Gå til innhold

Kviser på skuldrene


Effie

Anbefalte innlegg

Den siste måneden har jeg vært sterkt plaget av store kviser på skuldrene. Det ser lite pent ut og det gjør vondt. :( Hvordan kan jeg bli kvitt dem? Og hva kan det skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Det kan skyldes mange ting, kanskje du reagerer på ett stoff i klærne, nytt vaskemiddel? skyller du ut balsamen ut til sist i dusjen før du går ut uten å vaske deg med såpe (balsamen er fet og kan gi kviser)... hormonforandringer i kroppen kan også gi utslag i kviser (graviditet).

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Jeg fikk dette når jeg startet en ny hårkur....det som hjelp var at jeg tok kuren i först i dysjen etter sjampo da så klart slik at jeg sto lengre i dysjen og fikk fjernet allt av kuren för jeg gikk ut av dysjen...

kansje du har begynnt med et nytt produkt som du reagerer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg får sånne kviser på ryggen, nakken og skuldrene en gang i blandt.

Han bruker ren sprit på en bommullspad og stryker det på kvisene. De tørker visst ut ganske raskt.

Har ikke prøvd dette selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg fikk dette når jeg startet en ny hårkur....det som hjelp var at jeg tok kuren i först i dysjen etter sjampo da så klart slik at jeg sto lengre i dysjen og fikk fjernet allt av kuren för jeg gikk ut av dysjen...

kansje du har begynnt med et nytt produkt som du reagerer på?

Hva er dysjen??? :wink:

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Jeg fikk dette når jeg startet en ny hårkur....det som hjelp var at jeg tok kuren i först i dysjen etter sjampo da så klart slik at jeg sto lengre i dysjen og fikk fjernet allt av kuren för jeg gikk ut av dysjen...

kansje du har begynnt med et nytt produkt som du reagerer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar dere! :) Nytt vaskemiddel er det ikke og det er heller ingen "boller i ovnen". Lurer på om det kanskje kan skyldes balsamen jeg.. ? Skiftet balsam i midten av februar, "Dumb Blond" fra Tigi. En kombinert hårkur/balsam. Tror jeg skal være nøye med å skylle grundig av kroppen hver gang jeg dusjer heretter, så får jeg se om kviseproblemet bedrer seg. Skal i bryllup om halvannen måned til, så kvisene må vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dumb Blonde balsamen fra TIGI (gul tykk paste på tube) er fet men den er super for håret så husk å vaske skuldrene etter at du har skylt den ut. Vil tro at dette får has på kvisene. En god bodypeeling for å holde porene rene er heller ikke dumt. det er ikke bare ansiktshuden som trenger pleie.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips:

Gå til en hudpleier og kjøp MD Formulations Face & Body Peeling samt MD Formulations Body Lotion. Etter at du har vasket håret og skyllt ferdig tar du peelingen på en gammeldags vaskekost, skrubber ryggen ren for produktrester og andre uhumskheter (få gjerne hjelp av samboer/venninne ett par ganger per uke) før du skyller vekk og smører deg inn med kremen. Det funker hvertfall på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å stryke på et tynt lag aloe vera gel hver kveld før du legger deg. Aloe vera fåes kjøpt "overalt", og er ikke så dyrt heller.. :D

det funker i hvertfall for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en slik aloe vera plante og smurte på gele fra den hver dag. Funka som bare juling det, er aldri plaget med kviser på ryggen lengre! :wink:

Planten fås kjøpt i de fleste blomsterforetninger, ihvertfall plantasjen...Er verdt et forsøk å prøve aloe vera ihvertfall, enten om det er fra tube eller plante! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...