Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har allerede kjøpt meg en del mammagensere og topper, men sliter litt med buksene. Er vanligvis kresen med bukser, kjøper litt dyre bukser. men hvor finner man mammabukser som ser bra ut og sitter bra også? de kan godt være vide, men fikk litt angst av mamma-buksene på HM følte jeg :$

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en ganske bra mammabukse på lindex når jeg var gravid,den så ut som en "vanlig" bukse.Trange ben og ganske fin form.Ingen kunne se at det var en mammabukse under en genser osv.Kanskje de har noe der?

Skrevet

Jeg likte mamma dongribuksa på H&M mye bedre enn den jeg prøvde på Lindex...

Den på Lindex var fin fra knærne og opp. Liker ikke at bukser klistrer seg til leggene mine...

Her i byen har de et merke som heter mamalicious (eller no) på Exit. De har veldig mye fint. Har ikke prøvd buksene da...

Tror de har det merket på babyshop også.

Ellers har Polarn O Pyret en del som folk skryter av. Har ikke sett det selv, har ikke den butikken her.

Skrevet

Hei og gratulerer:)

Jeg kjöpte akkurat to stk jeans på GAP- der hadde de i grunnen mye å velge på- bootcut/straight og flare modeller. Veldig fornöyd:)

Skrevet

Apropos mammabukser...

Jeg har en visjon om gravide som jeg tror henger igjen fra jeg var liten: "alle gravide går i snekkerbukse". Og det synes jeg er så nydelig! De ser superkoselig ut, synes jeg. På polarn o. pyret hadde de en snekkerbukse så jeg, men den kosta nesten tusen kroner!!!

Hva synes dere om snekkerbukser (hot or not? vet det er delte meninger om det...) og finnes det utgaver til under 1000 kroner?

Ellers synes jeg også at skjørt og kjoler er veldig fint til gravide. Det spiller på det feminine og så kan man ha strømpebukser i friske farger som tilbehør.

*gleder meg til å handle mammaklær*

Skrevet

Jeg synes snekkerbukser er forferdelig :ler: Men det er meg, da :) Jeg kommer nok til å foretrekke tights og tunikaer/omslagskjoler/etc i tiden fremover, tror jeg. Men nå skal jeg faktisk ut og shoppe litt i dag, og hvem vet hva jeg finner? Kanskje jeg stikker innom Polarn o Pyret og faller pladask for snekkerbuksa? ;)

Skrevet
Jeg synes snekkerbukser er forferdelig :ler:

HAHA! Jeg vet det! Det er mange som mener det (de fleste også kanskje??). Hvis dere ser en tulling vagge rundt i snekkerbukse og ser superfornøyd ut til sommeren, er det sikkert meg :fnise:

Men tights og tunika var også en strålende ide! Da kommer det feminine fram igjen. Hva er vel mer feminint en å være gravid, og hvorfor ikke da gå i skikkelig jente-klær?

Skrevet
Hva er vel mer feminint en å være gravid, og hvorfor ikke da gå i skikkelig jente-klær?

Nettopp! :jepp:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med H&M-buksen min, har fått flere som syns buksen er fin og som har fått sjokk når jeg har løftet på toppen og vist frem at det er mammabukse :skratte:

Men det er så som så med utvalget, jeg anbefaler å høre med betjeningen når de får inn nye klær, for de fine sakene går fort. Ellers er buksene fra Polarn veldig fine.

Snekkerbukse er kun for små barn! Huff, unnskyld meg, men det er det verste jeg ser....

Siden jeg er slank og stort sett bruker type skinny jeans og er noe pyntet i stilen er det umulig å bruke de vanlige buksene, har ikke sjans å få opp smekken, så jeg kommer nok til å bruke litt penger på mammaklær slik at jeg føler meg pen og vel. Det er masse fine genserkjoler til tjukke strømpebukser som er veldig fint. Ellers hvis en er sånn passe slank syns jeg det er penest med litt ettersittende klær. Tunikaer som gir "telt-effekt" er ikke særlig flatterende, da er det finere med en mamma-genserkjole som er tight rundt og under magen.

Jeg støtter de som mener at nå er vi virkelig "kvinnelige" og bør derfor pynte oss og vise oss frem litt :danse:

Skrevet

Prøvde to forskjellige bukser på HM jeg, ei med "flagrebein" og ei vanlig, og jeg liker godt min helt vanlige dongribukse fra Hm, som altså er ei mammabukse, men så lenge man har lang genser synes det ikke.

Bedre enn en jeg prøvde på... huff, hvor var det da? lindex? I alle fall, den var lite pen, og hadde ikke knapp eller gylf (selv om jeg ikke kan åpne den, så kan den jo være der så buksa SER ut som ei vanlig dongribukse, takk...)

Skrevet

Snekkerbukse blir det ikke her i gården heller... Har ikke brukt det siden barneskolen tror jeg, og blir ikke aktuelt nå...

Men enig i at tunikaer/genserkjoler er kjempefint. Det er en idè å kjøpe noe mer av. Men synes det er veldig mye finere med klær som fremhever kulen enn som prøver å "dekke" den.

Kikket bare fort, men mener H&M hadde en del skjørt også. Var ganske utplukket i størrelser der jeg var også, men kikket litt. Fikk en anelse om hva jeg ville ha og bestilte på nett :-D Veldig greit :-D

Skjule magen kan jeg gjøre når jeg ikke er gravid lenger. Nå gjør det meg ingenting å fremheve den :-D

Skrevet

Jeg har kjøpt minst mulig klær, fordi jeg ikke er typen til å kunne gå tunika og strømpebukser til vanlig. Føler meg som Pippi Langstrømpe og ser helt forferdelig ut.

Jeg har to mammabukser, begge fra hm. Den ene er vanlig dongeri og ser ut som ei vanlig dongeribukse, den andre er sort. Kjekke og pene bukser begge to.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Det er kjempemange fine tunikaer og topper som er perfekt for gravide nå!! :) men tights er det ingen som får se meg i... så bukse er mitt eneste problem. er jo så mye fine overdeler :-D

Skrevet

Jeg skjønner ikke de som kjøper masse mammaklær som de ikke kan bruke etter fødselen. Det er jo kun en begrenset periode man kan bruke de. Jeg har tre T-skjorter med trykk på, mammaskjorter altså, og de er vel brukt en gang hver. Bomkjøp med andre ord, men akkurat der og da var de så tøffe at jeg bare måtte ha de. Kanskje jeg får bruk for de neste gang...

Ellers har jeg kun kjøpt klær etter behov, og går i lange gensere og topper som jeg kan bruke etterpå. Vanlige klær kjøpt på vanlige butikker. Ellers sliter jeg på det jeg har, bruker mye lange singleter under vanlige topper, og kan heller gå i butikker og kose meg med å kjøpe klær når jeg har fått kroppen min tilbake.

Skrevet

Her også er det veldig mye klær som jeg kan bruke etterpå. Regner med det i hvert fall.

Kjøpt mammagensere. Men det meste er jo ganske fleksibelt, så regner med å kunne bruke de senere også :-D

Skrevet

Undrer meg litt over kjøp av mammaklær veldig tidlig i svangerskapet.

Menmen...

Snekkerbukser er sikkert gode å ha på, men det ser helt forferdelig ut.

Gjest Lilleulv
Skrevet

vel, jeg får ikke på meg en dritt så jeg måtte bare. kjøpte et par plagg i L også, men de ble bare stygge. Alt for store ellers. Har et par lange singleter som funker, men har INGEN gensere som går over. det blir vel opp til hver enkelt hvor tidlig de vil kjøpe mammaklær eller ikke? jeg føler ikke for å gå som en boms med alt for store klær i hvert fall.

Skrevet
Jeg er veldig fornøyd med H&M-buksen min, har fått flere som syns buksen er fin og som har fått sjokk når jeg har løftet på toppen og vist frem at det er mammabukse :skratte:

Jeg har også fått mange vantro blikk når jeg sier det er mammabukser fra H&M.

Har tre mammabukser fra H&M. En klassisk mørkeblå, skinnyfit. Skikkelig trang i beina og fin til støvletter.

Den andre er litt mer slitt blå i fargen, ganske trang i beina men ikke så trang at den gir "golfkølle assosiasjoner" når jeg har på meg ballerinasko og den siste er en med normale bein, lavt liv og cargo lommer.

Ingen av de ser ut som mammabukser i hvertfall, men jeg har inntrykk av at utvalget varierer veldig fra butikk til butikk.

Skrevet
Undrer meg litt over kjøp av mammaklær veldig tidlig i svangerskapet.

Menmen...

Du om det. Min mammabukse, ikke snekkerbukse, men dongribukse, mammabukse, tatt i bruk får jeg har 13 fullgåtte uker bak meg, er det ingen som ser er mammabukse med mindre jeg letter på genseren.

Det var rett og slett valget mellom å kjøpe ei ny bukse som hadde bedre plass i livet, eller å gå omkring på jobb med åpen smekk, hvilket jeg ikke syntes var så gøy. Lange gensere, som dekker det faktum at enten smekken er åpen, eller at denne buksa har et ekstra stykke over linningen (stilongs under? Som sjefen trodde et øyeblikk...) trengte jeg uansett, for gensre som slutter i livet er bare rett og slett ikke kledelig...

JEG syntes at å kjøpe ei bukse som er for stor, og derfor ikke passer over rumpe og lår, bare for å få plass til magen, som jeg uansett ville vokse fra i løpet av noen uker, var en mye dummere ide enn å kjøpe ei mammabukse...

(Min har dessuten strikk i linningen som jeg kan stramma inn, slik at den passer greit nå, og jeg kan vokse videre inn i den etterhvert.) Synes dette rett og slett det var en logisk avgjørelse jeg. For jeg passa rett og slett ikke inn i de trange buksene mine lenger. Mulig det synes tidlig på meg rett og slett fordi jeg var/er så tynn at det ikke er "noe å ta av" som skjuler det, og på jobb har altså mine kolleger allerede SETT det, så da synes jeg det er greit å ha klær som passer min tilstand. Jeg er gravid, så hvorfor ikke?)

Skrevet

Jeg syntes H&M var det eneste stedet de hadde mammabukser som ikke så ut som mammabukser i det hele tatt.

Men oppdaget i løpet av de mnd jeg brukte mammaklær at utvalget varierte nærmest fra uke til uke.

Kunne ikke komme en mnd senere og kjøpe enda en av samme buksa, nei...

Den ene mammabuksa mi satt så fint på meg at jeg ikke har lånt den bort engang. Brukte den masse etter fødselen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...