Gå til innhold

Kyllingsuppe fra Minnies Kokebok

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

1 l hønsebuljong

300 gram kyllingfilet i biter

1 dl basmatiris

1 liten boks erter

3 ts sterk currypasta

1 finhakket chili

pepper

1 finhakket paprika

1 stor finhakket løk

1 dl matfløte

Tomater og frisk persille som garnityr. Gjerne også noen båter med hardkokt egg.

Kok opp hønsebuljongen og ha i ris og kylling, la småkoke i ca 15 min, tilsett de øvrige ingrediender og la koke 10 min til- ha i fløten rett før servering.

Server i en dyp suppebolle med finhakkede tomater og persille. God brød hører med gjerne nanbrød.

Minnie

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for at du ville legge ut oppskrifta :wink:

Denne skal jeg lage en dag ja!

Skrevet

Jeg synes det høres kjempegodt ut Minnie *skal skrive ned oppskriften*

Skrevet

Bruker du rød eller grønn currypasta?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Jeg synes den røde er best til denne suppen, den gir også en delikat farge. Og til deg Gjest- så er det nok best at du holder deg til Grandiosa.

Minnie

Gjest Starya
Skrevet

Hmmm. Tror den skal prøves en gang i fremtiden..

Dvs, når jeg får penger på konto.. :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes den røde er best til denne suppen, den gir også en delikat farge. Og til deg Gjest- så er det nok best at du holder deg til Grandiosa.

Minnie

HØ. Jeg kan da steke både Grandiosa og Big One til perfeksjon. Enkelte ganger lager jeg til og med egg og pølser til middag, men ikke mer enn tre dager på rad. Etter tre dager er det godt å bytte litt på menyen så da blir det heller pølser og egg.

Gjest Embla s
Skrevet
Hørtes IKKE no godt ut

Hvis du avstår fra denne går du glipp av noe stort og du står igjen som et fattigere menneske (tja, stryk det siste da).

Men du er kanskje sur på Minnie og dermed høres ikke maten hun lager noe god ut? *jeg leeeer og leeeer*

Gjest Starya
Skrevet

Jeg synes i grunnen gjesten en morsom, på en litt trist måte.

Gjest: prøv å bytte ut eggene med potetstappe en dag. Oppskriften står bake på posen.

Gjest Change
Skrevet

Så veldig godt ut! Må prøves! Er dette muligatawny(? :oops: ) suppen som du nevnte...var det i dagboken tro?

Change :D

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Så veldig godt ut! Må prøves! Er dette muligatawny(? :oops: ) suppen som du nevnte...var det i dagboken tro?

Change :D

Det er samme suppen ja, Mulligatawny finnes i mange varianter men dette er den jeg liker aller best.

Minnie

Gjest Starya
Skrevet

Det har oppstått et problem: Currypasta?

Gikk og gløttet i butikken siden jeg har tenkt å prøve suppen senere i uken. Men fant ikke noe som het "currypasta". Jeg fant Curry sauce fra Heinz.. Jeg fant også noe som ble kalt "Ajam panika", i et merke som het Go Tan. Det var en krydderpasta for mellomstreke kyllingretter (indonesisk). Kan den brukes?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Tror ikke jeg ville brukt indonesisk i denne suppen, får du ikke tak i currypasta så bruk vanlig sterkt karripulver, det går fint.

Minnie

Gjest Starya
Skrevet

Da kan jeg bekrefte at denne suppa slett ike var verst, selv for meg som ytterst sjelden bruker kylling og curry. Ungen var også fornøyd, selv om han riktignok satte mest pris på baguettene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...