Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant tilfeldigvis et brett med aspirin i medisinskapet, så jeg forsøkte lage aspirinmaske.

Hadde desverre ikke honning, men bare løste opp tre aspirin i vann og masserte huden før jeg lot masken tørke.

Resultatet ble kjempebra, huden ble sinnsykt myk og glatt..

Noen andre som har forsøkt dette? Eller kanskje bruker det jevnlig?

Noen som vet om man får kjøpt aspirin i norge? Husker ikke om jeg muligens kjøpte min i Sverige- eller kanskje det var i Spania....??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du påstår at du er utdannet innen helse og dermed innehar kompetanse? Da burde du vel vite at virketstoffet i aspirin er acetylsalisylsyre og at både aspirin og andre tilsvarende produkter finnes på det norske markedet.

Stiller meg veldig tvilende til slik bruk da virkestoffet faktisk taes opp cutant. Absolutt ikke å anbefale.

Skrevet

Ehem, og alle vet hva cutant betyr og hvilke konsekvenser det har.. Øh..

Men noen sverger jo til hemoridekrem som øyekrem. (Nei takk fra meg)

Men finnes sikkert andre ting på kjøkkenet som er bra for hud og hår..

Skrevet

Cutant betyr hud, altså tas virkestoffene opp gjennom huden. Dette "eksperimentet" høres temmelig søkt ut.

Skrevet
Men noen sverger jo til hemoridekrem som øyekrem. (Nei takk fra meg)

Hemoridekrem rundt øynene er meget risikofylt. Grunnen til at det fjerner poser er at virkestoffet i kremen får blodårene til å trekke seg sammen.

Skrevet

Jeg har ikke forsøkt den blandingen, og jeg ville nok stilt meg kritisk til å blande medisiner i noe jeg smurte på meg.

Men honning har gode egenskaper for huden alene, og jeg brukt ren honning som ansiktsmaske og fikk fin og myk hud.

Skrevet

Som helsepersonell får jeg oppdateringslistene på hva apoteket fører og ikke fører. Jeg kan ikke huske alle disse. Det jeg vet er at aspirin blir brukt mindre og mindre, og mange av disse medisinene blir borte/taes ut av apoteket sortiment. I min yrkesgren brukes ikke aspirin.

For øverig spurte jeg en kollega av meg som er farmasøyt og han var heller ikke sikker på om aspirin var å få tak i på apoteket (Kan legge til at han ikke jobber på apotek, men innen en annen sjanger som farmasøyt)

Jeg vet godt hva cutant betyr og også at det inneholder acetylsalisylsyre, og grunnen til at jeg spurte spesielt om aspirin, var fordi det var dette som sto på oppskriften, og i de andre medisinene er det andre hjelpestoffer.

Jeg søkte kun andres erfaringer, og har min egen nå..

Forøvrig kan jeg legge til at huden føltes litt tørr utpå kvelden.

Og jeg kommer ikke til å ta denne behandlingen igjen.. :)

Skrevet
Hemoridekrem rundt øynene er meget risikofylt. Grunnen til at det fjerner poser er at virkestoffet i kremen får blodårene til å trekke seg sammen.
Har forsøkt dette, utern at jeg så noen forskjell, men det var en periode for noen år siden at det ble manko på hemoridekrem på jobben.. :ler:

Hva med brystvortekrem på leppene?

Uansett hva man tilfører kroppen cutant og oralt. Hvis man virkelig skal gå næringen i sømmene, så får man i seg sykt mange ting som ikke alltid er like heldige. Vet du hva fuktighetskremen din inneholder?

Hva med allergimedisin mot fyllesyke? Jeg fikk anbefalt dette av en lege på jobben. Desverre hadde dette en uheldig virkning på meg, da jeg ikke tålte det.

Skrevet (endret)

Honning har jeg stor tro på..

Både cutant og oralt.

Forskere har sett at bier som blir sprøytet med honning lever lengre enn de biene som gir all honningen til dronningen.

Endret av amles
  • 3 uker senere...
Skrevet

Om du skal sjekke om et legemiddels fåes på apotek så enkelt og greit gå på www.felleskatalogen.no

Aspirin finnes i 500mg tabletter.

Gjest Elfrida
Skrevet

Du kan også bruke dispril, det fins også på apoteket (men ikke i felleskatalogen?). Det fins en del hudpreparater som inneholder acetylsalisylsyre, og at noe av det blir tatt opp gjennom huden er vel ikke akkurat noe å skrike opp om. Hvis man tar en slik maske en gang i måneden, eller en gang i uka så kan vel ikke det være noe å snakke om.

Skrevet

hei, er det noen som vet om en person under 18 år får kjøpt dispril på apoteket?

Står det fram i hyllene?

Skrevet
hei, er det noen som vet om en person under 18 år får kjøpt dispril på apoteket?

Står det fram i hyllene?

Jepp, det er ingen aldersgrense på reseptfrie medikamenter såvidt jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...