Gjest Rosin Skrevet 29. januar 2008 #1 Del Skrevet 29. januar 2008 Nå håper jeg å bruke mindre vanlig vaskepulver fremover, da jeg har kjøpt vaskenøtter som jeg syns fungerer ganske bra. Men jeg har nå en mengde påbegynte vaskepulverposer som jeg kan bruke opp. Bruker dere den doseringen som står anbefalt på pakken når dere vasker tøy? Selv om jeg prøver å bli flinkere til å bruke tøyet lengre før jeg kaster det til vask, så er det jo sjelden at tøyet er virkelig skittent. Det blir gjerne slengt til vask fordi det har mistet fasongen og trenger en oppstiver. Dermed har jeg lagt meg til den vanen at jeg bruker mye mindre vaskepulver enn det som står anbefalt på pakken. Noen ganger bare halvparten av anbefalt dose. Jeg har aldri reagert på at tøyet ikke føles rent. Bør man følge doseringen som er anbefalt på pakken, eller er det ok å droppe dette så lenge man syns tøyet blir rent. Det siste er jo det mest miljøvennlige. Hvis man bør følge doseringen, hvorfor det? Gjelder det i alle tilfeller, eller bare ved veldig skittent tøy, f.eks. som har blitt skittent etter at barnelek. Hva gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 29. januar 2008 #2 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg bruker mindre enn det står på pakka, både til tøyvask og oppvask. Syns tøyet blir akkurat like rent og så sparer jeg både miljøet og penger. Innbiller meg at det er litt sånn med de doseringsanvisningene som det er med vaskeanvisninger på tøy, at produsentene skriver "for sikkerhets skyld" en dosering som garantert gir rent tøy, og som i tillegg gjør at de selger mer vaskepulver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosin Skrevet 29. januar 2008 #3 Del Skrevet 29. januar 2008 Innbiller meg at det er litt sånn med de doseringsanvisningene som det er med vaskeanvisninger på tøy, at produsentene skriver "for sikkerhets skyld" en dosering som garantert gir rent tøy, og som i tillegg gjør at de selger mer vaskepulver. Takk for svar. Ikke utenkelig at du har rett der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristaa Skrevet 29. januar 2008 #4 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg heller på måfå og bruker helt sikkert for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Opa Skrevet 29. januar 2008 #5 Del Skrevet 29. januar 2008 Nei, jeg bruker aldri så mye som det står. Så et eller annet program om det der, og halvparten av anbefalt dosering er nok i normale tilfeller. Så jeg bruker omtrent halvparten, 2/3. Kjøpte Blenda flytende nå, brukte halve korken og så senere at jeg skulle fylt opp hele korken! Dèt er mye vaskemiddel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. januar 2008 #6 Del Skrevet 29. januar 2008 Bruker som oftest mindre enn det som er anbefalt, med mindre jeg vet at klærne er skikkelig skitne. (Og det er ikke så ofte de er det. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 29. januar 2008 #7 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg bruker mye mindre, begynner å klø/få utslett av anbefalt dose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 30. januar 2008 #8 Del Skrevet 30. januar 2008 På pakken(vaskepulver) står det som regel 50 ml vaskepulver til ei full maskinvask. Men eg bruker 30 ml, ca halvparten. Har lest at for mykje vaskepulver slit på kleda, særleg om ein ikkje brukar skyljemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå