Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 hunden min er så utrolig vimsete, og han trår gjerne på oss hvis vi ikke passer på. Kommer han med noe i munnen og er stolt så står han og tripper på føttene mine så huden ligger i laser etterpå. når han vil kose så kommer han helt bort og tråkker oss på bena. Jeg synes ikke det er noe godt i det hele tatt å få de klørne hans nedi huden på bena mine, heller ikke når vi sitter eller ligger og han gjerne går oppå oss. Hvordan får vi han til å slutte med dette??? Han er jo bare glad, så har ikke lyst til å bli sint heller.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 1 - klippe klørene på hunden, de skal ikke være så lange at det er vondt å bli tråkket på. 2- markere hvem som er sjefen og at sjefen har en privatsone
Tabris Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Hunden bør i hvertfall ikke oppleve noe negativt når den er nær deg. Men et tips kan være at du ikke gir den oppmerksomhet/kos/lek før den har satt seg.
Leyla Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Lær hunden å stanse lenger fra dere. Hvordan? Slik dere har lært den resten av det den kan :-)
Propell Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Du kan prøve å ignorere ham når han står på deg, mens du belønner ham når han står nær deg uten tråkke på deg. Gi positiv oppmerksomhet når han gjør det riktig og ingen oppmerksomhet overhodet når han gjør det du ikke ønsker. Jeg lærte hunden min å ikke hoppe opp på meg under lek på denne måten. Så lenge han hoppet ved siden av meg, fortsatte leken. Om han hoppet på meg, sluttet leken. Tok ikke så lang tid for ham å skjønne forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå