Gå til innhold

Hvor HAR du bodd?

Anbefalte innlegg

Gjest mozilla utlogget
Skrevet

Inspirert av en annen tråd lurer jeg på hvor du har bodd?

Og hvordan du likte deg?

Jeg har bodd i:

- Japan, likte meg veldig godt og kunne godt tenke meg tilbake dit. I allefall for en periode.

- Indonesia - likte meg ikke så veldig godt. Kultur forskjellene ble for store og det virket som folkene der jeg var tenkte mest på å utnytt hvite.

- Australia - har ikke lyst til å reise tilbake - need I say more?

- Norge - vi har det vel egentlig som plommen i egget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bodd i:

Norge - trives godt her. Men hadde det ikke vært for venner og familie er det godt mulig at jeg hadde bosatt meg et annet sted

USA - jeg stortrivdes og er overbevist om at jeg kunne levd lykkelig der resten av livet. Men uten familien min der var det ikke noe alternativ å bli.

Skrevet

Norge - Og her blir jeg nok boende for her har jeg alt jeg trenger og ønsker meg.

England - Stortrivdes. Er fullstendig anglofil og synes det er et vakkert grønt land, med utrolig hyggelige og inkluderende mennesker. Grusomt kaldt da (og det kommer fra en nordlending), men jeg overlevde da.

Skrevet

Frankrike - trivdes veldig godt, og savner ofte boulangeriene.

England - greit nok, men kaldt (som Arkana nevner) og regntungt, og alt for mye folk der. Mye bedre tilrettelagt for veggiser enn her i Norge.

Norge - sliter litt med IKEA-kulturen og var i tvil om vi skulle flytte hit, men har nå funnet et hus og ei bygd hvor jeg trives utmerket, så vi blir boende i uoverskuelig fremtid. Mulig vi vender tilbake til England om noen tiår, men ser det ikke som sannsynlig.

Skrevet

Sverige: Selv om det er så nærme så er det også ganske forskjellig. Synes folk der er "varmere".

Australia (vel og merke Western Australia): Elsket det, og savner det fremdeles! Herlige mennesker, herlig natur, herlige strender, fantastisk vær! Blir alltid trist når jeg tenker på det.. at jeg ikke er der altså.. Hadde blitt værende om det ikke hadde vært for familie.

Norge: Gå på byn i Norge er kjipt, været er kjipt, men finnes noen hyggelige folk da ;)

Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet
Sverige: Selv om det er så nærme så er det også ganske forskjellig. Synes folk der er "varmere".

Australia (vel og merke Western Australia): Elsket det, og savner det fremdeles! Herlige mennesker, herlig natur, herlige strender, fantastisk vær! Blir alltid trist når jeg tenker på det.. at jeg ikke er der altså.. Hadde blitt værende om det ikke hadde vært for familie.

Norge: Gå på byn i Norge er kjipt, været er kjipt, men finnes noen hyggelige folk da ;)

Jeg har bodd i England og her i Norge.

Stortrivdes i England, og hadde nok blitt der for resten av livet. Men kunne ikke på grunn av familie i Norge.

Skrevet

Har bodd i:

Norge: Litt rundt omkring.. vi har det altfor godt her i Norge til å bo noe annet sted..

Frankrike: Mouans Sartoux (Ved Cannes) sinnsykt fint, forbinder de 3 årene som de beste i livet mitt før hele familien ble oppløst. (ikke så drastisk, men for en 6 åring er skilsmisse hardt.)

England: London, det var en slitsom periode, ung og uansvarlig, ville ikke vært forruten, men ville ikke bodd der nå..

Skrevet

Jeg har bare bodd i Norge, og det ser ikke ut som om jeg kommer til å bo i noe annet land heller.

Gjest Badiane
Skrevet (endret)

..

Endret av Badiane
Gjest *Blåbær*
Skrevet

Norge: Bergen, Stavanger, Kristiansand og Sogndal

Australia: Canberra og Sydney

USA: Houston

Sydney var og er favoritten, men trives godt i Norge for tiden også. Er storbyjente, da.

Dagens store nyhet er at vi antageligvis flytter ut igjen i løpet av sommeren, men bare for et år eller to (pga min manns jobb).

Skrevet

Norge, både bygd og by.

Canada, storby. Trivdes kjempegodt og kunne godt bodd der om det ikke var for all familie og venner i Norge.

Norge og Canada er på mange måter like, samtidig hadde Canada, i hvert fall der jeg bodde, en befriende blanding av kulturer (europeisk/amerikansk og selvsagt noe asiatisk og afrikansk) - og mer synlige kulturuttrykk kanskje, på mange måter. Dessuten var folk litt mer utadvente og hyggelige enn jevnt over i Norge. Og man hadde flere muligheter til å leve gjennomført "alternativt" i den ene eller andre retningen. I Norge føler jeg at det ikke er nok med gode intensjoner, pga færre tilbud utenom "det vanlige" er det vanskelig å gjennomføre ting fullt ut. Det har selvsagt mye med folketall å gjøre.

Men jeg trives for det aller meste i Norge og kommer sikkert ikke til å bosette meg permanent noe annet sted selv om jeg drømmer i blant.

Skrevet

Norge (landet jeg alltid har vendt tilbake til, trygt, traust og stabilt, satser på at det ikke blir flere utenlandsår nå i overskuelig fremtid)

USA, i en sørstat (blandede følelser, mye overfladiskhet på overflata, men under er det mange spennende og gode mennesker, og det er jo et flott land, naturmessig sett, og Amerikanerne er jo så opptatt av å ha det gøy til enhver tid at det smitter litt)

Belgia (litt anonymt land, men helt OK. Kunne sikkert bodd i Tyskland/Nederland/Nord-Frankrike og hatt omtrent tilsvarende liv)

Hviterussland (Veldig spennende, et land jeg tenker mye på, og har reist tilbake til på ferie i ny og ne, eksotisk men hjemmekjært på en måte som er typisk russisk)

Nederland (mitt andre hjem, der jeg har bodd i mange år og trivdes kjempegodt, ganske likt Norge på en måte, men litt mindre traust, litt mer lettvint, og stappfullt av folk overalt)

Skrevet

Norge selvfølgelig...litt rundt om kring.

Australia, Sydney, helt fantastisk!

England, York, veldig trivelig sted

USA, San Fransico

Singapore

Østerrike, Wien, utrolig koselig (bor her nå...)

Skrevet
Norge selvfølgelig...litt rundt om kring.

Australia, Sydney, helt fantastisk!

England, York, veldig trivelig sted

USA, San Fransico

Singapore

Østerrike, Wien, utrolig koselig (bor her nå...)

Også er mannen din lege i Norge?

Skrevet
Også er mannen din lege i Norge?

Nope ikke gift.

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Frankrike (Nice) Herlig by, herlige mennesker, men sleit bel mest med språket selv om det kom seg på slutten! :) Kunne godt tenkt meg å flyttet tilbake til Frankrike for en periode!

Indonesia (Bali) Mitt hjem nummer 2! Elsker Bali av hele mitt hjerte og skulle gjerne bodd der ennå hvis det hadde vært jobb muligheter for meg der nede. Helt utrolig mange herlige mennesker og trivdes som plommen i egget! :D

Norge (Fagernes, Stavanger) Norge vil alltid være hjemme, alltid godt å komme hjem til og man savner alltid familie og barndomsvenner som det er godt å komme hjem til. Ser nok for meg at det blir flere år i utlandet, men kommer nok til å ende opp i Norge til slutt!

• 2 måneder senere...
Skrevet
Frankrike (Nice) Herlig by, herlige mennesker, men sleit bel mest med språket selv om det kom seg på slutten! :) Kunne godt tenkt meg å flyttet tilbake til Frankrike for en periode!

Indonesia (Bali) Mitt hjem nummer 2! Elsker Bali av hele mitt hjerte og skulle gjerne bodd der ennå hvis det hadde vært jobb muligheter for meg der nede. Helt utrolig mange herlige mennesker og trivdes som plommen i egget! :D

Norge (Fagernes, Stavanger) Norge vil alltid være hjemme, alltid godt å komme hjem til og man savner alltid familie og barndomsvenner som det er godt å komme hjem til. Ser nok for meg at det blir flere år i utlandet, men kommer nok til å ende opp i Norge til slutt!

Hvordan var det å bo i Bali da? Priser og sånn på leilighet og andre ting? Bali ser fantastisk flott ut, og tenker faktisk litt på å flytte der selv.. Kaaasnkje, har ikke helt bestemt meg hvor enda =P om det ikke er for mye trøbbel for deg, kunne du fortalt meg litt om bali? enten her eller på personlig melding.. Andre som har bodd der er også velkommne til å bidra :D

Og hvordan er det å bo i Nice da? Billig? Varmt hele året? ^^ =P

Jeg har forresten bodd i Norge og Bangladesh. Bangladesh har gidd et stooort inntrykk, og det er ikke noe flott land, eller steder du reiser på ferie.. hehe men en opplevelse for livet var det da :)

Skrevet

Norge, 2 forskjellige plasser. Borte bra men hjemme best, er det vell det sies?

England: For tiden studerer jeg her, og trives vanvittig godt! Kunne tenkt meg å bo her enda lengre

Skrevet

tsjekkia et år, praha by, love!!! lengter ned igjen på besøk, kunne godt ha tenkt meg å bo der noe flere år, studerte der...

Skrevet

Har bare bodd i Norge foreløpig, men har bodd på forskjellige kanter.. Rogaland, Vestfold, Oppland, Akershus, Nordland, Østfold, Buskerud, Oslo.

Blir nok noen år utenlands etter hvert, må bare bli ferdig med studiene :) Har sett meg ut Namibia i første omgang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...