Gå til innhold

langpanne/ildfast form.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage brownies, men kan jeg steke den i en ildfast form? vil det bli det samme som langpanne?

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet

Jepp. Jeg bruker alltid ildfast form, for min oppskrift er så liten at langpanne blir for stor (og jeg er gal etter brownies, og lager ikke dobbel posjon for da spiser jeg altfor mye :fnise: ) Så ildfast form funker det, bare størrelsen står i forhold til posjonen

Skrevet
Jepp. Jeg bruker alltid ildfast form, for min oppskrift er så liten at langpanne blir for stor (og jeg er gal etter brownies, og lager ikke dobbel posjon for da spiser jeg altfor mye :fnise: ) Så ildfast form funker det, bare størrelsen står i forhold til posjonen

Åh, så bra. :)

Men hvis det blir mye brownies oppi en mellomstor ildfastform, blir den ikke ordentlig stekt da? Hvis brownisen blir høy.. hvis du skjønner!

Gjest nextlife
Skrevet
Åh, så bra. :)

Men hvis det blir mye brownies oppi en mellomstor ildfastform, blir den ikke ordentlig stekt da? Hvis brownisen blir høy.. hvis du skjønner!

Det tar lengre tid før den blir passe stekt, og da kan den bli tørr i kanter og på overflaten. Hvis oppskriften er stor, bruk heller to ildfaste former slik at den ikke blir for høy

Skrevet
Det tar lengre tid før den blir passe stekt, og da kan den bli tørr i kanter og på overflaten. Hvis oppskriften er stor, bruk heller to ildfaste former slik at den ikke blir for høy

ikke dumt! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...