Englepusen Skrevet 27. april 2003 #1 Skrevet 27. april 2003 Var innom en debatt om gravide og alkohol og da slo det meg: Hvorfor drikker vi egentlig alkoholholdige drikker? Selv drikker jeg meget sjelden, 1 gang annehver mnd. kanskje.. Og da er det på en fest eller ute på byen. Ellers har jeg ikke lyst på alkohol. Til vanlig drikker jeg vann, og har jeg lyst på noe godt blir det juice, nektar eller en smoothie fra Brämhults(det er godt det!!) Selvsagt finnes det mange gode drinker, men det er ikke alkoholen som gjør dem gode. Vodka, whisky osv. smaker ikke godt, syns jeg. Den eneste grunnen til at jeg drikker alkoholholdige drikker er for å bli litt full på fest. Begynner i grunnen å bli lei av det faktisk.. Det hadde ikke vært noe problem for meg å vært total avholds. Hadde nok blitt lite festing da, å være edru sammen med en gjeng som er fulle har jeg aldri sett på som særlig givende..hehe Går det ikke an å være sammen og ha det gøy uten alkohol? Tydeligvis ikke i min vennekrets.. En eller annen psykolog mente at vi hadde minus-promille og at når vi drakk litt ble vi "oss selv". Bare tull eller..?
'Lilly' Skrevet 27. april 2003 #2 Skrevet 27. april 2003 Mitt forhold til alkohol: Jeg går veldig sjelden ut for å feste. Jeg ELSKER rødvin og drikker gjerne alkohol i forb. med mat eller for kosens skyld på kvelden. Da drikker jeg gjerne: rødvin, portvin, øl, gin&tonic....
Gjest Lea Skrevet 27. april 2003 #3 Skrevet 27. april 2003 Jeg var avholds ganske lenge. Da jeg først begynte å drikke alkohol, så ble det en del fest. Drakk i perioder ganske ofte, men sjelden mye. I begynnelsen likte jeg det KUN for å miste hemninger og få mot til å flørte og sjekke gutter :oops: . Etterhvert har jeg sluttet nesten helt å drikke alkohol igjen. Liker ikke smaken, liker ikke å miste kontrollen og trenger ikke alkohol for å få mot og selvtillit. Jeg drikker gjerne en flaske hvitvin i lystig lag, men aldri hjemme en lørdagskveld sammen med sambo. Om sommeren blir det en drink eller et glass vin litt oftere enn om vinteren. Jeg kan gjerne delta på en fest uten å drikke og uten å føle meg utenfor. Venner og bekjente godtar at jeg er edru og bryr seg ikke om det. Fungerer ofte som sjåfør og har derfor en god unnskyldning . Når jeg drikker alkohol, så drikker jeg kun ting jeg synes er godt. Hvitvin. Irish Coffee, en god drink, rusbrus. Ting som ikke smaker alkohol, men som likevel "virker". Det kan være ganske behagelig å bli litt brisen en gang i blandt, men jeg gir meg mens leken er god!
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2003 #4 Skrevet 27. april 2003 Var innom en debatt om gravide og alkohol og da slo det meg: Hvorfor drikker vi egentlig alkoholholdige drikker? Selv drikker jeg meget sjelden, 1 gang annehver mnd. kanskje.. Og da er det på en fest eller ute på byen. Ellers har jeg ikke lyst på alkohol. Til vanlig drikker jeg vann, og har jeg lyst på noe godt blir det juice, nektar eller en smoothie fra Brämhults(det er godt det!!) Selvsagt finnes det mange gode drinker, men det er ikke alkoholen som gjør dem gode. Vodka, whisky osv. smaker ikke godt, syns jeg. Den eneste grunnen til at jeg drikker alkoholholdige drikker er for å bli litt full på fest. Begynner i grunnen å bli lei av det faktisk.. Det hadde ikke vært noe problem for meg å vært total avholds. Hadde nok blitt lite festing da, å være edru sammen med en gjeng som er fulle har jeg aldri sett på som særlig givende..hehe Går det ikke an å være sammen og ha det gøy uten alkohol? Tydeligvis ikke i min vennekrets.. En eller annen psykolog mente at vi hadde minus-promille og at når vi drakk litt ble vi "oss selv". Bare tull eller..? Det var som om jeg skulle skrevet det selv.. Jeg pleier alltid å drikke når jeg skal ut på byn eller lignende, men aldri ellers. Det er vel for å løse opp stemninga litt. Og så sjelden jeg er ute, så er jeg kanskje full 5-6 ganger i året. Mine foreldre er også sånn, jeg har hverken sett mamma eller pappa fulle før.
Gjest Starya Skrevet 27. april 2003 #5 Skrevet 27. april 2003 Jeg drikker kun det jeg liker på smak, og stopper alltid i tide. Av det jeg gjerne liker kan jeg nevne likører, vin, div rusbrus (de med lemon el. lime), drinker som ikke sprudler nevneverdig mye.. Koste meg med en flaske Smirnoff ice i går, nam nam.
Gjest Scampi Skrevet 27. april 2003 #6 Skrevet 27. april 2003 Drikker stort sett hver helg, men i små mengder. Er veldig glad i både øl og rødvin, så på fredagskvelden blir det gjerne en iskald Lysholmer (på glass-flaske) til fredagskosen, og på lørdag tar vi oss kanskje et glass rødvin eller to og det er kjempekos. Hvorfor jeg drikker? Liker smaken og den lette rusen som gjør at man slapper godt av. Livet vårt er kjempehektisk til tider, så det er utrolig deilig å ta en slurk av den iskalde pilsen og kjenne at det er helg. Kan også ta meg et glass midt i uka, men det er som regel når jeg har mensen - da kan jeg få kjempelyst på et glass rødvin.
Junebug Skrevet 27. april 2003 #7 Skrevet 27. april 2003 Enig med Scampi - ingenting er bedre mot menssmerter enn rødvin! Ellers kjenner jeg meg også igjen i hennes "drikkemønster". Jeg tar gjerne et glass rødvin og en pils friskt og godt på fredag - gjerne på uterestaurant i solen etter jobb. Jeg drikker lite og ganske ofte. Festet mye mer før og da gikk det med mer alkohol. Nå klarer jeg ikke å drikke så mye av gangen, synes det er litt slitsomt å bli utsatt for drikkepress av enkelte venner i helgene. To glass er liksom ikke nok. Selv synes jeg det er greit å ikke drikke så mye eller ikke drikke i det hele tatt på fest, men må inrømme at jeg går tidligere hjem da.
Petruska Skrevet 27. april 2003 #8 Skrevet 27. april 2003 Drikker svært sjelden, men elsker forskjellige typer likører ved spesielle anledninger. Eller et glass vin (rød eller hvit) til god mat. Tar aldri mer enn ett toppen to glass da! Liker IKKE alkoholrusen...
Gjest Starya Skrevet 27. april 2003 #9 Skrevet 27. april 2003 Likør er vel egentlig et problemområde for meg.. Jeg er nemlig notorisk godtegris, og tar konsekvensen av det ved aldri å ha snop liggende i huset. Skulle jeg da ha en flaske deilig, søt likør stående.. :skummelt: :o
Gjest Gjesta Skrevet 27. april 2003 #10 Skrevet 27. april 2003 Jeg drikker svært sjelden alkohol. Ikke en gang i mnd engang. Drakk vel nesten hver helg en periode for noen år siden - da det var nytt og spennende, men nå frister det ikke lenger. Drikker sjelden alkohol utenom i festelige lag. Syns brus er mye bedre til mat og til å kose meg med, jeg...Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke liker meg selv i berusa tilstand. Liker best å ha full kontroll og være meg selv! Men når dette er sagt, syns jeg jo det er morsomt med et fuktig lag innimellom da...Med gode venninner og noen flasker med pærecider...
Veslejenta Skrevet 27. april 2003 #11 Skrevet 27. april 2003 Jeg drikker for tiden så og si aldri. Grunnen til det er at jeg studerer på siste året og har ekstremt mye å gjøre. Jeg liker godt å ta en flaske vin eller slappe av med en drink, og så fort jeg er ferdig med å studere så blir det nok litt mere nyting av alkohol.
Furstina Skrevet 27. april 2003 #12 Skrevet 27. april 2003 Nu ska jag inte dricka på nåt år (är gravid) men annars så... Jag tycker inte om att dricka för att bli full men jag njuter gärna av en rökig single malt eller av en välskummad mörk öl. Även ett gott glas vin till maten är trevligt men jag har inte behov för att dricka hela flaskan.Jag blir mer och mer dålig dagen efter och tycker inte om att ha huvudvärk (måste gå upp tidigt även när jag är nykter för att inte få det). Jag har dessutom börjat ta hand om min kropp ordentligt. Äter bra, undviker läsk och godis, pizza och hamburgare. Tränar regelbundet och mår på det hela mycket bättre av allt detta. Det är skönt att må bra! Jag var föresten på en tjejmiddag för någon månad sen och drack då alkoholfritt vitt vin. Gott om man gillar vin och inte vill dricka brus eller vatten till maten och tjejkvällen. (fast testa sorterna på alkoholfritt - en del är INTE goda). Det blir dessutom billigare.
Kid-a Skrevet 27. april 2003 #13 Skrevet 27. april 2003 I det siste har det blitt nesten hver dag. Enten fordi det er godt å være full, fordi det er godt med en øl eller to i sola, fordi det er godt med litt(!) rus eller fordi det er godt til mat. I kveld holder jeg meg foruten. Kiddis-alfiddis
jamie Skrevet 27. april 2003 #14 Skrevet 27. april 2003 Jeg drikker som oftest hver helg. Liker rusen som alkohol gir, men jeg er sjelden full eller drita. Har vel hatt episoder jeg kan telle på en hånd der jeg ikke husker noe eller deler av det jeg gjorde kvelden før i løpet av de årene jeg har drukket. Når jeg drikker liker jeg veldig godt KALDT øl, rusbrus i moderate mengder (blir kvalmende med for mye), og brennevin. Det er det jeg drikker mest når jeg er ute. Blander meg en god dram av skikkelig brennevin Det er godt det! jamie
Gjest Tristessa Skrevet 28. april 2003 #15 Skrevet 28. april 2003 Har et sunt og godt forhold til alkohol, drikker meg aldri dritings, men kan heller ikke nekte for at jeg har et ganske stort konsum i forhold til enkelte her inne. Føler for min egen del at vin og øl går hånd i hånd med mat, kanskje derfor. Men KG brukerne som har svart til nå er ikke representative for min vennekrets i det hele tatt - uten å stemple hverken meg selv eller vennene mine som alkiser.
Piglet Skrevet 28. april 2003 #16 Skrevet 28. april 2003 Drikker vel to-tre ganger i måneden. Drikker gjerne vin til maten, hvis det passer seg sånn. Når jeg er hjemme hos mamma og pappa drikker jeg f.eks. et par glass sammen med dem. Ellers drikker jeg når jeg skal på byen/er på byen, og da er det for å komme i stemning. Det er ingenting som er så deprimernede som å være edru når alle andre er litt fulle. Kan jeg ikke drikke på en fest, blir jeg heller hjemme. Jeg drikker gjerne drinker, men synes det er litt dyrt, så nå blir det for det meste flaske-øl, som f.eks. Budweiser. Synes jeg har et meget fornuftig forhold til alkohol! Piglet
Chiquita Skrevet 28. april 2003 #18 Skrevet 28. april 2003 Jeg drikker tydeligvis mer enn de fleste her, uten at det er noe galt med dere eller meg.... Jeg ELSKER hvitvin, og i snitt så drikker jeg sikkert 1 flaske pr. uke. For meg spiller det ingen rolle om det er helg eller ikke, så lenge jeg har fri dagen etterpå..... Noen ganger kan jeg "drikke" hv er kveld i en uke, men da er det kun for kosen, og ikke rusen. Ellers så hender det at jeg er på fest/på byen ca annenhver måned, og da blir det jo et litt annet "drikkemønster" (da er rusen "god" å ha) Men jeg vil ikke si at jeg har et stort alkoholforbruk selv om jeg drikker en flaske vin i uka...... så lenge jeg holder meg unna: "Må ha det, bare MÅ ha det!"
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #19 Skrevet 28. april 2003 hm.. Drikker ganske ofte, gjennomsnitt en gang i uka- annenhver uke. Og da drikker jeg en del. Ikke at jeg trenger det for å føle meg vel, men vi har fryktelig mye moro:) Kanskje det at jeg er student har innvirkning..
mjau Skrevet 28. april 2003 #20 Skrevet 28. april 2003 Øl er godt! Jeg kan drikke øl en helt vanlig tirsdags kveld foran tven. Kjøper som oftest pils til helga. Men kroppen min har lav toleranse for alkohol, så jeg drikke ikke mye om gangen, for jeg liker ikke på være så full, da går det rundt for meg. Men jeg har nok bare min ungdoms tid nå, som er "mye" festing med venner og kjente.. :o :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå