Gå til innhold

Tips til tur til Barcelona mottas med takk :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi skal på kjærestetur til Barcelona i løpet av året, regner med i midten av april.

Jeg har aldri vært i byen før, men har lyst til å se ALT!! Jeg er veldig glad i arkitektur og interiør, og har lest en del om Barcelona, Gaudí, Miró, Dalí osv.. Men mye er vanskelig å få med seg på en langhelg... La Sagrada Familia, Casa Batllo og Casa Mila er noen av tingene jeg vil ha med meg, men hva er realistisk å få med seg? Shopping er ikke det som interesserer meg mest, men hvor vi kan nyte vin eller cava i et spennende miljø er tips som mottas med takk!

Tips om overnatting mottas også :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg anbefaler virkelig Park Guell. En park med utsikt over byen og Gaudi-arkitektur.

Skrevet

Ah! JAAA!!

Den parken hadde jeg glemt! Hvor lang tid vil du anbefale i parken?

Skrevet

Kjøp en billett til turistbussen som kjører rundt i Barcelona. Hopp av på Park Guell, ta den tiden dere trenger (minst et par timer) og gå ned til bussen igjen. Toppen av parken er litt nedtur. Men det er en fantastisk park. :)

Få med dere en flamenco-kveld også. Det koster, men er absolutt verdt det.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Hm, det kommer jo an på om dere bare vil ha vært der eller om dere vil se litt ordentlig og slappe av. Det tar vel forsvåvidt ikke så lang tid å haste gjennom og se utsmykningene. Men vi tok en del bilder, spiste is fra en kafé der, satt på benker og hørte på gatemusikanter og nøt utsikten. Et par timer i selve parken kanskje? I tillegg må man komme seg dit. Jeg husker faktisk ikke hvordan vi dro dit. Jeg lurer på om det kan ha vært med en trikk eller t-bane.

Skrevet

En langhelg er for lite til å få med seg alt.

Kan anbefale Hotel Principal (www.hotelprincipal.es)

Det ligger rett ved Ramblaen, i en forholdsvis rolig gate. Kort vei til både metro, turistbusser, shopping, restauranter i de gamle trange gatene.... ja i det hele tatt.

Du må få med deg La Sagrada Familia. Det er et must!!

Det er veldig lurt å kjøpe dagspass på disse turistbussene. Gjør det gjerne med en gang dere kommer ned. Vi landet der nede på formiddagen, spiste lunch med en gang vi kom inn til byen og stappmette som vi var orket vi ikke gå, men det å sitte på taket på en buss og få seg og oppleve var helt kult. Du får høretelefoner og kan følge med på hva du ser underveis. Det fine er at du kan gå av bussen underveis, og så hoppe på når neste buss kommer. Bussene går hele tiden. En fin måte å finne ut av hva man vil se nærmere på og finne ut av avstander.

Ellers er det deilig å bare rusle ned Ramblaen ned til havnen. Gå fra havnen og langs sjøen (fin strandpromenad) til du kommer til strendene.

Skrevet

Gå på Carpe Diem Lounge Bar.

Ligger rett foran Hotel Arts ved stranden. (Pg. Maritim 32)

Åpent fra lunch til midnatt i ukedagene og til kl. 3 om natta i helgene.

Her er det både restaurant og bar.

DJ's spiller mye kul musikk og man kan sitte ute i sola om dagen og være inne og danse om kvelden.

Kult sted.

Vi satt ute der og drakk cava på ettermiddagen en lørdag, spiste så middag der og endte opp med å danse der hele natta.

Skrevet

SUPERT!!

Jeg gleder meg til å dra til Barcelona. Det har vært en av de plassene jeg SKAL til, og nå fikk jeg turen i julegave!! :jepp:

Har spansk på skolen, så jeg regner med at jeg skal greie å gjøre meg litt forstått også....

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...