Dorri Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 I dag skal vi ha ferdig grillet kylling, men jeg som føler at jeg må bli litt sunn vil gjerne ha noen grønnsaker ved siden av. Har hørt man kan woke kinakål, men har aldri gjort det før. De grønnsaker jeg har for hånden i dag er kinakål, løk, gulrot, hvitløk (og det var vel det) Av saus har jeg ikke alt for mye, men soyasaus har jeg. Er ikke det godt og helle noe soyasaus over til slutt. Kan jeg lage noe med disse grønnsakene som blir godt og sunt eller? Hvor lenge skal det wokes. Takker så mye for svar:)
Malama Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 De bruker jo kinakål i wok på den matpratreklamen som går på tv for tiden, så jeg skulle tro det går fint ja. Skal sikkert ikke woke lenge. De andre ingredisnesene dine er i alle fall wokbare Det jeg reagerer på i den matpratreklamen, som jeg til en viss gfrad også tenker i din sammesetning, er at det kanskje blir litt lite mat? I den reklamen er det kinakål og paprika, og svinekjøtt, pluss saus. Men det er da ikke akkurat mye mat i kinakål... Når vi lager wok bruker vi ofte potet og gulrot i woken (gulrot ser jeg du har, det er godt) sånn at det skal bli litt MAT, i tillegg til minimais og sukkererter og sånn for mer smak og kos. Kinakål anser jeg som å komme mer i den kategorien, du må ha gankse mye av det for å bli mett? spørs jo selvsagt om du har tenkt å ha noe mer tilbehør til maten enn bare grønnsakene da, ellers bør du i alle fall helt ha litt mye av dem tror jeg (eller mye kylling). for kinakål, særlig når det blir varmt, er det jo "ingenting igjen av". Men jeg vet ikke hvor mue løk og gulrot du har da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå