Frk Johansen Skrevet 29. januar 2008 #1 Skrevet 29. januar 2008 Vi er invitert i bryllup til venner i sommer og jeg tenkte å benytte muligheten nå som jeg snart drar til østen med å få sydd meg en kjole, og noen andre klær. Bruker mye klassisk snitt på jobb men vet ikke om jeg vil ha en standardkjole heller... Følger ikke med så mye på motebildet men kan noen gi meg et tips om hva jeg bør få sydd? Og hvilken farge? Er helt mørk, er vel vinter i følge fargeanalysen jeg har tatt en gang i tiden. Er 170 høy og vanlig slank. PS. Bryllupet er i stor grad en "vennefest" familien er langt unna så vi blir mest en gjeng med 30-40 åringer tror jeg men unntak av ett og annet familiemedlem og det stod mørk dress i invitasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 dytter denne litt opp jeg. har egentlig ikke noe svar å gi deg, men skal også til Thailand snart, og tenkte å få sy meg noen klær...vurderer også å få sydd brudekjolen (!!). Har tenkt å finne kjole på nettet som jeg liker, og printe ut og ta med bilde å få dem til å sy etter. Håper du får noen svar her da....
Gjest Gjest- Skredder Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Vi er invitert i bryllup til venner i sommer og jeg tenkte å benytte muligheten nå som jeg snart drar til østen med å få sydd meg en kjole, og noen andre klær. Bruker mye klassisk snitt på jobb men vet ikke om jeg vil ha en standardkjole heller... Følger ikke med så mye på motebildet men kan noen gi meg et tips om hva jeg bør få sydd? Og hvilken farge? Er helt mørk, er vel vinter i følge fargeanalysen jeg har tatt en gang i tiden. Er 170 høy og vanlig slank. PS. Bryllupet er i stor grad en "vennefest" familien er langt unna så vi blir mest en gjeng med 30-40 åringer tror jeg men unntak av ett og annet familiemedlem og det stod mørk dress i invitasjonen. "Mørk dress" betyr pen,litt pyntet kjole.Valgfriheten er altså stor.Siden det er sommerbryllup ville jeg gått for en ikke alt for mørk farge.Utvalget av stoffer er nok mye bedre i Thailand enn her i Norge,så sjansen for å finne noe riktig pent er nok absolutt tilstede
Amadea Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 åh, så heldig da! Du burde absolutt få sydd en silkejole! Kankje til rett under knaerne siden det står mörk dress i invitasjonen? Men vil du ha en fotsid en går du får det! Jeg leste noe om fargeanalyse i går. Skal se om jeg finner det senere og gi deg tips om farge derfra.
Amadea Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Hei igjen! Jeg fant at sommermennesker bör gå for kjölige farger og svake pasteller. Pasteller passer fint på sommeren da! Tenk aprikos, rosa, lys turkis... Vil du ha noe mer klasisk kan du kanskje velge en klar blåfarge. Forslag til kort kjole: tykke stropper, firkantet utringing, A-skjört, kanskje volanger nederst? Du kan få de til å sy en matchende blomst til håret ditt Forslag til lang kjole: Siden du er slank og forholdsvis höy, vil du kanskje driste deg til en kjole som er stram over rumpa og skrår ut nederst. Jeg synes disse er veldig fine i hvert fall! Men det må vaere silke altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå