Gjest kona Skrevet 27. april 2003 #1 Skrevet 27. april 2003 Heia!!! Lurte på om det går ann å komme inn på en gullsmed butikk og kjøpe ringene med en gang... vi hasr hastverk på lørdag og vi har tenkt å kjøpe dem ta dem på og for så å ingravere dem neste gang... går dette ann??????
Solstrålen Skrevet 27. april 2003 #2 Skrevet 27. april 2003 Vet om et annet par som gjorde det... Men det er ikke alle som har ringer inne, og dessuten må jo størrelsene passe.. Men store gullsmedkjeder har sikkert vanlige, glatte ringer som dere kan få med en gang ville jeg tro. Er det ikke bare å ringe til noen gullsmeder imorgen, mandag, å høre med de? Hvis dere ikke skal ha de før lørdag, har de jo litt tid på seg!
14062003 Skrevet 27. april 2003 #3 Skrevet 27. april 2003 Det tar vel vanligvis ikke mer enn et par dager å få gravert et par ringer? Vi måtte vente 4 uker, men de var spesialbestilt fra Tyskland. Mener våre forlovede venner bare har ventet noen få dager, jeg.
tuji Skrevet 28. april 2003 #4 Skrevet 28. april 2003 Da jeg jobbet i gullsmedforretning, hadde vi bare ett av hvert par inne. Dette er selvfølgelig fordi man ikke kan ha alle mulige størrelser inne, og de aller fleste skal ha gravering. Det blir tungvint å sende ringene fram og tilbake til leverandør (som graverer). Hvis noen gjerne ville ha med ringene med en gang, og de vi hadde passet, fikk de selvfølgelig det. Men da må du huske på at dette er ringer som har vært prøvd hundre ganger, og kanskje har litt småriper. Så jeg ville sjekket nøye før jeg kjøpte noe. Hvis du sier at det haster, kan nok ringene skaffes ferdig gravert i deres størrelser i løpet av to-tre dager.
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #5 Skrevet 28. april 2003 Da vi kjøpte ringer til juksebryllupet vårt fortalte gullsmeden at de ringene han hadde inne var utstillingsringer av messing. Det passet oss glimrende for da fikk vi ringer til 200 kroner. Men han sa at de fleste gullsmeder har messing i utstillingen og at de må bestille ekte gullringer i rett str og med gravering når folk har bestemt seg. Dette var også pga tyverier i butikkene...
tuji Skrevet 28. april 2003 #6 Skrevet 28. april 2003 Vi hadde ekte gull og ekte diamanter! Vi var vel så flinke til å passe på at ingen stjal... Men det er forskjellig praksis, så det må man spørre om hos den enkelte gullsmed.
Gjest Tex Skrevet 28. april 2003 #7 Skrevet 28. april 2003 Jeg mente messing i gifteringutstillingen altså... Han hadde ekte vare ellers...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå