Gå til innhold

Stilkesting og plattsøm

Gjest O'hara

Anbefalte innlegg

Noen som har brodert stilkesting og plattsøm? Jeg vurderer å brodere en duk, men hun bak disken sa at stilkesting og plattsøm er forferdelig vanskelig?? :sukk:

Eller er det noen som vet av en nettside hvor de viser hvordan de ulike stingene syes? (Hadde en bok en gang, men den har visstnok forsvunnet etter maaaange runder med flytting....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raptuza

For det første: Stinga er ikkje vanskeleg! Øv deg litt på et tøystykke til du får teken.

Biblioteket har som regel broderiteknikk-bøker du kan låna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Stinga er ikkje vanskeleg! Øv deg litt på et tøystykke til du får teken.

Biblioteket har som regel broderiteknikk-bøker du kan låna.

Hehe, ja øve... Det er jeg skrekkelig dårlig til, så det blir vel at jeg begynner og så rekker jeg opp etterpå.... :fnise:

Stikker en tur på biblioteket jeg!

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT perfekt!! :bukke:

Jeg søkte selv på nett, men fant ingenting...

:sjenert:

Jeg har tenkt å sy denne så jeg regner med jeg kommer til å bli en racer på plattsøm og stilkesting på slutten... :danse:

Jeg har aldri prøvd meg på noe sånt, men jeg fant nå den siden så da tenkte jeg at jeg kunne tipse. Lykke til i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei fisk73! Duken er jo berre heilskjønn!

Takk for tips til broderinettbutikk!

Bare hyggelig! Jeg synes den butikken er bedre enn Atelje Margaretha...

Vi har et spisebord som kan bli 260, så dermed passer den duken jeg hadde planlagt dårlig... Denne får jeg brodert i 3 meter lengde, i tillegg er den enkel uten for mye "fiksfakserier". Skal gi tilbakemeldinger på hvor fort det går å sy den.. Jeg satser på at jeg skal bli ferdig med den til jul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Gjest
Noen som har brodert stilkesting og plattsøm? Jeg vurderer å brodere en duk, men hun bak disken sa at stilkesting og plattsøm er forferdelig vanskelig?? :sukk:

Eller er det noen som vet av en nettside hvor de viser hvordan de ulike stingene syes? (Hadde en bok en gang, men den har visstnok forsvunnet etter maaaange runder med flytting....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...