Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Har veldig tynt hår og stor fettproduksjon i ansikt/hodebunn..noe som fører til at jeg får helt vanvittig fort fett hår. Utrolig irriterende!

Prøver å vaske håret annenhvar dag, men da er håret så fett at det er flaut mot slutten. Hadde en periode jeg vaket det hver dag, men da begynte det etterhvert å bli skikkelig fett utpå kvelden samme dag:/

Må jeg bare leve med fett hår?

Har noen noen tips til fett hår?

Har hørt at jucio(skrives det sånn?)volum sjampo skal hjelpe så skal prøve denne:)

Hvor ofte vasker dere håret?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/315320-hvor-ofte-vaske-h%C3%A5ret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få tak i SP regulate shampoo eller Paul Mitchell Shampoo two.. disse får d kjøpt hos frisøren.. Sp koster 193 og paul mitchell ligger vel i samme prisklassen også...

Ikke vask håret for ofte... Skyll gjerne med kaldt vann.. og ikke bruk så mye styling produkter i håret som kan gjøre det fett :)

Gjest Blondie65

Jeg vasker mitt hår så sjelden som mulig - nå er det hver tredje dag. Med tynt og bløtt hår er stylingprodukter et must (ellers har vi en mopp som henger rett ned). Føn er også et must - av samme grunn.

Vasker jeg håret for ofte blir det enda verre.

Min mor brukte ofte tørrshampo i hodebunnen fordi det var der det var mest fett - dermed ble det en "tørrvask" mellom vaskene. Jeg synes håret mitt holder greit nå med vask hver tredje dag uten tørrshampo i mellom.

Før var det sånn at dag 2 var håret like fett som det nå er dag 3. Dag 2 nå bruker jeg ikke hårspenne eller lignende lenger - det er kun dag 3 det blir brukt.

Da jeg slet med fett hår brukte jeg en shampo fra redken for fett hår. Prøvte å lete den opp igjen men den har nok fått nytt utseende, så da vil jeg tro at det er denne http://www.redken.no/_no/_no/products/prod...amp;prdcode=234

Redken shampoen hjalp hvertfall meg, fordi da jeg hadde brukt den opp så var håret normalt igjen.

Jeg vasker mitt hår så sjelden som mulig - nå er det hver tredje dag. Med tynt og bløtt hår er stylingprodukter et must (ellers har vi en mopp som henger rett ned). Føn er også et must - av samme grunn.

Vasker jeg håret for ofte blir det enda verre.

Min mor brukte ofte tørrshampo i hodebunnen fordi det var der det var mest fett - dermed ble det en "tørrvask" mellom vaskene. Jeg synes håret mitt holder greit nå med vask hver tredje dag uten tørrshampo i mellom.

Før var det sånn at dag 2 var håret like fett som det nå er dag 3. Dag 2 nå bruker jeg ikke hårspenne eller lignende lenger - det er kun dag 3 det blir brukt.

Jeg vasker håret mitt også så sjelden som mulig - en gang i uka kanskje eller helst 1 gang pr. 14 dag. Skyller kun med vann når jeg dusjer og når jeg vasker det bruker jeg kun naturlig såpe eller sjampo.

(absolutt ingen giftstoffer her, for å referer til den andre tråden som går)

Håret mitt har aldri vært bedre, krøllene har kommet tilbake og det er ekte volum )). Liker faktisk ikke å vaske det lengre for det blir så tungt og blankt og henger rett ned. Har kort til halvlangt hår og trenger ikke bruke styling og volum produkter lenger heller.

Takk for alle svar!

Har nå fått en del sjampotips som jeg gleder meg til å teste ut :) Nå skal det sies at jeg har slitt med dette problemet leeenge. Er ikke noe som plutselig har oppstått, så vet ikke om sjampoene vil virke men jeg håper virkelig det!

For meg også hjelper stylingsprodukter og føning(volum) siden da klistrer ikke håret seg så inntil den fette hodebunnen.

Blondie65: Hva er tørrsjampo? Har aldri hørt om det jeg.. Vet du hvor man får kjøpt det?

Jeg kunne forøvrig ALDRI vasket håret mitt en gang i uka, med mindre jeg er på hytta eller noe sånt! Blir så fett at det ser ut som det er vått hvis det går lengre enn 3 dager mellom hver vask.

Misunner alle som har strålende flott hår uten å ha vasket det på en stund!

- men vi kan ikke alle være like, vet det..sukk

Annonse

Gjest Gjest_lala_*

Ville bare si at jeg har akkurat samme problemet..

Hvis jeg dusjer mandag morgen, er håret fett og ser virkelig skittent ut tirsdag morgen.

Dersom jeg dusjer mandag og drar på shopping eller lignende, er håret fett allerede ved 17tiden på ettermiddagen samme dag..

Skikkelig irriterende, er faktisk avhengig av å få vasket det hver eneste dag. Og det er litt kjipt - for når det er en dag jeg faktisk ikke rekker det, går jeg rundt som et julenek innsmurt i fett og føler meg skikkelig ekkel hele dagen...

Men, sifra om hvordan det gikk når du har testa da ;)

Ville bare si at jeg har akkurat samme problemet..

Hvis jeg dusjer mandag morgen, er håret fett og ser virkelig skittent ut tirsdag morgen.

Dersom jeg dusjer mandag og drar på shopping eller lignende, er håret fett allerede ved 17tiden på ettermiddagen samme dag..

Skikkelig irriterende, er faktisk avhengig av å få vasket det hver eneste dag. Og det er litt kjipt - for når det er en dag jeg faktisk ikke rekker det, går jeg rundt som et julenek innsmurt i fett og føler meg skikkelig ekkel hele dagen...

Men, sifra om hvordan det gikk når du har testa da ;)

Det skal jeg gjøre:) Men kan ikke prøve alt på en gang da, og må gi hver ting litt tid, så kan ta litt tid..

Jeg og føler meg skikkelig ekkel når jeg er på dag2..men har nesten ikke noe valg i og med at begynner jeg med vask hver dag vet jeg at det blir til at jeg vil føle meg ekkel på dag 1 også!

MEN- er jeg på dag 2 og skal "noe", så vasker jeg jo selvølgelig håret selv om jeg vasket det "i går"

Dvs. Voks og kremer og slikt :) Skum og spray og sånner "tørre" produkter er helt grit :)

Å ja! Da skjønner jeg mere.:)

Bruker jeg skum og spray etter føning så blir håret mitt nemlig tørrere og holder litt lengre enn om jeg ikke føner og ikke bruker noenting i.. Så har aldri skjønt helt de som sier at "stylingsprodukter gjør håret fett", for jeg har jo følt det motsatt.

Men det de mener da er at krem og voksstylingsproduktergjør håret fett? det sier jo seg selv egentlig:)

Hei.

Jeg er velsignet med fyldig hår, og trenger minimalt med stylingprodukter da håret mitt er klipt opp og håret mitt ligger akkurat der jeg vil det skal ligge hele tiden. :) Heldigvis..

Men jeg bruker en del varmebeskyttende produkter, og nå i det siste har jeg fått fett hår samme dagen som jeg har dusjet :/ Noen som vet hva det kan komme av? Det er skikkelig ekkelt, og det lukter ikke noe godt heller..

Før kunne det godt gå 3-4 dager mellom hver dag jeg vasket håret faktisk. :P

Hvis det er de varmebeskyttende produktene du får fett hår av, bør du passe på at du ikke får disse produktene helt inn mot hårroten. Kanskje 3-4 cm utfra.

Du har ikke tilfeldigvis byttet shampo i det siste? Eller balsam?

Endret av Vici
Gjest Propellen

Jeg har også i perioder hatt samme problem. – i tillegg har jeg fått flass…

Jeg har ganske behandlet halvlangt hår med striper...

Jeg har oppdaget at hvis jeg bruker ”billig” sjampo, dvs kjøpt på ”matbutikken” så blir håret slik igjen.. det holder med en sjamponering (for eksempel å dusje hos en venninne) og så er problemet tilbake. Så lenge jeg holder meg til ”Joico K-Pak reconstruct” så kan jeg klare meg med å vaske håret hver 3 dag…

Lykke til i alle fall!

Annonse

Å ja! Da skjønner jeg mere.:)

Bruker jeg skum og spray etter føning så blir håret mitt nemlig tørrere og holder litt lengre enn om jeg ikke føner og ikke bruker noenting i.. Så har aldri skjønt helt de som sier at "stylingsprodukter gjør håret fett", for jeg har jo følt det motsatt.

Men det de mener da er at krem og voksstylingsproduktergjør håret fett? det sier jo seg selv egentlig:)

ja, voks, stylingkremer og balsamer med masse fuktighet... det gjelder både de som gir fuktighet til håret og de som skal være på tørr hodebunn... det er fy-fy :nei:

Gjest Ada Blûe
Hvor ofte vasker dere håret?

Jeg vasker håret kun noen få ganger i uken. Jeg har tilnærmet normalt; verken tørt eller fett. Det holder seg fint lenge uten at jeg trenger bruke stylingprodukter. Nettopp det at jeg ikke bruker mye stylingprodukter gjør vel sitt til at jeg ikke trenger vaske håret hver dag/annen hver dag.

Hva er egentlig problemet med å vaske håret hver dag da? Jeg dusjer hver morgen og vasker håret samtidig. Synes det er ekkelt med folk som ikke vasker håret ofte. Det føles jo veldig behagelig med nyvasket hår. Så jeg skjønner ikke hvorfor det på død og liv må gå mange dager mellom hver hårvask når man føler seg mye mere vel ved å vaske det hver dag.

Annonse
Hva er egentlig problemet med å vaske håret hver dag da? Jeg dusjer hver morgen og vasker håret samtidig. Synes det er ekkelt med folk som ikke vasker håret ofte. Det føles jo veldig behagelig med nyvasket hår. Så jeg skjønner ikke hvorfor det på død og liv må gå mange dager mellom hver hårvask når man føler seg mye mere vel ved å vaske det hver dag.

Problemet är väl som trådstartaren skriver, att håret blir fett utpå eftermiddagen redan.

Plus att hår blir slitet fortare ju mer man tvättar det.

Själv tvättar jag var 3e dag och håret är absolut finast dag nr 2.

Första dagen är det flygit och ser inte fint ut alls.

Ska försöka börja tvätta håret var 4e dag nu framöver så håret håller sej bra ännu längre utan att bli fett, ger det lite tid så går det helt fint! :)

Gjest Spadamen

Her er nokre tips henta frå yeye.no

Du trenger kun å massere inn sjampoen i hodebunnen. Resten av håret har ikke godt av å bli gnidd for mye, og blir rent uansett.

Har du sensitiv hodebunn kan det være smart å vaske håret i kaldt eller lunkent vann.

Den beste måten å fordele balsamen på, er kun å påføre i halve håret, fra midten og utover til tuppene. Unngå balsam helt inn til hårrøttene, dette gjør bare at håret ditt blir fortere fett.

Sjå link for fleire generelle tips.

Sjølv vaskar eg håret 2- 3 gangar i veka. Håret mitt er normalt. Men eg er avhengig av frisørshampoo, "matbutikkshampoo" er ikkje bra for håret mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...