS IGJEN..DE SKAL VIST INNRAPPORTERE DET TILPOLITIET...

JEG SKJØNNER EGENTLIG INGEN TING JEG SITTER HER OG BARE GRÅTER FOR HVER GANG JEG PROVER Å HJELPE SÅ ER DET ALDRI GODT NOK JEG GJØR ALT JEG KAN MEN DET ER IKKE GODT NOK. JEG HAR NEVØEN PÅ EN LUFTMADRASS FOR JEG HAR BARE EN LITE LEILIGHET SÅ DET BLIR ALT FORMYE Å HA BEGGE TO MEN JEG FØLER MEG BARE IKKE GOD NOK FOR DEM OG JEG VET IKKE HVA JEG SKAL GJØRE..VUDERE Å DROPPE STUDIENE FÅ MEG EN JOBB KJØPE ET HUS SÅNN AT JEG KAN HA BEGGE TO SÅ DE KAN BLI FORNØYDE..

SKJØNNER IKKE HVORFOR DE IKKE BARE KAN VÆRE FORNØYDE M MED MEG?

TRODDE JEG GJORDE EN DEL JEG ER JO BARE 20 ÅR OG GR OPP ANNEHVER HELG FOR DEM.. OG SØTRA MI KJEFTER P MEG FOR JEG IKKE ER PÅ BYEN DEN ANDRE HELGA..SKJØNNER INGETING JEG!

PROBLEMET ER Å AT JEG JOBBER PÅ SKOLEN HVOR NEVØEN MIN GÅR OG LÆREENE HAR FISKET OM DET HAR SKJEDD NOE FOR HAN HAR ENDRET OPPFØRSEL..

VET IKE HVA JG SKLA GJØRE FØLER MEG VELDIG LANGT NEDE OG IKKE STREKKER TIL!

Skrevet
HEI

JEG HAR EN NEVØ SOM ER BLITT SEKSUELT OVERGREPET AV SIN FAR, HAN ER KUN HOS FAREN I HELGENE.

MOREN VISTE IKKE HVA HUN SKULLE GJØRE SÅ VI SA AT HUN MÅTTE RINGE TIL HELSESØSTEREN..DET VILLE HUN IKKE SELV SÅ VI GJØRDE DET FOR HENNE. VI OG MOREN HADDE ET MØTE MED HELSESØSTER FØRSTE HVERDAG ETTER JUL OG HUN SKULLE RAPORTERE DETTE TIL BARNEVERNET SÅ VILL BARNEVERNET TA KONTAKT FORTEST MULIG...

DE HAR ENDA IKKE TATT KONTAKT, ER JEG UTOLMODIG?

MOREN VILLE HELLER IKKE INFORMERE LÆREREN TIL BARNET OM HVA SOM HAR SKJEDD, ER DET IKKE BARE BRA FOR LÆREREN Å VITE DET?

TILFELLE HAN OPPFØRER SEG ANDERLEDNES ELLER NEVNER DET SELV..

ER DET JEG SOM ER DUM?

VI HAR TATT OVER ANSVARET FOR HAN ANNEHVER HELG.. FOR UNGEN SKYLD, ER DETTE FEIL AV OSS?

HAN HAR EN BROR (IKKE AV SAMME FAR) HAN ER KJEMPE SJALUSI FORDI NR 1 ER HOS OSS ANNEHVER HELG-...BESTEMORA HAR NÅ BLANDET SEG INN OG PRESSER OSS TIL AT VI MÅ HA NR2 NOEN NETTER OGSÅ FORDI HAN ER SJALU.. JEG SKJØNNER JO DET, ME JEG FØLER DET AT DE BØR SI TIL HAN AT HAN ER FAKTISK SÅ HELDIG AT HAN KAN BESØKE PAPPAEN SIN.. DET ER IKKE SÅ LETT NÅR DU HAR 100 PROSENT STILLING OG JEG HAR 60 PROSENT OG STUDIER DA NÅR MAN IKKE HAR NR 1 EN HELG ØNSKER MAN Å SLAPPE AV LITT OG GJØRE LEKSER..ER DETTE FOR MYE Å ØNSKE? ELLER ER DET JEG SOM ER EGOISTISK? ER DET FOR MYE?

JEG ORKER FAKTISK IKKE MER NÅ,ALT JEG ØNSKER ER ETT TAKK DERE GJØR EN INNSATS..IKKE ET DERE MÅ GJØRE SÅNN OG SÅNN OGSÅ..

KAN NOEN FORTELLE MEG OM JEG MÅ TA MEG SAMMEN ELLER HVA?

TAKK TRENGER DERE

Er han hos far i helgene i dag også? Som mor går man til politiet med slikt med en gang. For det første for å få avklart/avhørt far. Så vil barnet bli avhørt. Så for at barnet skal få hjelp hos proffe folk.

Om ikke helsesøster har gjort noe, så er det på tide å ta skjeen i sin egen hånd.

Så sprengt bv er, så kan dette ta tid.

Du skriver ikke oe om barnas alder. Klart en bror kan bli sjalu,men ikke altid lett å forstå for et barn, selv om han har en far han kan besøke. Han syns kansje dere er veldig ok og at det er hyggelig hos dere, derfor har han ønske om å være der.

At bestemor blander seg inn, kan en jo forstå,men hun bør sete seg inn i det misbrukte barnet sin situasjon også. Ikke lett for utenforstående.

Hadde dere han i helgene før misbruket? Er mor sliten så at det kunne være aktuelt med avlasting for det andre barnet? (hos andre)

Det kan være veldig positivt for e å ha ulike besøkshem. Da har de noe å fortelle hverandre da helgen er over.

men, vær snill å anmeld saken!

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet
Er han hos far i helgene i dag også? Som mor går man til politiet med slikt med en gang. For det første for å få avklart/avhørt far. Så vil barnet bli avhørt. Så for at barnet skal få hjelp hos proffe folk.

Om ikke helsesøster har gjort noe, så er det på tide å ta skjeen i sin egen hånd.

Så sprengt bv er, så kan dette ta tid.

Du skriver ikke oe om barnas alder. Klart en bror kan bli sjalu,men ikke altid lett å forstå for et barn, selv om han har en far han kan besøke. Han syns kansje dere er veldig ok og at det er hyggelig hos dere, derfor har han ønske om å være der.

At bestemor blander seg inn, kan en jo forstå,men hun bør sete seg inn i det misbrukte barnet sin situasjon også. Ikke lett for utenforstående.

Hadde dere han i helgene før misbruket? Er mor sliten så at det kunne være aktuelt med avlasting for det andre barnet? (hos andre)

Det kan være veldig positivt for e å ha ulike besøkshem. Da har de noe å fortelle hverandre da helgen er over.

men, vær snill å anmeld saken!

MISBRUKTE ER 8 ANDRE ER 4..

DET ER JO ANMELDT TIL BARNEVERNET TRODDE JEG SIDEN HELSESØSTER SKULLE BRINGE DET VIDERE...

SKJØNNER AT DET IKKE R LETT FOR MINSTE Å FORSTÅ MEN FØLER BARE JEG IKKE STREKKER TIL. HAN ER HOS SIN FAR ANNEHVER HELG. DE SKULLE VÆRE HOS FEDRENE SINE SAMTIDIG MEN SÅ HAR FAREN TIL DEN MINSTE BYTTET HELG SÅ NÅ ER DET MOTSATT..

HAN VAR ALDRI HOS OSS I HELGENE FØR OVERGREPET SKJEDDE MEN HAN ER DET JO NÅ:) OG HAN HAR IKKE VÆRT HOS FAREN SIDEN DET SKJEDDE..

JEG ER BARE SÅ I TVIL OM HVA JEG SKLA GJØRE ER SÅ REDD

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns de andre kommer med gode råd. Dere kan selv ta kontakt med politi og barnevern, så går det kanskje fortere. Jeg tenker også på om faren skulle kreve å få samvær med sønnen, og beskylde dere for trenering av samvær. Hvis det skulle skje, er det viktig at dere har alt på det rene, og at dere kontakter folk som kan hjelpe dere.

Jeg vil også rose deg for det du allerede gjør. Hvis jeg forstår deg rett, har du gutten annenhver helg. Du bidrar allerede mye for at gutten skal få det bedre. Jeg håper du ikke lar deg presse av guttenes bestemor. Dette er kanskje bare for en periode, og sjalusien vil da gå over. Du har studier, og du gjør det du kan. Du skal ikke da måtte føle deg presset til å ta på deg enda mer, spesielt når det "bare" handler om sjalusi. Den andre gutten har også sin far han kan dra til, og han lider da ingen nød. Om dette blir en langvarig løsning, vil ha sikkert venne seg til det.

Skrevet

NÅ HLARER JEG IKKE SLUTTE Å GRÅYE HER, DERE SKJØNNER JEG HAR INGEN JEG KAN SNAKKE MED!

SØSTREN MIN VIL IKKE GJØRE NOE MERE HUN VIL BARE VENTE PÅ BARNEVERNET..

JEG FØLER HUN ER GANSKE UMODEN OG TAR OFTE LITT LITE ANSVAR JEG FØLER JEG PRESSET HENNE TIL DETTE I FØRSTE OMGANG...

OG SØTRA TIL FAREN RINGER OG BER OSS IKKE ANMELDE DET FOR FAREN KAN BEGYNNE Å SELVSKADE SEG SELV.. DETTE BLIR SØSTRA PÅVIRKET AV OG VIL DERFOR TA DETSOM DFET KOMMER SO MHUN SIER..

DE BARE SKJØNNER IKKE AT JEG FAKTISK IKKE ORKER MER TRODDE JEG SKULLE FA ET TAKK JEG NÅR JEG HAR HAN ANNEHVER HELG MEN DET ER VIST FOR MYE Å BE OM..HVORFOR ER JEG IKKE GOD NOK??

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Kjempefint at du hjelper til med nevøen din, men du er bare 20 år og holder på med studier midt oppi dette. Det er ikke riktig at de skal kreve av deg at du stiller opp utover det du selv synes at du makter.

Som andre her sier; Be søsteren din kontakte barnevernet selv, da får dere fortgang i ting. Hun kan dessuten søke om besøkshjem til gutten, sånn at du slipper så mye ansvar.

Og dessuten; dette anmeldes til politiet, jo før jo heller!

Endret av Bodillen
Skrevet

DERE SKJØNNER IKKE..HUN VIL IKKE.. HUN MENER DET ER BARE Å VENTE Å SE OG AT JEG BARE OVERDRIVER

Skrevet

Trådstarter, du er student, men skriver med Caps Lock på?

Du behøver ikke bli for nær din søster, det er hennes barn. Det er fint du hjelper til, men forvente ikke at ustabile mennesker takker deg. Fint du fokuserer på barna! De setter sikkert pris på å ha en tante de kan komme til.

Skrevet
DERE SKJØNNER IKKE..HUN VIL IKKE.. HUN MENER DET ER BARE Å VENTE Å SE OG AT JEG BARE OVERDRIVER

Spør henne om du kan kontakte barnevernet? Hvis hun svarer nei, så får du vurdere om du skal kontakte dem uansett.

Det kan virke som om søsteren din ikke evner å gi den omsorgen som hun burde gi til barna sine akkurat nå. De trenger hjelp..

Gjest Bodillen
Skrevet

Du kan tipse dem uten at hun får vite at du har gjort det. Du kan si det som det er, at helsesøster er informert og skulle ta saken videre til dem, men at du er i tvil om hun har gjort det. Sånn får du fortgang i saken, og søsteren din går ut ifra at det er heslesøster som har formidlet saken til barnevernet.

Skrevet

JEG SKRIVER MED CAPS LOCK PÅ FORDI JEG HAR LESE OG SKRIVE VANSKER.. BEKLAGER

OK HER KOMMER DET MERE SØSTREN MIN VIL HELST IKKE VÆRE HJEMME MED UNGEN VIL HELST UT PÅ BYEN OG VÆRE SAMMEN MED VENNE SINE..FLERER GANGER ER ÅRINGEN ALENE HJEMME FORDI HAN IKKE VIL VÆRE M ED PÅ HANDLESENTRE OSV.. SÅ JEG TOK JO HAN LITT TIL MEG FOR JEG FØLER HAN ER LITT FORSØMT....MEN JEG KAN LIKSOM IKKE SETTE FINGREN PÅ HVA DET ER HUN GJØR MED BARNA FORDI HUN BRUKER ALL SIN TID PÅ HESTEN OG TRENING.. UNGENE ER MED PÅ TRENINGSENTRET OG LØPER MELLOM APPERATENE DEN TYPEN HVIS DU SKJØNNER..

JEG VET BARE IKKE HVA JEG SKLA GJØRE.. GÅR JEG OVER STREKEN FOR HENNE FÅR JEG KANSJE IKKE LOV Å HA GUTTEN HELLER...

NOEN KONKRETE RÅD ANNET EN Å GÅ OVER STREKEN HENNES?

VET IKKE OM JEG KLARER DET HAR ALLEREDE PRESSET HENNE TIL Å KOMBLE INN FOLK HER (HELSESØSTER)

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg begynner jo å skjønne hvorfor det ikke haster så innmari for henne å kontakte barnevernet...

Var jeg i din situasjon ville jeg ringt dem i morgen.

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Kjære deg, du bør ikke gå alene med disse tankene, jeg skjønner at det opprører deg og at situasjonen begynner å bli uutholdelig. Jeg har full forståelse for dine følelser, for det som skjer rundt deg er vanskelig for enhver å takle.

Jeg tenker at det kan være en mulighet at du tar kontakt med helsesøsteren igjen, hun kan kanskje også være en samtalepartner for deg, og hun skal ha endel kompetanse rundt dette og kan kanskje hjelpe deg til å forstå det som skjer og hvordan du skal takle det.

Hvis helsesøster ikke gir deg tilfredstillende svar, så gå til barnevernet, hvis gutten har opplevd overgrep bør han og familien få hjelp fortest mulig. Ulempen med det sistnevnte er at din søster kan reagere negativt på dette, klarer du å takle den reaksjonen som kan komme?

Jeg skjønner at du vil hjelpe nevøen din, men det er et stort ansvar, kanskje for stort, og du trenger isåfall hjelp til å vite hvordan du skal gå frem.

Du må sette grenser for deg selv, og du må ikke la deg presse for at noen gir deg dårlig samvittighet - du gjør allerede mere enn man kan forvente av et menneske. La være å forholde deg til bestemoren og tanten og andre som måtte blande deg inn - si at de får forholde seg til din søster - ikke til deg - for dette er faktisk ikke ditt ansvar!

Lykke til

Skrevet

VET IKE OM JEG KLARER...

HJERNEN VIL MEN VET IKKE OM KROPPEN KLARER

FINNER HUN UT AV DET VIL HUN ALDRI TILGI MEG OG DA FÅR JEG KANSJE ALDRI SE BARNA IGJEN

Skrevet

Jeg lurer på en ting her jeg, VET dere at gutten er misbrukt, eller mistenker dere at han er det. Det første en må få klarhet i er om gutten ER misbrukt.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
VET IKE OM JEG KLARER...

HJERNEN VIL MEN VET IKKE OM KROPPEN KLARER

FINNER HUN UT AV DET VIL HUN ALDRI TILGI MEG OG DA FÅR JEG KANSJE ALDRI SE BARNA IGJEN

Jeg skjønner at det å ikke skulle kunne se nevøene dine igjen vil være veldig trist for deg. Du tilfører nok gode ting i livene deres også. Men likevel, så er det vel aller viktigst at guttene får en trygg og stabil hverdag? Det er heller ikke sikkert at du ikke vil kunne treffe dem.

Jeg syns Bodillen kom med et godt forslag. Ved å sende en bekymringsmelding anonymt til barnevernet, vil ikke søsteren din få vite at det er du som har tatt kontakt. Mest sannsynlig vil hun bare tro at det er helsesøster, siden hun vet allerede at hun skal kontakte dem. Jeg syns det er viktigere å tenke på barna enn søsteren din her. Det er deres oppvekst det handler om.

Gjest Gjest_GJEST_*
Skrevet
Jeg lurer på en ting her jeg, VET dere at gutten er misbrukt, eller mistenker dere at han er det. Det første en må få klarhet i er om gutten ER misbrukt.

GUTTEN KNAKK SAMMEN NÅR HAN SKULLE LEGGE SEG OG FORTALTE OM AT HAN VÅKNET AV AT PAPPAEN TOK HAN PÅ TISSEN DET VAR KJEMPE EKKELT SA HAN..OG DET SKJEDDE FLERE GANGER I LØPET AV DEN NATTEN..

FAREN BLE MISBRUKT SELV SOM BARN OG DET GÅR I ARV FOR MANGE...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...