Gjest TS Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei. Jeg fåt tilbud om å jobbe på en bensinstasjon. Jeg har fått en del info om turnus. En dag i uka må jeg jobbe fra kl. 6 til 00.00 og dette tilsvarer 18 timer. Jeg må jobbe ca 4 ganger i uka og hver 3.søndag. Jeg er 33 år gammel og får 125 kr/time plus 15-18 kroner i tillegg for kveld - og tidlig morgen arbeid. Er det noen som har jobbet på bensinstasjon? Er det en kjempeslitsom jobb?
Fat Sally Lee Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Skal du jobber 18 timer i strekk? Det er ikke lovlig, i følge arbeidsmiljøloven. Å jobbe på en bensinstasjon er slitsomt hvis det er en stor stasjon med mye folk. Men de aller fleste stasjoner er små, og da blir det mye mindre slitsomt. Av og til på grensen til kjedelig, faktisk.
Fat Sally Lee Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Men nå det er sagt, så er det veldig en veldig hyggelig jobb - kundene er en avspeiling av deg. Er du blid og hyggelig, blir kundene det også, og omvendt. Du bestemmer selv
Gjest marihan Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 6-00?? Sikker på at de ikke mener 18-00? De har ikke lov å sette deg opp på så lange vakter.. Jeg har jobba på en bensinstasjon, og jeg synes det var en skikkelig drittjobb. Det er langt fra alle kundene som er hyggelige selv om en selv er det.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Kundene forventer effektivitet, renslighet og godt humør. Toalettene må være rene, bilister som stopper og har bilproblemer/sjekke luft i dekk/bytte olje og oljefilter, osv. må en være forberedt på å hjelpe med og folk stopper for å spørre om veien/karthjelp. Barn skriker og søler, tyver stjeler og du må kunne lage mat (hamburgere osv. ) ved å alltid være ren på hendene og ha rene disker. Man tar jo i penger hele tiden, så det å skifte om for å ta i mat jevnt over kan være en bakterieutfordring...Hvertfall for oss kunder. Lønnen høres bra ut til å være bensinstasjon. Sjekk at du får pensjonspoeng og ferie. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 125,- er det bra betalt når du er 33år og antagligvis har ein del års erfaring evt. også fra liknande arbeid? 18 timer kan ikkje vere tillatt... Ja, lønnen er helt fin til å være en stilling som ikke krever noen formalkompetanse. kr 125,- i timen betyr en månedslønn i full stilling (7,5t pr.dag mandag-fredag) på kr 18.750,- så kommer helg og kveldstillegg som ekstrainntekt! Det er omtrent samme lønn som enkelte rundt i kommuneadministrasjoner tjener blant de med masse studielån og mastergrader det! 18 t er kanskje ikke lov, men mange gjør det likevel for å tjene ekstra...
Gjest TS Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Skal du jobber 18 timer i strekk? Det er ikke lovlig, i følge arbeidsmiljøloven. Å jobbe på en bensinstasjon er slitsomt hvis det er en stor stasjon med mye folk. Men de aller fleste stasjoner er små, og da blir det mye mindre slitsomt. Av og til på grensen til kjedelig, faktisk. Ja, jeg spurte flere ganger om det er sant om 18 timer arb.dag. Det er 1 gang i uka. Allikevel.
Gjest Gjest_Bambi_* Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Jeg jobbet i 3 år på bensinstasjon og stortrivdes. Det er faktisk en av de hyggeligste jobbene jeg noensinne har hatt. 90% av kundene er hyggelige og kollegaene og sjefen var super. Men det var lange vakter. Jeg tenker tilbake til den tiden med glede, og ville gladelig ha byttet min nåværende jobb mot å jobbe på en bensinstasjon igjen
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Hei. Jeg fåt tilbud om å jobbe på en bensinstasjon. Jeg har fått en del info om turnus. En dag i uka må jeg jobbe fra kl. 6 til 00.00 og dette tilsvarer 18 timer. Jeg må jobbe ca 4 ganger i uka og hver 3.søndag. Jeg er 33 år gammel og får 125 kr/time plus 15-18 kroner i tillegg for kveld - og tidlig morgen arbeid. Er det noen som har jobbet på bensinstasjon? Er det en kjempeslitsom jobb? har du erfaring fra før av? det er ikke lov å ha så lang vakter som du beskriver. De fleste stasjoner har mye matsalg. her er det ille på kveldstid når puber og resturanter slutter. Har hatt vakter der for å unngå bråk. Når det er hverdag og møkkavær, så kommer få innom. Er vel normal butikklønn dette?
Gjest TS Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 har du erfaring fra før av? det er ikke lov å ha så lang vakter som du beskriver. De fleste stasjoner har mye matsalg. her er det ille på kveldstid når puber og resturanter slutter. Har hatt vakter der for å unngå bråk. Når det er hverdag og møkkavær, så kommer få innom. Er vel normal butikklønn dette? Nei. Jeg har erfaring fra et sykehjem og jobber av og til der. Der lønnen er bedre.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Det er nå engang slik at det er ulike lønnsnivåer i ulike bransjer. Eldrehjem/sykehjem er ikke helt det samme som å jobbe på en bensinstasjon, og man kan ikke forvente at de to sektorene er samkjørte i felles lønnssatser.
Gjest *Mim* Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Husk å være hyggelig - da får du det bedre på jobb også.
Supramundane Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har jobbet fulltid på en bensinstasjon, og ville ikke anbefalt det fordi: - uhøflige og nedlatende kunder - kjedelig og rutinemessig arbeid - lite givende arbeidsdag - ofte unge og useriøse kollegaer
gizmoo Skrevet 29. januar 2008 #14 Skrevet 29. januar 2008 Hvilken stasjon er dette, og hvordan er beliggenheten? Har selv jobbet på Shell, og trivdes kjempebra:) Men tror kollegene og beliggenheten har mye å si. Den ene stasjonen jeg jobbet på lå ganske avsides til så det var ikke akkurat mange kunder på kvelden, og de som kom innom var faste. Det eneste som var kjipt er at hvis det hadde skjedd ran eller noe... Likte ikke akkurat å stenge på kvelden. Jeg husker hva jeg hadde i fastlønn... 112 kr, og da var jeg 22-23 år. Ca fire år siden, så det hadde vel vært mere nå. Men tilleggene var mye mer enn 15 kr. Var alltid positivt overrasket ved hver lønning. Ser også tilbake på tiden på bensinstasjon som en koselig tid. Mye bedre enn å sitte på et kontor..... Men hvis de mente seriøst at du skulle jobbe 18 timer i løpet av en dag så hadde jeg ikke tatt jobben. Dette tyder bare på en useriøs sjef som ikke tenker på sine ansatte....
Gjest TS Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Hvilken stasjon er dette, og hvordan er beliggenheten? Har selv jobbet på Shell, og trivdes kjempebra:) Men tror kollegene og beliggenheten har mye å si. Den ene stasjonen jeg jobbet på lå ganske avsides til så det var ikke akkurat mange kunder på kvelden, og de som kom innom var faste. Det eneste som var kjipt er at hvis det hadde skjedd ran eller noe... Likte ikke akkurat å stenge på kvelden. Jeg husker hva jeg hadde i fastlønn... 112 kr, og da var jeg 22-23 år. Ca fire år siden, så det hadde vel vært mere nå. Men tilleggene var mye mer enn 15 kr. Var alltid positivt overrasket ved hver lønning. Ser også tilbake på tiden på bensinstasjon som en koselig tid. Mye bedre enn å sitte på et kontor..... Men hvis de mente seriøst at du skulle jobbe 18 timer i løpet av en dag så hadde jeg ikke tatt jobben. Dette tyder bare på en useriøs sjef som ikke tenker på sine ansatte.... Dette er gjennom et vikarbyrå Jobzone. Mannen som ringte sier ikke hvilken bensinstasjon. Jeg bor på en plass (1 time fra Oslo) og det er mange pendlere her til Oslo. Vi har 3 bensinstasjoner i bygda. 2 av dem ligger på hovedveien og den 3. ligger avsides ganskje nær huset mitt. Jeg sa til mannen fra jobzone at jeg skulle ringe tilbake hvis jeg var interessert. Jeg har ikke gjort det enda og tror ikke at jeg skal gjøre det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå