Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Våren 2007 flytta vi inn i ei leilighet på ca 70 kvm, som vi leier. Prisen er 5000 kr i mnd uten strøm. Vi er veldig flinke til å spare strøm, og har bare varmeovn i stua og på badet. Den i stua slår vi av hver natt i tillegg til alle lysene. Bygården vi leier i har vaskerom på loftet. Vi er de eneste som har vaskemaskinen der, men alle de andre som leier her bruker rommet til å henge klær til tørk, siden det alltid står en varmeovn på der oppe. I tillegg er det noen som har fryseboksen sin der. Men vi er altså de eneste som har vaskemaskinen der. I sommer fikk vi en strøm regning på hele 4000 kr. Da hadde vi ikke hatt en eneste varmeovn på og neste ingen lys, siden det er lyst døgnet rundt her i nord om sommeren. Vi stusset litt over dette, tok kontakt med energinettet her, men de fan altså ingen feil på regningen... Vel, vel, nå kom altså strømregningen på nytt på hele 7000 kr Vi spurte de i leiligheten under oss hvor mye deres regning kom på og de fikk bare 1200 kr. Jeg sjekka sikringsskapet en eksta gang og oppdaget plutselig at det står at VI (jeg og samboer) betaler for HELE LOFTET SOM ALLE I BYGÅRDEN BRUKER. Altså fr vår vaskemaskin, varmen som står på der, lysene og fryseboksen til noen andre. Dette er da ikke rett? Burde jeg ringe ti utleier og klage? Kan jeg kreve penger igjen? Det stod ingenting om dette i leiekontrakten.
Amalie_85 Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 står det ikke i kontrakten så skal dere ikke betale for andre sitt bruk. 7000kr er jo mer enn vi har på hele huset. Høres jo helt merkelig ut. Men bare nekt å betale!!!!!
Darksun Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Vipp ned sikringen opp til loftet da vel, er ikke verre enn det :D
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Våren 2007 flytta vi inn i ei leilighet på ca 70 kvm, som vi leier. Prisen er 5000 kr i mnd uten strøm. Vi er veldig flinke til å spare strøm, og har bare varmeovn i stua og på badet. Den i stua slår vi av hver natt i tillegg til alle lysene. Bygården vi leier i har vaskerom på loftet. Vi er de eneste som har vaskemaskinen der, men alle de andre som leier her bruker rommet til å henge klær til tørk, siden det alltid står en varmeovn på der oppe. I tillegg er det noen som har fryseboksen sin der. Men vi er altså de eneste som har vaskemaskinen der. I sommer fikk vi en strøm regning på hele 4000 kr. Da hadde vi ikke hatt en eneste varmeovn på og neste ingen lys, siden det er lyst døgnet rundt her i nord om sommeren. Vi stusset litt over dette, tok kontakt med energinettet her, men de fan altså ingen feil på regningen... Vel, vel, nå kom altså strømregningen på nytt på hele 7000 kr Vi spurte de i leiligheten under oss hvor mye deres regning kom på og de fikk bare 1200 kr. Jeg sjekka sikringsskapet en eksta gang og oppdaget plutselig at det står at VI (jeg og samboer) betaler for HELE LOFTET SOM ALLE I BYGÅRDEN BRUKER. Altså fr vår vaskemaskin, varmen som står på der, lysene og fryseboksen til noen andre. Dette er da ikke rett? Burde jeg ringe ti utleier og klage? Kan jeg kreve penger igjen? Det stod ingenting om dette i leiekontrakten. har du mulighet til å sette vaskemasin på bad/kjøkken? Bir jo snart like billig å ha klærne på renseriet med de regningene der. Klart det går strømmed oppvarming, frysebokser etc....
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Jeg ville ringt husverten og tatt den veldig diplomatiske "Det har visst skjedd en feil her, jeg har akkurat oppdaget at loftet er koplet til vår strømkrets. Så jeg lurte på om du kan ringe til elektriker som kan ordne det, og på hva vi gjør med regningen?" Hadde det ikke blitt ordnet opp i, hadde jeg begynt å se på om jeg har rett til fri rettshjelp.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #6 Skrevet 29. januar 2008 Hadde det ikke blitt ordnet opp i, hadde jeg begynt å se på om jeg har rett til fri rettshjelp. Hvis Trådstarter har innboforsikring, har hun sannsynligvis rettshjelp dekket gjennom forskringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå