Gjest Henrikke Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har lyst til å overraske samboeren min med en liten utflukt vekk fra leiligheten vår. Vet ikke helt når, men vil prøve å få det til fra 15.-17.februar, eller 22.-24.februar. Har ikke så mye penger nå, så endel andre ting skulle egentlig vært prioritert før en koslig tur. Men jeg vil prøve å få til noe allikevel.. Tenkte først på en hotellovernatting eller to, men det blir for dyrt. Vil ikke bruke mer enn 500-600kr tilsammen. Kan nok til nød få til ca 400kr pr.pers, altså 800kr, men ikke mer. Hvis jeg ikke faller for noe jeg tror er absolutt verdt det, og da må det være fint! Overnatting på et eller annet fint sted hadde vært veldig hyggelig... Noen som vet av fine oppholds- og overnattingsplasser på nevnte steder (se lenger ned)? Er det mulig å booke en liten hytte/et rom på et fjell eller i en skog? Eller andre, gjerne utradisjonelle steder med mulighet for overnatting? Det må være koslig og billig, ellers kan vi bare besøke på dagtid/kveld og sove hjemme. Synd at det er vinter og kaldt nå, ellers kunne jeg tatt han med på telttur. Jeg ser for meg et sted hvor vi kan slappe av, være alene bare vi to, bare fokusere på hverandre, kose oss i hverandres selskap, prate, spise god mat (spesielt hvis vi skal overnatte). Gjerne litt øde, ute i naturen, vekk fra sentrum. Men ikke nødvendigvis... Er det noe man absolutt bør få med seg på disse stedene; Stavern og Larvik frister mest. Men Horten (spesielt Åsgårdstrand), Nøtterøy, Re, Sandefjord, Stokke, Tjøme og Tønsberg kunne også vært koslig... Evt. andre steder i Vestfold. Er lite kjent i Vestfold, så hvis noen har linker til nyttige nettsteder, bor der, har vært der, eller kan anbefale et eller annet i området så hadde det vært veldig fint!
smaksløk Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 For en fin ide! Høres kjempekoselig ut. Dette ser veldig flott ut..fant ikke pris men du kan ringe å høre. http://www.lysko-it.no/index.php Ellers kan du gå på finn.no og søke på hytter til leie, men de fleste ligger på en 2500, leies ofte ut for uka, men hvis du kontakter må det være mulig å få til en 400 kr natta.
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Slottsfjellet har hatt kunstutstilling, vet ikke om den er permanent, så det skjer sikkert andre ting der og. For eksempel! Hva med gøy aktivitet på dagen, og lag picnic hjemme? På soverommet f.eks med masse lys. Vær på det rommet hele tiden, koble ut alt som skulle vært gjort av husarbeid og ta det med ro.
*Tausa* Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Flere fyr tilbyr overnatting. Kanskje dere kunne tatt med dere enkel, god mat, stearinlys, gode pledd og noen spill (eller andre tidsfordriv) og ha en romantisk helg på et fyr? Jeg ser at Svenner fyr utenfor Larvik ikke tar veldig mye betalt iallfall, men klarer ikke å tolke om de har helårsåpent eller bare sommeråpent. www.fyr.no www.svenner.info Ellers er innholdsrik dag ute etterfulgt av uforstyrret kos på soverommet hjemme noe min mann iallfall ville satt pris på!
Gjest Grinchie Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Jeg ser at Svenner fyr utenfor Larvik ikke tar veldig mye betalt iallfall, men klarer ikke å tolke om de har helårsåpent eller bare sommeråpent. www.svenner.info Dit fikk jeg lyst til å drasse med gubben:) Men ser ikke ut til at det er mulig å dra ut dit nå. Bare sommeråpent?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå