Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt mine to mammabukser på Den Kule Mage og Svangerskapet. Jeg er veldig fornøyd med begge to :-) Jeg har i tillegg fått låne to bukser av ei venninne, de er fra henholdsvis Lindex og HM, og de bruker jeg bare hjemme fordi de er så store og uformelige..

Jeg synes ikke det er noe galt i å kjøpe en del fine mammaklær. Min baby er svært etterlengtet og jeg synes det er utrolig stas å endelig være gravid. Det vil jeg gjerne undestreke ved å kle meg i kule klær som er tilpasset den voksende magen. Og selvom de kun kan brukes i en kort periode, så håper jeg jo at vi skal klare å lage en søster eller bror en gang i fremtiden, så da kan jeg bruke de omigjen senere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på Gina Tricot og kjøpte klær i går! Var ganske skeptisk, men fant faktisk en del ålreit som jeg regner med å kunne bruke en god stund ut i svangerskapet. Tette tights og lange topper som går nedenfor rumpa. Veldig behagelig, god plass til magen, sitter pent, er stilige og ser ikke bomsete ut.

Som Malama har jeg rett og slett ikke noe valg når det gjelder å gå til innkjøp av nye klær. Buksene og skjørtene mine er for trange i linningen, og jeg føler meg ikke spesielt presentabel - eller komfortabel - med å ha smekken åpen. Regner med å skaffe meg en mammabukse etter hvert også, men inntil videre funker tights og genserkjole/tunika/omslagskjole helt fint. :)

Skrevet

Kjøpte min første mammabukse i uke 16, gikk med strikk i livet på mine vanlige bukser til da. Kjøpte heldigvis buksa ett nr for stor, for jeg gikk ganske mye ut i bekkenet, og la på meg en del mot slutten. Senere kjøpte jeg også en i dongeri, men den ble for trang i 8. mnd. Gikk rett og slett ikke over magen, og jeg var ikke spesielt stor. Glad jeg ikke kjøpte flere, for jeg har pakket dem laaaangt bort nå. Brukte dem forresten de første to ukene etter fødselen, for da passet ingenting annet.

Skrevet

I mitt forrige svangerskap hadde jeg ikke mammabukse, bare et par gensere med ekstra plass til magen. Det var jo sommer og jeg gikk mest i lange singletter. Buksene jeg hadde kunne jeg bruke hele veien, for de var tøyelige i livet.

De klærne jeg hadde da bruker jeg om igjen nå, men selv om buksene mine fortsatt har tøyelig liv og passer har jeg kjøpt meg ei mammabukse. Begynte å bruke den i uke 28.

Synes det er greit med behagelige klær når man er gravid. Ikke vil jeg se ut som et telt heller (selv om jeg er ganske stor i utgangspunktet) Jeg vil framheve magen er jeg stolt av :)

Skrevet

Ser at det er mange som fremhever dette med å kjøpe klær for en så kort periode etc. Mulig jeg har et noe høyt forbruk av klær, men det er sjelden jeg bruker klær noe særlig lenger enn ett års tid uansett, moten endrer seg og etter mange vaske er de kanskje ikke like fine lenger etc. Så jeg har ingen problemer med å kjøpe klær som jeg bare kommer til å få bruk for i litt over et halvt års tid...

Selvsagt er det dyrere basisplagg som varer lenger, men jeg handler stort sett sånn passe "motete" og da varer de gjerne bare en sesong eller to likevel. Så da er det greit at de rimelige kjedebutikkene har ok klær slik at det ikke blir for dyrt.

Skrevet

Stiller i den andre kategorien jeg da, som har lett frem et par lange gensere fra skapet... som jeg nok må innrømme at jeg hadde med meg da jeg flyttet hjemmefra... i 1998. Og ja, nå var jeg glad for å finne et par lange gensere i skapet... med plass til meg og magen, uten å være telt ("teltklærene" fra 90-tallet er for lengst borte fra mitt skap også, men et par gensre som er gankse så "normale" har jeg tatt vare på...) et er lite klær jeg kjøper og bare bruker i et år. Faktisk er jeg sur for at de "varte så kort" ullgensrene jeg kjøpte for et år siden. Tre stykker, like, men i ulike farger. Den røde er mye mindre brukt pga at jeg ikke vasker rød ull så ofte. Den grønne er "mellombrukt" og fortsatt brukbar om jeg syr igjen et par hull som den merelig nok har fått under armen (rett ved sømmen, ikke sømmen som gikk opp heller, merkelige greier) Den blå ar de samme hullene under armene, men vet ikke om jeg gidder fikse den, for den har i tillegg rett og slett blitt slitt hull på albuen. Det er den som er mest brukt, og ja, en god del brukt, men den er bare et år gammel! Jeg forventer at klærene skal vare lenger. (Men nå er de lagt bort rett og slett fordei de bare når litt nedom "normal bukselinning" og derfor rett og slett ikke passer til en voksende mage, da "magedelen" av mammabuksa vil synes.

Men likevel har jeg ikke noe problem med å kjøpe litt mammaklær. Jeg kjøper ikke myyye, og holder det i "klassisk og enkelt", slik at jeg kan finne det frem igjen om vi er så heldige å få flere barn etterhvert.

Jeg vil ikke gjemme bort magen min, jeg er stolt av å være gravid, men jeg vil kle meg behagelig og kledelig, og slik at jeg føler meg vel.

Men enhver får vel finne sin egen løsning, vi har jo ulik stil på det meste her i livet, så også dette.

(F.eks min "svigerinne", hadde neppe trengt nye klær på en stund, hun laffer jo gjerne rundt i min brors joggebukse likevel. (inspirert har jeg funnet ei sånn bukse som tilhører min mann (som han ikke har rørt på eviglenge) som jeg har tatt i bruk som "kosebukse" på kveldene) og har man mye "løse, tøyelige" klær, så stiller det seg gjerne annerledes enn de som bruker mye tettsittende og trangt... Også varerier det jo hvor mye man legger på seg også...

Så hver sin løsning, som passer den enkelte.

Og ikke alle liker vi de samme klærene heller, så for den som har lyst på snekkerbukse: hvorfor ikke?

Og konklusjon når det gjelder HM: Det varierer fra butikk til butikk (den første jeg var på har visst ikke mammaavdeling lenger?) og fra måned til måned. Så det er ikke bare smak og behag som avgjør om man finner noe "fint", men også flaks og tidspunkt...

Skrevet
Jeg skjønner ikke de som kjøper masse mammaklær som de ikke kan bruke etter fødselen. Det er jo kun en begrenset periode man kan bruke de.

Jeg har kjøpt en god del mammaklær - 4 bukser, 3 bluser, flere ammetopper som passer under svangerskapet, og en ytterjakke i skikkelig kvalitet med snitt til magen.

Det er IKKE begrenset periode syns jeg - jeg har levd i de klærne nå i 6 måneder. Hver dag. På jobb, privat, på fest etc. Syns virkelig det har vært verdt litt ekstra penger å ha gode bukser. Det har også medført at jeg ser slank ut selv med supermage (ja, det er viktig for meg å føle at jeg ser bra ut selv nå), og at jeg tar vare på meg selv på alle måter. Det kan man jo uten mammaklær også, men det hjelper utrolig å føle at ting sitter skikkelig. Mammabuksene av dårlig kvalitet som jeg kjøpte "billig" pga at jeg hadde samme argument som deg i forrige svangerskap gikk i søpla rett fra boden.

Jeg har kjøpt mine to mammabukser på Den Kule Mage og Svangerskapet. Jeg er veldig fornøyd med begge to :-) Jeg har i tillegg fått låne to bukser av ei venninne, de er fra henholdsvis Lindex og HM, og de bruker jeg bare hjemme fordi de er så store og uformelige..

Jeg synes ikke det er noe galt i å kjøpe en del fine mammaklær. Min baby er svært etterlengtet og jeg synes det er utrolig stas å endelig være gravid. Det vil jeg gjerne undestreke ved å kle meg i kule klær som er tilpasset den voksende magen.

Helt enig :) Buksene mine er fra Den Kule Mage. Polarn og Pyret syns jeg var en nedtur. Svangerskapet har jeg aldri kommet meg til. Har også en bukse fra Mamalicious - ikke dyre klær, men ordentlig allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...