Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Har en fin antikk sofa i mørk treverk med mye utskjøringer (mahogani tror jeg). Har veldig lyst å male treverket hvitt. Pappa mener det er galskap å male det flotte treverket. Men som den er, passer den ikke helt inni mitt lyse Shabby Chic stil. Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle..? Jeg er veldig usikker.
Leo Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Du tuller nå? Jeg kan finne på å male det meste, men antikk mahogny maler man bare ikke!!! Den burde forresten passe godt inn i stilen slik som den er. Shabby chic betyr ikke at alt nødvendigvis må være hvitt.
Mini_me Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Jeg er enig...ikke mal. Har du trukket sofaen om? Dersom du skifter til et lyst trekk vil jo mahogny være fint til den stilen du ønsker...
Gjest Pax Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Ikke mal, mahogny i seg selv er jo nydelig. Fin glød i treet.
Gjest Bodillen Skrevet 29. januar 2008 #5 Skrevet 29. januar 2008 (endret) Jeg er enig...ikke mal. Har du trukket sofaen om? Dersom du skifter til et lyst trekk vil jo mahogny være fint til den stilen du ønsker... Det samme tenkte jeg - sammen med et lyst, hvitt eller kremfarget stoff, vil jo mahogny være perfekt i et shabby chic-miljø. Hvis du likevel skulle gi etter for galskapen, så kan du pusse lett og grunne med heftgrunn før du maler... Endret 29. januar 2008 av Bodillen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå