Gjest kvinnenmedgrytene Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Etter tips i en tidligere tråd her inne, har jeg bestemt meg for å servere Chili Con Carne i et selskap som står for døren. Men hva slags tilbehør passer? Et brød er sikkert godt til, men hva slags? Hva med ris? Har også hørt tortillachips, passer det bedre?
Mischa Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Ja ris passer godt og cornbread (brød laget av maismel) serveres ofte i USA..
Munachimso Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Vi pleier å ha cornbread eller dinner rolls (fine rundstykker, men ikke sånne som er kun luft) med honningsmør på. Som regel har vi ris til også.
Gjest Eurydike Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Vi har grønn salat, guacamole og rømme eller matyoghurt til chili con carne. Noen ganger også brød og/eller tortillachips.
Gjest Raptuza Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Får ein kjøpt corn bread nokon plass i Norge? Eller er det enkelt å laga det sjølv?
girrl Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Det er lurt å servere guacamole og en hvitløksrømme/ vanlig rømme ved siden av. Chilli con carne kan være sterk, og da er det godt med noe tilbehør som "kjøler" ned den sterke smaken. Ellers så vil jeg anbefale å ha hvitløksbaguetter på siden, di er kjempe gode og egner seg godt til retten.
Munachimso Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Får ein kjøpt corn bread nokon plass i Norge? Eller er det enkelt å laga det sjølv? Her finner du masse oppskrifter på cornbread: http://allrecipes.com/Search/Recipes.aspx?...tion=Descending
Suzy Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 I USA serverte de små salte kjeks sammen med chilien og det var godt faktisk. Jeg pleier ofte å ha salat og ris, eller potetmos til
Munachimso Skrevet 30. januar 2008 #9 Skrevet 30. januar 2008 (endret) Det er også vanlig å servere med maistortillas til (mener de myke, ikke chips, selvom det også er vanlig). Endret 30. januar 2008 av Munachimso
vilde Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Vi bruker ha tortillachips og rømme, og lage denne con carne'n: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=168820 Veldig bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå