Gjest Gjest_Andrine_* Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Vi vurderer å kjøpe en ny tomannsbolig, vertikaltdelt. Dette fordi vi ønsker oss "hus" med peis og hage og dette er nok eneste måten å få råd til det på. Dette skal da være et sameie, hvordan fungerer dette? Noen her som bor i tomannsbolig som syns det er alright eller er det ikke det? Jeg ta imot alle synspunkter
Gjest mammis Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Vi vurderer å kjøpe en ny tomannsbolig, vertikaltdelt. Dette fordi vi ønsker oss "hus" med peis og hage og dette er nok eneste måten å få råd til det på. Dette skal da være et sameie, hvordan fungerer dette? Noen her som bor i tomannsbolig som syns det er alright eller er det ikke det? Jeg ta imot alle synspunkter Hei, såg at det var ingen som har svart, derfor svarer jeg. Vi bor ikke i tomannsbolig, men i rekkehus, vi bor på enden, så det blir på en måte det samme. Vi har det kjempefint. Vi også kjøpte dette fordi vi ikke hadde råd til enebolig. Vi har heller ikke tenkt å bo her hele livet, enebolig er jo målet, men inntil videre er dette helt fint. Ser faktisk ikke så mye til naboene, bare når man henter posten o.l. Her hos oss er det litt lytt mellom de to leilighetene, men det er et gammelt hus, de nye er sikkert mye bedre. Har ingenting å klage på faktisk:)
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Hei. Jeg bor i gammel tomannsbolig, men er på vei til å flytte ut nå, heldigvis. Vi har bodd her i snart fire år, og det har gått greit altså, men det er ingen dsømmedituasjon. Alle ting som skjer med hus og hage er man to om, og her har vi gjort alt! Naboene har ikke mpkt snø eller noe. Nå siste vinteren har vi rett og slett streiket og ikke måket en kvadrat av gårdsplassen. Heldigvis har vi firhjulstrekk Ellers er det veldig lytt, men det gjelder nok ikke i nybygg nei.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Vi vurderer å kjøpe en ny tomannsbolig, vertikaltdelt. Dette fordi vi ønsker oss "hus" med peis og hage og dette er nok eneste måten å få råd til det på. Dette skal da være et sameie, hvordan fungerer dette? Noen her som bor i tomannsbolig som syns det er alright eller er det ikke det? Jeg ta imot alle synspunkter Bor i ny tomannsbolig. Veldig godt isolert.merker ikke naboeer. vi har hver vår tomt, så vi sliper å være avhengi av hverandre. hage/uteplass og det er hver vår tomt. Eneste vi deler innkørsel....har ikke vert noe problem det heller. tomannsbolig og rekkehus blir stort sett det samme
Caos Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 Vi bor i en ny tomannsbolig. Her merker vi lite til naboene. Eneste er om sommeren, så hører jeg at hun er ute i hagen, men her er høy skillevegg. Har nok mye å si hvordan naboene er, har hørt skrekk historier, samt opplever jeg det supert selv. vi har en nabo som min samboer kjenner fra før (moren til en kompis) men vi har et godt forhold til henne, noe jeg synes er viktig. Kan si ifra dersom det skulle være noe. Vi hadde jo tenkt å kjøpe enebolig, men angrer ikke på at vi endte opp med denne tomannsboligen! Hadde valgt det sammen en gang til. Bodde i leilighet før dette, og vi hadde også lyst på hus. jeg føler dette er mye mer hus enn leilighet, siden det er to etg, med hage, garasje, peis osv Trives som plommen i egget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå