Gå til innhold

Kjenner dere mye liv?

monja

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med liv i de små nå som det begynner å bli trangere i magen?

Lillebror er ikke like sprelsk som før, og han gir heller ikke liv fra seg så ofte som før, men når han først begynner kjennes det ut som om han prøver å flytte magen over på ryggen min :ler:

Han har og et helt tydelig mønster. I motsetning til storebror, som våkna opp i 23 tiden og holdt det gående til langt på natt, roer denne seg mellom klokka 23 og 09. Da er det helt stille. Ja, bortsett fra de morgenene jeg prater til noen tidligere enn 9. Da blir det masse liv umiddelibart. Ellers kjenner jeg at han er der en 2 - 3 ganger om dagen, men han overdriver ikke.

Jordmor mente det var fordi han lå mye innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det tidvis mye liv, men ikke så mye som tidligere, så det begynner tydeligvis å bli dårligere plass der inne! Er uke 34 i dag, så kanskje ikke så rart. Han har ikke snudd seg med hodet ned enda, men ligger litt i alle retninger og som det passer han. Håper han snur seg selv før vi kommer i mål, men det er jo enda tid til det da.

Og de bevegelsene som var som sprelske og kvikke spark tidligere har liksom gått over til å bli mer glidende bevegelser. Noen som kjenner det samme?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt de glidende bevegelsene. Kan ikke si jeg har merket så mange tydelige spark med unntak av enkelte støt mot blæra- AU!

Hadde masse skliing og dulting særlig i ukene 21 til 26, men så ble det mye roligere i uke 26 til 28.

Nå er uke 29 ferdig snart og det er masse skliing igjen- har et ømt belte øverst på magen etter ymse kropssdeler som står i spenn mot mageskinnet. :fnise:

Noe mønster kan jeg ikke si jeg har lagt så fælt merke til- kanskje mer fart når jeg har lagt meg og tidlig på morgenen. Det blir vel en natterangler dette her og.

Frøkna var skikkelig nattens dronning frem til rundt 6-7 måneder. Etter det ble hun en drøm nærmest på søvnfronten og er det fortsatt, så det ville vært fint om veslegutt tar etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig varierende. Han roa seg for noen uker siden og er stort sett rolig, bortsett fra at han vrir på seg (og på meg....!!) innimellom. De kraftige sparkene er så og si borte, jeg har en mistanke om at han slår mer enn han sparker denne karen. Av og til kan jeg kjenne dult øverst og nederst i magen samtidig, så jeg tror han spenner seg ut så lang han er til tider... Om natta er det helt stille. På dagtid er jeg så aktiv selv at jeg ikke har tid til å kjenne etter spark engang, og jeg tror han sover mens jeg løper. Når jeg setter meg ned på ettermiddagen blir det ofte en del romstering der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en ganske rolig baby. Har kjent liv hver dag siden uke 20, men stort sett på kveldstid/natta. Nå kjenner jeg mer om dagen også, men mye "glidende bevegelser" ja. Kjenner liksom et lite dult nå og da fra lillebaby, men h*n er ikke særlig aktiv, nei. Har vært rolig hele tida. I dag har jeg kjent to-tre bevegelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det hvert liv sånn innimellom i staretn, fra uke 22 ca. veldig varierende da...i jule var jeg bekymret for da var det helt stille....når jula var over og vi var alene igjen, kjente jeg liv som bare det. og nå tar det helt av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tassen her er veldig aktiv syns jeg... Kjenner spark og slag og glidende bevegelser over hele magen med jevne mellomrom hele dagen, særlig på ettermiddagen og om kvelden når jeg skal sove. Kjenner han også en god del på dagen når jeg sitter foran PC'en. Håper virkelig han ikke fortsetter i samme tempo etter at han har kommet ut...!

Blærespark er VONDT ja!!! Har blitt flere og flere av dem i det siste... auau

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Min er skikkelig hensynsfull - har bare kjent myke små dult gjennom hele svangerskapet jeg. Men kanskje begynner blæresparkinga snart?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior er også veldig hensynsfull. Selv om han er ganske aktiv, har han enda ikke gitt meg spark som gjør vondt. Han har lagt med hodet ned nesten hele tiden, så jeg har egentlig forventet meg noen vonde ribbensspark. Men snille gullet mitt har ikke gjort det enda.

Men det kommer vel kanskje når det blir enda mindre plass i magen min. ;)

Ellers har jeg ikke merket noen helt faste mønstre med mye bevegelse. Jeg synes han sparker mest når jeg ligger/sitter i ro. Særlig om kvelden når jeg slapper av i sofaen, samt om morgenen før jeg står opp av senga.

Vi har kjøpt en spilledåse som vi spiller for ham hver kveld når vi legger oss, og da kommer det gjerne en dult eller to. Tror han kjenner igjen musikken nå. :rødme:

Dessuten romsterer han noe voldsomt akkurat i dette øyeblikk. Jeg har nettopp spist, så det er kanskje derfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært mye liv her de siste dagene. Av og til føler jeg meg som ei boksepute, det er helt utrolig hvor mye han kan sparke og slå samtidig..!

Jeg kjenner spark i hele magen, men mest i sidene. Det er vanskelig å si hvordan han ligger nå, det kan jo hende han er begynt å snu seg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mageparty hver dag, begynner å kjenne søvnmønsteret hans nå, så det er bare å legge seg til rette når jeg vet han skal holde på som en gærning.... Deilig da, at jeg kjenner han, det er ganske så betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smule er mest aktiv når jeg legger meg, rett før jeg står opp og når jeg sitter å holder på med noe. Resten av dagen går i ett på jobb i bhg, så da har jeg ikke tid til å kjenne så mye etter. Tipper h*n sover endel på dagtid.

H*n ligger med hodet ned, så jeg kjenner små *boks* nedover og glidende føtter rett under ribbeina. Har heldigvis ikke opplevd vonde spark oppover enda. *bank-i-bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror veslegutt ligger på tvers her jeg nå. De siste to ukene kjenner jeg små armer som krafser i bekkenområdet og et hode som stanger i høyre side, samt små bein som strekker seg ut på venstre side.

Har til gode å få spark i ribbeina, det eneste jeg har hatt der oppe er hodet og skuldrene som sklir hit og dit.

Det er helt utrolig når man tenker på det. At denne celleklumpen er blitt til et lite barn som lever sitt eget lille liv inne i magen og plutselig en dag vil den ut. Slutter aldri å fascinere meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner heller ikke så mye spark - mer dulting.

H*n ligger med hodet ned, men med rumpa under høyre pupp og beina under venstre pupp, så da blir det litt romstering. Tror h*n fortsatt prøver å strekke ut beina innimellom.

Kan være rolig i mange timer for så å bli ganske aktivt en liten stund. Merker mest på kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...