Gjest Gjest_Dinah_* Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Lurer på om det er noe man kan gjøre for å evnt øke sjansene for å få tvillinger? Eller er alt tilfeldigheter og arv? Har hørt at sjansen for å få tvilliger arves fra mor. Jeg har tvillinger på farsiden. Går det an å øke sjansene med hormoner? Tenker ikke helt seriøst på å gjøre "hva som helst", men det hadde vært koz med tvillinger! Tror jeg...
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Det er lettere å blir gravid med tvillinger når du har assistert befruktning og de setter inn flere egg på én gang. Dessuten er det større forekomst av tvillingfødsler blant eldre mødre. Men samtidig forringes jo sjansene for å bli gravid jo eldre du blir, så jeg ville ikke satset på den metoden. Og er du troende, får du vel sende en bønn til guddommen din, så kanskje høyere makter gjør noe med saken.
Gjest Gjest_Dinah_* Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Det er lettere å blir gravid med tvillinger når du har assistert befruktning og de setter inn flere egg på én gang. Dessuten er det større forekomst av tvillingfødsler blant eldre mødre. Men samtidig forringes jo sjansene for å bli gravid jo eldre du blir, så jeg ville ikke satset på den metoden. Og er du troende, får du vel sende en bønn til guddommen din, så kanskje høyere makter gjør noe med saken. Assistert befruktning er vel ikke helt aktuelt,siden jeg ikke har problemer med å bli gravid...( Har 3) Så da får jeg vel kneppe hendene heller,og se hvor det går!
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Assistert befruktning er vel ikke helt aktuelt,siden jeg ikke har problemer med å bli gravid...( Har 3) Så da får jeg vel kneppe hendene heller,og se hvor det går! Vel, hvis du har tre fra før av, har du faktisk litt større sjanse for å få tvillinger denne gangen. I alle fall i følge Tvillingforeldreforeningen.
Furstina Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Tvåäggstvillingar är ärftligt på morssidan, det har att göra med kvinnans ägglossning (två ägg mognar och släpps samtidigt). Enäggstvillingar är en "genetisk avart" där det befruktade ägget delar sig. Det är inte ärftligt. Chansen eller risken för tvillingar ökar också med åldern men jag minns inte om det är tvåäggs eller enäggstvillingar som ökar.
Leanne Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 jeg har en vennine som gikk til akupunktur behandling da hun prøvde å bli gravid.. (de hadde prøvd noen måneder uten at noe skjedde..) og plutselig ble hun gravid med tvillinger... så det kan jo hende det hjelper på noen, eller så var det kanskje bare tilfeldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå