Gå til innhold

Ditt forhold til alkohol?


Englepusen

Anbefalte innlegg

Jeg drikker nok litt for mye. Er ute to-tre ganger i uka, da blir det endel alko, og tar meg gjerne en whisky eller litt rødvin hvis jeg er hjemme. Drikker ikke hver dag, da. Jeg drikker både fordi jeg liker smaken, og fordi jeg syns det er morsomt å bli full. Blir visst aldri voksen, jeg. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går som regel ut en kveld i uken og tar noen øl eller favorittdrinken min. Blir nok litt småfull noen ganger, men det må jo være lov å kose seg litt?

Er veldig glad i pils, så jeg drikker gjerne et par i sola på en hverdag også, nå som sommeren kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Drikker nok oftere enn de fleste her, men har alltid kontroll. Liker å slappe av med en utepils når det er fint vær, i tillegg til at jeg stadig er ute med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg drikker ikke alkohol lenger! Liker ikke smaken, blir bare kvalm og dårlig, og ser ikke poenget i å bli ''full''. Jeg drikker Cola på byen de sjeldne gangene jeg er ute. Det smaker myyye bedre; og jeg slipper bakrusen neste dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Har ikke noe fast mønster.

Jeg kan godt være edru mens andre drikker, kan gjerne kjøre, gjør meg ingen ting å stå over.

MEN: det hender jeg er "ute" og det hender jeg sitter sammen med gode venner og drikker vin, gjerne med noe godt å spise til. Ved slike anledninger kan jeg gjerne bli god og brisen. Syns det kan være fryktelig morsomt og befriende. Spesielt hvis vi hører på god musikk (og hvis jeg får være dj, er lykken fullkommen)! Jeg blir aldri "dritings", bare lykkelig og innimellom litt små-gal. Det er fint!

Det hender også jeg tar meg en whisky eller et glass vin (eller to) hjemme. Det kan være en onsdags kveld eller en lørdagskveld. Også kan det gå måneder uten. Jeg må ikke drikke noe alkoholholdig pga at det er helg, mao..

hvis "verden gikk tom for alkoholholdige drikker" ville det blitt svært udramatisk for meg. (men det ville jo vært litt trist da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Selv om jeg ikke sjangler gatelangs og har ølbriller hver eneste fredag og lørdag, må jeg si meg uenig med Embla. Hadde verden gått tom for alkohol, hadde jeg hengt med hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare eeeeelsker vin! :D

Kan gjerne drikke et glass vin hver dag!

Skulle virkelig ønske at de klarte å finne opp en alkoholfri vin som smakte like godt som den med alkohol. Det er jo ikke rusen jeg er ute etter når jeg bare drikker et glass av gangen!

Oki, da. Innrømmer det gjerne: To glass. Men ikke hver dag! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Jeg liker øl, jeg liker whisky og tequila. Og litt forskjellige saker.

Men, jeg er enda mer glad i vann.

Det vil si at jeg gjerne tar en utepils nå og da om sommeren, en drink når jeg går ut - men jeg kan likegodt la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er nok ikke blant de som drikker mest, men det går litt opp og ned i perioder. Ved studiestart og i ferier pleier det f.eks. å bli mer festing og drikking enn ellers.

Jeg kan gjerne kose meg med litt vin - helst rød. Liker også en del drinker, som Mojito, Caipirinha, Strawberry Daiquiri, og øl på en varm sommerdag. Drikker for å kose meg, og bare ting jeg synes smaker godt. Drikker aldri mye, det klarer jeg ikke... :o Hater å miste kontroll, skal bare bli i godt humør. Heldigvis er det ikke noe drikkepress i vennegjengen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt forhold til alkohol: Vi liker hverandre...

Er nok ute i snitt en gang i uken, sammen med kjæresten og gode venner, og da er det ikke noe som er så deilig som noen halve, kalde skummende med hank på (øl altså). Liker både smaken og det og være lett beruset i godt lag, men kan ikke utstå og bli dritings. Kunsten er å stoppe mens leken enda er god, har jeg lært meg. Drikker forøvrig aldri alkhol hjemme eller til maten. Er alltid sjåfør i familieselskaper, men det er fordi jeg ikke kan fordra vin da....

Noen vil sikkert si at jeg - i en alder av 35 burde ha vokst fra og gå på puben en gang hver eneste uke, men det har altså hverken jeg eller mine venner gjort, og vi foretrekker å ha det på den måten.

Øl er for meg namnam - men det holder med en kveld i uka. Og det skammer jeg meg ikke over. Og fy flate hvor forbanne jeg hadde blitt hvis det ble innført alkoholforbud i Norge... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Mitt forhold til alkohol er vel ikke et forhold.

Liker det ikke,liker ikke rusen man får fra det.

Liker ikke meg selv når jeg drikker..

Har en stoppe knapp i hode som gjör at jeg begynner å soy om jeg blir brisen.

Klarer ikke bli full,får jeg spyr lenge för.

klarer ikke fulle mennesker uasett hva de heter og bor.

drikker veldig sjeldent og da drikker jeg til mat og eller kos,men ikke så mye at jeg kjenner virkning av det.

Må ha kontroll over meg selv og syntes at jeg ser forferdelig ut etter et par öl,noen glass vin ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm.. tja...

Liker øl, men tør ikke drikke det etter at jeg sluttet å røyke.

Liker rødvin, men tåler det ikke lenger.

Liker likør i små mengder ved spesielle anledninger.

Liker sjampis en gang i året eller to.

Liker rusbrus.

Liker ikke smaken på verken hvitt eller brunt brennevin.

Liker ikke hvitvin.

Er ute ganske ofte, men drikker sjeldent noe særlig, maks tre rusbrus over en hel kveld.

Liker IKKE å være full, helst ikke litt beruset engang. Også VET jeg at jeg blir noe sinnsykt fyllesyk HELE dagen derpå!!! Har nemlig drukket min del av alkohol tidligere i livet... :ler:

Vil helst ha full kontroll over meg selv, og kjenner at når jeg blir full så klarer jeg ikke å danse (line-dance altså) og det er stort sett det jeg er ute for å gjøre, sammen med andre stort sett edru mennesker som er ute for å danse.

Har ingen problemer med å skulle holde meg unna alkohol helt, dersom det var en grunn til at jeg skulle det. (f.eks. graviditet, i mine øyne.) og jeg hadde ikke hatt det noe dårligere eller gått glipp av kos eller noe ved å ikke nyte alkohol.

Noe mer bevisst forhold til alkohol har jeg ikke, og det er ingen annen grunn til at jeg ikke drikker noe særlig en at jeg rett og slett ikke liker å være full, og at jeg får ødelagt hele dagen etterpå dersom jeg først kaster bort en kveld på litt fyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vega

Nå bor jeg landlig til - men da jeg bodde i Oslo var jeg innom puben (forskjellige puber) to tre fire ganger i uka for å sitte og skravle med venner, og like gjerne en tirsdag som en lørdag.

Nå tar vi en øl av og til, men er sjelden ute. Og da går det i halvlitere. Samt når vi tar en Oslo-tur. Liker å bli god og brisen, men kan også ta bare en øl.

Sommerstid liker jeg å kose meg med et glass hvitvin eller to, eller en campari med is. Liker også konjakk, maltwhiskey, eller en portvin.

Savner i grunnen ikke puben så mye, men det hender jo. Drikker svært lite når vi ikke er på byen eller invitert bort, og da bare en pils eller to på kvelden - sånn inni mellom.

Om jeg ville savnet alkohol, ja - jeg tror da det ... det er jo en liten miniferie man tar seg, der alt føles ganske herlig og morsomt og - man kommer i et modus der man slapper av og har det hyggelig.

Sånn som i dag - kunne jeg godt tenkt meg en pubtur, men ikke før jeg begynte å tenke over det nå (pga KG...), er litt stressa i dag, og skulle vært deilig å omprogrammere seg selv litt ... :briller:

Men tror jeg avstår, har en del å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! :o Jeg er rene alkisen sammenlignet med mye av dette. Setter pris på en regelrett grøftefyll fra tid til annen, sammen med gode venner. Mentalhygiene på en måte.

Og restaurantfyll er topp: Etter at man har spist middag, bestiller man en flaske rødvin til og blir sittende og snakke tull!!

Føler ikke at jeg har alkoholproblemer, men de fleste alkoholikere innser jo ikke slikt selv, så..... :ler:

Liker smaken og følelsen av å slappe mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan nyte et glass vin eller to for kosens skyld i nye og ne, men når jeg skal på byen blir det nok litt mer ja.. Veldig varierende hvor ofte jeg er ute ca. 2 ganger i månden. Da drikker jeg meg full, men ikke så full at jeg ikke husker osv. Jeg har den fordelen jeg da at jeg blir aldri dårlig dagen derpå, bare evt. trøtt dersom jeg har fått litt lite søvn.

Syns ikke jeg har noe overdrevent bruk av alkohol. Setter også pris på rolige kvelder med sambo og/eller venner der jeg ikke drikker noen ting annet enn brus.

Mine venner er nok mer glad i fest og alkoholrus enn meg, men de gangen jeg ikke orker å drikke velger jeg heller å finne på noe annet. Kan ikke fordra og sitte sammen med eller være ute sammen med fulle mennesker, da må jeg være beruset selv.

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

At det ikke bare er jeg som ikke drikker alkohol.

Jeg drikker aldri... fordi jeg ikke trenger det. Og oppriktig talt så bekymrer jeg meg av og til over hvor mye unge voksne drikker her i landet.

Vi skal BÅDE ha den opprinnelige norske fest og fyll kulturen OG den kontinentale vin til maten-kulturen.

Også er det "ikke lov" å si at det kan føre til problemer...

Da er man prippen og typisk norsk puritaner.

Jeg tror faktisk at vår generasjon kommer til å få oss en skikkelig smell om noen år. Når det er vanlig å ta en øl på en vanlig hverdag så er vi veldig utsatte for alkoholisme, og det kan ta lang tid før både en selv og andre ser faresignalene.

Tror det er farlig at vi vanliggjør alkohol sånn. Viktig å huske at det å drikke alkohol faktisk er en risikosport på mange måter.

:-) anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Forskjellen mellom Norge og la oss si f.eks Danmark, er at danskene har drikkekultur. De drikker mer enn oss, men unngår flatfylla. Nordmenn drikker ofte for mye om gangen de gangene vi drikker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...