Frk. Stella Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Prøver å legge meg på en enda sunnere linje enn vanlig, og lider litt "kvaler" ang hva jeg skal lage til middag. Lyst til å prøve noe nytt rett og slett! Har både mørbradkjøtt, mager kjøttdeig av svin, torskefilet og laksefilet i kjøleskapet/fryseren, i tillegg til det meste av basisvarer og grønt. Noen som kan inspirere meg/komme med tips?
Gjest Eurydike Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Hvis du har linser (helst Puy- eller Berry-linser), anbefaler jeg gjerne ovnsbakt laksefilet med tomat- og linsesalat og rømme eller matyoghurt. Jeg kan skrive inn oppskrift/fremgangsmåte hvis du er interessert.
MarianneE Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Hvis du har linser (helst Puy- eller Berry-linser), anbefaler jeg gjerne ovnsbakt laksefilet med tomat- og linsesalat og rømme eller matyoghurt. Jeg kan skrive inn oppskrift/fremgangsmåte hvis du er interessert. ja takk?
Gjest Eurydike Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 ja takk? Laks med tomat- og linsesalat(2 pers) 400-500 gram lakseskiver eller laksefilet saltes og pepres, dekkes med tynne sitronskiver og bakes i foliepakke i ovnen ved 200 grader i ca. 15 min (eller tilbered dem slik du foretrekker). Linsesalat: 2,5 dl Puy-linser (dvs. små grønne) 1/4 presset sitron (eller mer, smak til) 1 stor ts fransk sennep 3 ss extra virgin olivenolje 1 fedd hvitløk (most med litt salt, bruk knivbladet) salt og pepper 1 finhakket rødløk 4 hakkede tomater 1 stor bunt hakket bladpersille Kok linsene møre (ca. 20 min) i usaltet vann. Lag sennepsvinaigrette og ha i en bolle sammen med hakket rødløk, hvitløk og tomater. Ha i de varme linsene så snart de er ferdigkokte. Salaten kan gjerne få stå ca. 10 min så smakene blander seg bedre. Rør tilslutt inn persillen. Server linsene og laksen med litt matyoghurt, og gjerne en ekstra sitronbåt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå