mia83 Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Et teoretisk spørsmål.. Hvis barnet går på penicillinkur, skal det da fullføre kuren før det går i barnehagen, eller kan man sende barnet i barnehagen om allmentilstanden er god?
Kayli Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har alltid sendt mine i barnehagen igjen når feber har vært borte en dag og allmenntilstanden ellers er god, selv om penicillinkuren ikke har vært fullført.
Gjest Gjest-M- Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Så lenge barnet er i form og allmentilstanden er god, kan det gå i barnehagen selv om penicilinkuren ikke er avsluttet. I barnehagen hvor jeg jobber, gir vi barna penicilin, hvis de skal ha en dose midt på dagen.
Gjest nextlife Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Barna trengs ikke å holdes hjemme til penicillinkuren er avsluttet. Er de frisk og kjekk er det ingen grunn til å holde de hjemme. Ikke alle barnehager gir medikamenter til barna, dersom dette er tilfellet i din barnehage er det bare å justere tidspunktene du gir medikamentet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå