Concertina Skrevet 23. april 2008 #21 Skrevet 23. april 2008 Jeg har bodd i flere deler av Norge og i sørlige deler av England. Begge deler er bra på hvert sitt vis. Foreløpig så trives jeg godt med å bo hjemme i Norge igjen, og vi blir nok her noen år, men dersom det klaffer slik så vil jeg gjerne dra ut og bo i utlandet senere, både tilbake til England eller andre steder.
Gjest Gjest_annette_* Skrevet 26. april 2008 #23 Skrevet 26. april 2008 Jeg har bodd i: USA, Houston Norge, Stavanger og Kristiansand Emiratene, Dubai Sverige, Stockholm Har kost meg på alle stedene jeg har bodd egentlig (ikke houston, jeg ble født der og bodde der knapt et år, så husker ingenting). Trivdes godt i Dubai, slik det var før. Nå er det blitt altfor industrielt. Stockholm er også en veldig fin by å bo i.
Gjest lerka Skrevet 26. april 2008 #24 Skrevet 26. april 2008 Etter to år i Spania som klimaflyktning, var det deilig å komme tilbake til Norge også. Og det skyldes først og fremst at her har vi orden på ting og tang. Jeg var lei av å aldri få posten min, blant annet. (selv om man betaler for omadressering!) Det er ikke alt som kan ordnes via internett. Jeg har heller ikke nære slektninger som tar seg av slike ting. Og som regel blir postforsendelser forsinket, stjålet. Ble lei av å spørre etter nytt bankkort, bankkortkode osv ...og uten kort greier man seg ikke! Veldig moro å komme hjem til inkasso også, fordi man hadde glemt en liten regning som aldri kom fram til rett adresse. -Men selve oppholdet har vært bra, rent helsemessig, selv om det skapte en del bekymringer også. Er sjeleglad at jeg ikke falt for fristelsen til å kjøpe meg en leilighet der nede, slik mange gjør. Men kommer til å reise ned igjen, for en kortere periode.
estrella Skrevet 28. april 2008 #25 Skrevet 28. april 2008 Kun Norge foreløpig. Sandnes(stavanger) og Bergen. Ut av de to plassene så har jeg bare en ting å si; Jeg flytter tilbake til Stavanger til sommeren Liker ikke Bergen. Jeg hadde veldig store planer om å flytte til USA en gang i fremtiden, men etter å ha vært der så har jeg ombestemt meg litt.. var kun en plass da, så man kan aldri si aldri, men Ohio blir det nok aldri. Eller så har jeg lyst å studere i Finland, men jeg tror ikke det er en mulighet for meg:-( Men jeg har lyst å bo der fordi om. Men Norge kommer nok alltid til å være "mitt land"
Amalie_85 Skrevet 28. april 2008 #26 Skrevet 28. april 2008 Jøss, så eksotiske mange er Jeg har da bodd i Norge (Tromsø, Støren og Fredrikstad) trives kjempe godt i Norge, alt er lissom på stell på ett vis :gjeiper: Og jeg har bodd i Danmark. Der trivdes jeg kjempe godt som sted å bo (bare skolen jeg ikke trivdes på) masse hyggelige mennesker der! Og veldig bra uteliv, og man hadde råd til å dra på byen uten å dra på fest før byen :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2008 #28 Skrevet 28. april 2008 Flere steder i Norge (Oslo, Østlandet, Vestlandet og Midt-Norge) og Canada. Har vel hatt ca ti bostedsadresser på ti år Jeg har trivdes godt alle stedene jeg har bodd, med Canada som en favoritt hadde det ikke vært for at det er for langt hjemmefra. Det eneste jeg synes er ordentlig kjipt med mindre plasser i Norge (inkludert småbyer) er at det er vanskelig å bli kjent med nye mennesker, i hvert fall som tilflytter. Også synes jeg det er kjedelig å bo lenge på småplasser med langt til nærmeste "ordentlige" by (Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim). Ellers har jeg lite å klage på.
Gjest Gjest_Fredrik_* Skrevet 2. mai 2008 #29 Skrevet 2. mai 2008 Det ble spurt om Bali her. Bali er et forholdsvis avslappende sted, skal man bo må en neste lære seg språket for å ikke bli betraktet som en evigvarende turist. Kan man språket er det billig på Bali. Har du planlagt hva du skal gjøre på Bali? Er en del vestlige som driver med små surfeskoler etc, og starter opp noen småkaffeer og slikt. Når det er sagt, så er Bali et finere sted å bo enn å feriere til, rett og slett pga Bali ikke er så imponerende som folk vil ha det til. Strendene er stygge og egner seg stort sett ikke for bading, alle skal selge deg alt, alle vil kjøre deg overalt, og alle vil guide deg overalt. Men som sagt over, kan du språket skjønner de raskt at du ikke er en person de kan dra noen dollar ut av.
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #30 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har bodd i: USA - fint og stort og masse opplevelser, men tror ikke jeg hadde orket å bo der lengre perioder av livet mitt. For stort, og dobbeltmoralsk, på en måte.. Tyskland - ligner jo en del på Norge, men fattigere - mer industriaktig (der jeg bodde), og mange rare mennesker (noe som kan være ganske morsomt). Men de er veldig hyggelige, og flinke til å drikke øl! Vender alltid tilbake til Norge, veldig glad i lndet mitt!
Purple Basil Skrevet 7. mai 2008 #31 Skrevet 7. mai 2008 Bodde i St.Petersburg! Lengter tilbake dit...
Gjest Gjest Skrevet 28. mai 2008 #32 Skrevet 28. mai 2008 Bergen, Østerdalen og Oslo. Drømmer om utlandet, spesielt Praha, London, Gøteborg, Odense, Sydney, NY, San Fransisco, Hannover eller LA. Bare for å prøve. Men ting tar tid og ja, det er lov og drømme:) Kommer uansett til å ende opp i Bergen<3
Anglofil Skrevet 29. mai 2008 #33 Skrevet 29. mai 2008 Har kun bodd i Norge. Har store planer om å flytte til Storbritannia og studere der om ett års tid. Mvh Yvonne
Mischa Skrevet 30. mai 2008 #34 Skrevet 30. mai 2008 Oslo og Maryland/Washington DC, USA Likte meg godt i USA, men Norge er mitt land og det landet jeg vil tilhøre.. selv om det frister å bo utenlands igjen (drømmer om London, Frankrike, Spania, København, USA..) Det jeg likte best med å bo i USA var landet i seg selv, det var så mye spennende å se og å gjøre.. trengte ikke kjøre langt før man hadde herlige kjempeflotte badestrender eller flott natur.. og storbyene var fantastiske. Utvalget var så ekstremt bra uansett hva det gjaldt. Synes også undervisningen på skolen i USA var bedre enn i Norge, lærte så utrolig mye. Klima var også veldig behagelig! Men det var veldig også altfor mye reglementer, særlig på skolen, man måtte ha tillatelse for å gå på do og fikk ikke forlate skolens område i løpet av skoledagen. Det var også store avstander, så man er avhengig av bil for å komme seg til butikken, kjøpesenter etc. Følte meg også mindre trygg i USA enn jeg gjør i Norge, og det var vel det som plaget meg mest.. selv om det kanskje var mer innbilt enn virkelighet
Heritære Skrevet 30. mai 2008 #35 Skrevet 30. mai 2008 Foreløpig bare bodd i Norge, henholdsvis Møre og Romsdal, Hedmark og Akershus. Men, sambo og jeg planlegger å flytte til hans hjemby i England muligens neste år. Er litt å ordne for meg angående leilighet og jobb først så vi får se hva som skjer,
Gjest gabriela Skrevet 16. juni 2008 #36 Skrevet 16. juni 2008 Dere som har bodd så mange forskjellige steder, hva har dere drevet med egentlig? Jobbet (med hva?)? Studert? Blir litt nysgjerrig
momajoja Skrevet 16. juni 2008 #37 Skrevet 16. juni 2008 Norge - kaldt og surt nesten hele året, men allikevel her jeg vil bli gammel Libanon, litt forskjellige byer - Liker landet i utgangspunktet godt, men det var litt urolig i perioder, særlig langt sør, så dette satte nok en demper på opplevelsen innimellom. Syria, Damaskus - fantastisk land, stortrivdes her!
Wonders Skrevet 24. juni 2008 #38 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Elverum, Heradsbygda, Kongsvinger, Lillestrøm(rælingen), Oslo. Endret 24. juni 2008 av Wonders
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå