Gjest gift Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei! Vi skal ha velsignelse og bryllupsfest nesten 2 år etter at vi faktisk giftet oss (fattige studenter og "måtte" pga immigrasjon). Hadde overhode ikke forventet gaver og hadde derfor ikke tenkt å ha noen ønskeliste. Når har vi imidlertig fått mange indikasjoner på at flere ønsker å gi oss gaver og at de har lyst til å gi oss noe vi ønsker oss. Lurer derfor på om vi burde ha en ønskeliste? Eller er det frekt siden det er en god stund siden vi giftet oss? Vet ikke helt jeg. Om jeg skulle på en fest (uansett anledning) så ville jeg tatt med en gave og jeg ville helst ha gitt noe som ble satt pris på!??? Får ta med at vi ikke fikk gaver bortsett fra foreldre den gang.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Vi har vært i velsignelse et par ganger, og begge gangene har brudeparet lagt ut ønskeliste og folk har handlet fra denne.
Caos Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 I min familie ville nok de etterlyst ønskeliste ja. For oss hadde det nok blitt det "riktige" siden familien/slekten på begge sider nok hadde ønsket å gi oss noe vi hadde ønsket oss i en slik annledning.
Gjest Elize Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Ble det gitt gaver første gang dere giftet dere?
Anniej Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Ble det gitt gaver første gang dere giftet dere? Hun skrev at de fikk kun gaver av foreldrene... Jeg er i litt samme situasjon som deg, gifter meg til neste år pga immigrasjon, men har ikke råd til den store festen da, pluss at det er enklere for meg å gifte meg i usa...men så vil jeg jo ha norsk kirkebryllup....så vi tar festen og løftefornyelse i 2010.. Forventer ingen gaver til første bryllup(kun av de aller nærmeste), men kommer nok til å sette opp en ønskeliste til 2010....som skrevet over her, alle mine og hans venner og familie vil ønske å gi noe:)
Mini_me Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Kan jo legge ut en ønskeliste, og gi beskjed til de som spør... Ser ikke noe galt i det. De fleste gjester vil vel gjerne gi en gave uansett..
Solita Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Vi skal gifte oss i all hemmelighet (med bare forlovere til stede) i juni i år og ha bryllupet i 2009. Mulig vi kommer til å si det til foreldrene våre. Forventer ingen gaver nå, men kommer helt klart til å ha ønskeliste på den store dagen i 2009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå