Lille_My Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Vi skal 5 jenter på tur til Madrid i begynnelsen av april. Fly og leilighet er bestilt. Lurte på om det er noen restauranter noen kan anbefale?? Den ene av oss skal feire bursdagsdagen sin den ene dagen og vi tenkte å kanskje forhåndbestille en plass denne dagen.. Er det noen som har opplevd Opera i Madrid=? Jeg har aldri vært på Opera, men tenkte at Madrid kanskje var plassen å prøve ut dette?? Endret 28. januar 2008 av Lille_My
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Ved hotell Miguel Angel finner du restauranten La Broche Sergi Arola. Adressen er Calle de Miguel Angel, 29–31. Dette er en dyr og eksklusiv restaurant. En av de beste i Madrid. Middelhavsinspirert. Restaurant Botin er i følgeGuiness Recordbok verdens eldste restaurant. Her må dere bestille bord om dere vil ha plass (gjerne en uke i forveien) og husk at man i Madrid ikke spiser middag før kl. 22. Vil dere ha god paella går dere på Restaurant Cañas y Barro. Adr: Amaniel 23 (ved metro: Noviciado). Paella Valencia er det vanlige tradisjonelle paella'en, ot den er rågod, men det finnes mange andre type paella også. Og det har de også her. Min favoritt er kanskje: El Cenador del Prado (adr: Calle del Prado 4). Serverer mat som er litt blanding av spansk og midt-østensk. Stilige lokaler og god mat. Ellers er Madrid full av restauranter og ikke minst tapas-barer. Men der er det svært sjelden mulighet til å bestille bord.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Joda, det er Opera i Madrid : og her er sesongens program. Ellers ville jeg anbefalt Flamenco show. Hvis du skal i operaen bør du være litt sikker på at det er en operaforestilling du virkelig vil se. Det er stor forskjell på forestillingene. Musikken og sangen kan være veldig forskjellig. Fra det voldsomme og tragiske - til det lette og romantiske. Velger du feil kan det hende du ender opp med en kveld som blir kjedelig og bortkastet. Men for all del PRØV. Jeg elsker opera selv - men har opplevd å ha med meg folk som ikke er operakjennere og som etter å ha sett en Wagner opera som sin første operaforestilling noensinne går ut igjen om sier at dette var døden.... Tristan og Isolde er en slik litt voldsom Wagner opera som jeg ser de har på vårprogrammet i Madrid. Kanskje ikke det beste for en nybegynner.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 På denne siden kan du få tips til restauranter og linker til andre sider om spisesteder i Madrid http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Madrid/Spise/
Gjest Gjest_Lille_My_* Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 Joda, det er Opera i Madrid : og her er sesongens program. Ellers ville jeg anbefalt Flamenco show. Hvis du skal i operaen bør du være litt sikker på at det er en operaforestilling du virkelig vil se. Det er stor forskjell på forestillingene. Musikken og sangen kan være veldig forskjellig. Fra det voldsomme og tragiske - til det lette og romantiske. Velger du feil kan det hende du ender opp med en kveld som blir kjedelig og bortkastet. Men for all del PRØV. Jeg elsker opera selv - men har opplevd å ha med meg folk som ikke er operakjennere og som etter å ha sett en Wagner opera som sin første operaforestilling noensinne går ut igjen om sier at dette var døden.... Tristan og Isolde er en slik litt voldsom Wagner opera som jeg ser de har på vårprogrammet i Madrid. Kanskje ikke det beste for en nybegynner. Har du en forestilling du kan anbefale til en nybegynner??
Lille_My Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2008 Tusen takk for mange gode svar!! Tror dette kan bli veldig bra!! Jeg har også fått anbefalt restauranten Casa Patas som skal ha Madrids beste flamenco show.. Noen som har hørt om denne??
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #7 Skrevet 30. januar 2008 Har du en forestilling du kan anbefale til en nybegynner?? Når er det du skal til Madrid da? (det er jo tidsbegrenset når hvilke forestilliner går)
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #8 Skrevet 30. januar 2008 Ser at de har både Vivaldi ("Bajazet")og Mozart ("Idomeneo" og "La Clemenza di Tito")) på programmet! Vil anbefale disse fremfor f.eks. Wagner for en nybegynner.
Lille_My Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 30. januar 2008 Ser at de har både Vivaldi ("Bajazet")og Mozart ("Idomeneo" og "La Clemenza di Tito")) på programmet! Vil anbefale disse fremfor f.eks. Wagner for en nybegynner. Jeg skal til Madrid 4-7 april..
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Jeg skal til Madrid 4-7 april.. De har "Tamerlano" av Händel på programmet da. Her er det krig og kjærlighet. Tyrkiske sultaner og greske prinser. Forhåpeligvis også en fargerik oppsetning (kan jo være veldig forskjell på scenografien og regien i de forskjellige operahusene) Jeg vil tro at en kveld i Operaen i Madrid vil være en stor opplevelse. Det er flott operasal i en gammel og nydelig bygning. Du kan jo se om du får tak i en CD og høre om dette kunne falle i smak før du evnt bestiller billetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå