Gå til innhold

Gjest i bryllup - antrekk mørk dress :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert i bryllupet til en god venninne og antrekket er mørk dress.

Sambo har en mørk og fin dress, så hans antrekk går kjempebra!

Men jeg er såå usikker! Jeg er livredd for å være overpyntet og jeg er også redd for å ikke være nok pyntet....

Det er et sommerbryllup.

Jeg har sett litt rundt omkring, men jeg har ikke SETT eksempler på hva slags kjole som er "godkjent" i denne kleskoden.

Mange sier at det ikke skal være skikkelig pyntet og ballkjole osv...

(Hva vil man karakterisere som ballkjole ? Er det ikke forskjell på gallakjole, aftenkjole, coctailkjole og ballkjole ?)

Men likevel ofte lang kjole.

Hvaslags stoff og snitt kan denne kjolen ha da ?

Det lurer jeg litt på.

Å komme i en lang blomstrete kjærringkjole / såkalt sommerkjole, er uaktuelt. Da kjøper jeg meg heller en klassisk drakt med jakke som har tre kvart lange ermer og et lett utskrådd skjørt til knærne. Sånn litt "60-talls" stil. Og i nøytrale farger seff.

Vet dog ikke hvor jeg kan få tak i slike klær (?) Tips ?

Jeg har en kjole som blir sydd i snakkende stund som er lang og er i babyblå sateng, enkelt snitt og jeg kan ha et lite skjal over den. Men føler den blir for pyntet ?

Er litt redd for å føle meg for stivpyntet, selv om det er umulig å overgå bruden som er en vakker og flott jente og hun skal ha en flott og elegant kjole som garantert ser bra ut på henne :D Jeg vil gjerne være så diskret som jeg kan, på en måte. Men jeg vil ikke komme i kjærringaktig tøy som har en elendig passform og med masse store blomster eller prikker på f.eks. (vet jeg smører litt på men....)

Noen som har bilder å vise til ?

Lange elegante kjoler som matcher kleskoden ? Drakter ?

Materiale og snitt ?

Er litt bekymret og må legge hjernen i bløt her......

Skal imidlertid ringe og høre med henne snart, men venter litt så jeg kan summe litt på det først.

Jeg liker å pynte meg, men vil samtidig være korrekt og diskret. Er ikke ute etter å stjele oppmerksomhet eller være spektakulær heller :lol:

Hjelp!

Gleder meg i allefall sinnsykt til bryllupet :hoppe:

Diva :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjole og hvitt / Galla

Herrer: kjole og hvitt, militær gallauniform

Damer: lang kjole, gull/sølvsko, lange hansker, sjal, en liten veske.

Smoking:

Herrer: sort smoking, hvit skjorte, matchende magebelte og sløyfe, lakksko.

Damer: Meget pen kjole, ikke for kort, beskjeden utringning.

Mørk dress:

Herrer: Mørk blå eller sort dress med diskret slips og sorte sko.

Damer: Pen kjole / skjørt ev. buksedress

Daglig antrekk

Herrer: Dress, men ikke nødvendigvis mørk, men tilpasset årstiden.

Damer: Enkel kjole eller pen buksedress.

Bunad passer til alle kleskodene.

Skrevet

Din blå kjole høres lekker ut! Med et par nøytrale sko, lett oppsatt hår og naturlig sommersminket kan du ikke gjøre feil her!

Tror din venninde vil bli glad for at du har pyntet deg i hennes bryllup! :D

Skrevet

Takker for svar :D

Mother of the bride :

Er fullstendig klar over at det skal være pen kjole, skjørt / buksedress til mørk dress. Men jeg er ute etter eksempler på dette. Det er det jeg må legge hjernen i bløt for :lol:

Hvilke materialer og hvilket snitt kan kjolen ha ? Jeg har ikke planer om skjørt eller buksedress i allefall. Det har jeg ikke:)

Som sagt så er det uaktuelt å gå i en lang flagrende sommerkjole o.l. Jeg vil ha elegante og rene linjer :)

Felix :

Tusen takk:) Hyggelig tilbakemelding :D Skulle gjerne vist hvordan kjolen blir, men har ikke bilde av modellen. Den er fra en katalog som ikke er på nettet :(

Håper den kan passe i den kategorien.

Er det noen som har tips til kjolemodeller eller andre plagg, sånn konkret (lang pen kjole som ikke er FOR pen, kan jo være så mangt ?), så er jeg utrolig takknemlig :D

Setter stor pris på hjelp :)

Noen som evt har tips til sider som viser drakter ? Sånne med jakker som er 3/4 lange ermer og et lett utskrådd skjørt ? Litt retrostil, på en måte ?

Sånn "engelsk te-selskap" / "Ascot"-stil :ler:

Er skikkelig i beita nå!

Diva :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...