Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg lage monogram for å trykke på trykksaker?

er det noe program jeg kan bruke på data som er ganske greit og enkelt? (siden jeg er utålmodig og ganske gretten når jeg plages :fnise: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Ballerina
Skrevet

Har sett en instruksjonsvideo om det med Power Point :) Var et sted på nettet ;) Vi bestilte fra miarosa.dk vi :) Betalte ca. 200,- for det og kjempefornøyd :)

Skrevet

Skal du trykke det så IKKE bruk PowerPoint. Jeg jobber i et trykkeri og vi tar ikke i mot PowerPointfiler da det blir så elendig kvalitet at vi ikke vil stå for det.

Hva med å få trykkeriet eller noen andre til å hjelpe deg? Så får du det i vektorgrafikk som kan brukes til alt. Vi bruker Adobe Illustrator til slikt. Skal du ha trykksaker kan jeg ikke tenke meg at noen minutter med monogramlaging koster all verden heller. Tenk gjerne igjennom hvordan du vil ha det på forhånd da, så du kan styre dem på rett spor med en gang.

Jeg laget noe bryllupsgreier i høst, og der hadde bruden tegne monogram på papir for å bruke det til trykk og så ville hun gjerne ha det preget inn i papiret også. Men siden det ikke var vektorgrafikk kunne vi bare scanne og trykke det og ikke prege... skal si hun ble skuffet...

Skrevet

Du kan jo først prøve å lage et monogram i word (eller noe lignende) selv. Sett sammen bokstaver i forskjellige skrifttyper. Er ikke så vanskelig å få noe som ser pent ut.

Etter at du har laget noe du er fornøyd med er det lettere å gå til et trykkeri/en proffesjonell og få den personen til å hjelpe deg.

Skrevet

Så flott :)

Takk for hjelpen dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...