Gå til innhold

Hvor oppbevarer du dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest melbilletråden:

Jeg er på jakt etter gode krukker/beholdere å ha f.eks spaghetti, makaroni og mel i.

Kan man stole på sånne ting fra Nille? Jeg er litt skeptisk...

Hvor har du kjøpt oppbevaringstingene du er mest fornøyd med?

Skrevet

Jeg oppbevarer det rett og slett i posene det kommer fra, jeg. Har aldri opplevd melbiller eller andre kryp av noe slag i matvarene mine. Makaroni oppbevares i esken jeg kjøpte den i, melet forblir i melposen det kom i, osv. Jeg ser ikke helt vitsen med å skulle helle det over i en krukke? Da håper jeg dere vasker krukkene deres før dere fyller på mel fra en ny pose...

Skrevet

Mel og sukker står i papirposene de kommer i. Vi kjøper inn et brett av hvert om gangen, og de står i matboda i kjelleren. Åpnede poser står oppe i kjøkkenskapet. Aldri sett en melbille i mitt liv.

Spaghetti, ris, nøtter, frø o.l. oppbevarer vi i Norgesglass kjøpt på bruktbutikken.

Skrevet

Jeg fikk melbiller som kom fra en gammel pose byggmel. Derfor har jeg gått til anskaffelse av store Tupperware bokser med lokk til mel og sukker, og litt mindre glass med lokk til andre ting.

Ikke sett biller siden det...

Skrevet

Kjøpte faktisk noen høye oppbevaringsglass på Nille, og de fungerer helt utmerket.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg har kjøpt oppbevaringsbokser både på Pytt&Panne, IKEA og Tupperware, og alle fungerer greit. De trenger ikke være noe dårligere fordi de kommer fra Nille, det er bare å se dem an før du kjøper. Man merker jo fort om de tetter eller ikke når man prøver dem først.

Gjest Mayamor
Skrevet

Har Tupperware produkter til oppbevaring av tørrvareprodukter.

Skrevet
Har Tupperware produkter til oppbevaring av tørrvareprodukter.

Hvor får man tak i Tupperware-produkter, bortsett fra på sånne partyer? Er ikke de mye dyrere enn bokser fra Pytt & panne, Nille etc?

Skrevet

Jeg bruker fortrinnnsvis ting fra tupperware.

Målte dl på 1 kg. sukker 2,5 kjg hvetemel osv for å vite volum i dl. og kjøpte deretter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...