Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har tre vakre gutter, og planlegger nå barn nummer fire(!) Pappan synes det hadde vært stas med ei jente, og vi etterlyser herved kjerringråd for å få til dette :D . Vi har hørt om gammel sæd, men mener det finnes andre metoder også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette går jo litt over samme list som gammel sæd:

Hvis du kjenner til den nøyaktige dato for eggløsning:

Ha sex flere dager før eggløsningsdagen (sæd lever maksimalt i 5 dager). Fordi det er sædcellene som avgjør hvilket kjønn det blir. Og fordi det er sædcellene med med y-kromosomet som dør først (som gjør at det blir en gutt). De er lettere enn de andre sædcellene med x-kromosomet (som gir en jente), svømmer fortere og kommer først frem til målet - men dør også først (de sliter seg ut i iveren). Sædcellene med x-kromosomet er "tyngre i sessen", svømmer saktere, men beholder sin energi og dermed sin levetid som sædcelle lengre. Hvis det da, på eggløsningsdagen, er bare "jentesædceller" igjen; voilà- mission completed.

Dette visste du kanskje fra før, og det var gjerne ikke tipset du var ute etter. Men jeg synes det var interessant da jeg hørte om det - og håper du, eller andre - også synes det. Du får heller tilgi meg om det er gammelt nytt.

Vibeke

Skrevet

Takk for tipset! Det var nok kanskje dette jeg hadde hørt før, men jeg husket ikke detaljene så godt, så no lyt me prøva :lol: Er vel likevel litt vanskelig å finne ut når det er fem dager før eggløsning hvis man ikke er veldig regelmessig?

Egentlig er vi jo lykkelige bare vi får et friskt barn, men det er jo artig å prøve likevel.

Gjest sexysadie
Skrevet

Han bør unngå saltholdig mat denne typen din..

Skrevet

WOW, tre barn og prøver på nr.4. Det lyser det respekt av!

Vel, har hørt at hvis man skal prøve på jente, så skal mannen ikke være så langt inni deg når det går for han. Jentesædcellene er nemlig mer utholdene og vil mest sannsynelig klare seg hele veien. Gutta som har dårlig kondis, forsvinner på veien.

Derfor, bare duppe litt i kanten...kanskje ikke så lett for gutta det der.

Derfor jeg tror det blir bare gutter på oss!!! :ler:

Hvor troverdig vet jeg ikke, men verdt et forsøk.

Lykke til!!

Gjest Anonymous
Skrevet
WOW' date= tre barn og prøver på nr.4. Det lyser det respekt av!!

respekt?? tror jeg falt litt av her.. :o

Skrevet

Men alle sånne tips er jo bare tull...Tror dere virkelig på slikt? :o

Skrevet

At det er forskjellig vekt på x- og y-kromosomer er fakta faen, Tuji.

Skrevet

respekt?? tror jeg falt litt av her.. :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Jente:

Mannen tar et skikkelig varmt bad før samleie.

Samleie sjelden (ikke ofte!)

Samleie noen dager FØR eggløsning.

Utlysning ytterst i skjeden.

Gutt:

Samleie ofte.

Samleie rett før eggløsning.

Utløsning dypt i skjeden.

Skrevet

JEg spurte likså godt legen om dette, og han sa at det var bare vrøvl!

Gjest Mayamor
Skrevet

Klart det er vrøvl... :ler:

Ca halvparten av sædcellene er gutteceller...

Da vil det si at den andre halvdelen er: voila: jenteceller... :ler:

Enkelte gutter trøster seg med at det er de ømmeste elskerene som får jenter og at grunnen til at de ikke får sønner er at de er så maskuline at genene trenger litt "mykning"... :ler:

Og til dem som får gutter: pappaene er tøffelhelter som trenger å produsere gutter for å bevise at de er MENN... :ler:

Jeg bare ler.

Det kommer det som kommer - uansett når og hvordan jeg har sex...

Maya30 :wink:

Gjest Kinga
Skrevet
JEg spurte likså godt legen om dette' date=' og han sa at det var bare vrøvl![/quote']

Oki.

Biologisk forskning har vist både det ene og det andre. Et faktum som ikke kan vri eller vendes på, er forskjell i størrelsen på x og y kromosomer. X kromosomene er og blir mye større. Det er i alle fall forskerne enige om.

Dette har ført til at noen biologiske forskere har kommet fram til at sædceller som bærer y kromosom lever kortere og svømmer fortere enn sædceller med x kromosom. Noen påstår dette er bare "kjerringråd"; men som det jo ble spurt etter her :wink:

Atter andre forskere har ikke funnet noe bevis for denne påstanden, og farten på sædceller som bærer x eller y kromosom er omtrent lik. Fascinerende hva, at slike forskjeller på x og y kromosomene som størrelse, ikke gir noen forskjell i kjønnfrekvensen selv med iherdig innsats for å få enten gutt eller jente!

Vel, jeg skal ikke bidra til å spre myter som faktaopplysninger, men at det er forskjell i størrelse og vekt på x og y kromosom er fremdeles fakta faen, Tuji. At det ikke hjelper til med å bestemme kjønn, er en annen sak. Det er ikke funnet bevis for det i uavhengige undersøkelser (gjort av andre enn klinikker som tilbyr hjelp til "kjønnsbestemt" befruktning).

Men man kan jo alltids spekulere :wink:

Vibeke

Skrevet

Vel, jeg skal ikke bidra til å spre myter som faktaopplysninger, men at det er forskjell i størrelse og vekt på x og y kromosom er fremdeles fakta faen, Tuji. At det ikke hjelper til med å bestemme kjønn, er en annen sak.  

Nei, det er jo akkurat det. Hvis ikke det bestemmer kjønn, spiller det jo ingen rolle at det er "fakta faen" (elegant uttrykk) at det er forskjellig vekt på kromosomene.

Skrevet

Nei for noen folk da :o

Det står "kjerringråd",ikke fakta fra alt-vitende.Alt blir så forbaska seriøst her inne jo.ALT diskuteres og ALLE vet best. :murvegg:

Skrevet

Jeg har ikke sagt at jeg er allvitende, for det er jeg ikke. Men poenget med kjerringråd er vel at de skal virke, ikke sant? Og dette tror jeg absolutt ikke virker. Men dere må for all del ha sex på akkurat hvilken måte dere vil for meg, det skal ikke jeg legge meg opp i! :ler:

Skrevet

Jeg tror heller ikke på sånne oppskrifter i det hele tatt.Men ville bare nevne det jeg har hørt.Kjerringråd altså

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde sex samme dagen som jeg hadde EL og kun denne dagen.

Fikk orgasme etter mannen, da dette visstnok skal hjelpe soldatene oppover, deretter lå jeg med pute under rompa og beina oppetter veggen i 10-15 min og vi venter nå en gutt :D

Kusina mi venter ei jente og de hadde masse sex noen dager før EL..

Skrevet

vi hadde mye sex og jeg fikk jenter.Så hadde vi en trig periode før jul og vi venter gutt nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...