Gå til innhold

litt utafor om dagen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Som sagt,så vet jeg ikke helt hvor jeg vil med dette, men er vel egentlig bare å å luftet tankene mine uten å måtte hele tiden komme med en laaang analyse på hvorfor jeg føler som jeg føler.

Jeg begynte i ny jobb for ca en år siden. Dette viste seg å ikke være det store og trivsel er dårlig. Dette har jeg aldri holdt skjult for mine sjefer, noe som kanskje var dumt (?)

Nå begynner dette å gå veldig mye utover privat livet mitt med min samboer.

Jeg føler at han ikke forstår meg og gir litt faen. Når jeg forteller han om mine problemer med jobben som også nå begynner å virkelig gå utover privat lvet mitt, sier han at han forstår og lover gull og grønne skoger at han skal bli flinkere til å støtte meg og hjelpe til mere hjemme.

Ett lite eksempel i dag:

Vi var begge på byen i går og dro hjem sammen i natt. Han var mere opptatt av kollegaene sine enn å hjelpe meg å finne taxi. Da jeg endelig klarer å få tak i taxi, må jeg betale (som vanlig). Så kommer vi hjem og legger oss, da fikk jeg en kjip følelse som jeg kun har fått en gang før og det var forrige helg også i forbindelse med alkohol, at jeg ikke har noe å glede meg over i livet og ser ikke noe poeng å være tilstede lenger. (kommer ikke til å gjøre noe, men alikevel skikkelig kjip følelse) dette forteller jeg til han og han er så søt og snill og skulle støtte meg og hjelpe meg med alt jeg trengte.

Den jobben jeg ikk for ett år siden er en sykt krevende jobb og jeg jobber maaange timer hver dag også hjemmefra på kvelden. Men nå skal vi ut å reise langt vekk (som jeg har betalt for) og jeg ønsker at vi skal ha litt ekstra å rutte med, så jeg har tatt på meg noen vakter hos en gammel arbeidsgiver av meg i tillegg. DEr jobbet jeg i dag, så blir jeg hentet hjem og huset ser helt jævlig ut. Da har han sitti på ræva i hele dag og glodd på tv,mens jeg som jobber hele tiden ofrer litt ekstra for at vi skal få det hyggelig på turen.

Så sitter vi å ser på tv, så blr han sur når jeg prøver å snakke med han fordi han prøver å følge med på noe og kaller meg sofa gris.

Han jobber en del han også (men ikke like mye) og har muligheter for tips. Når jeg spør han om hvor mye tips han har fått svarer han fort at han ikke har noenting eller veldig lite som om han ikke vil at jeg skal vite hvor mye penger han har og evt å litt av han.

Syns det er ganske slitsomt å være samboer med en jeg anser som gjerrig, når jeg alltid gir min siste krone til en som skulle trenge det.

Har sagt det til han flere ganger. Men han lover og lover, men jeg ser ingenting.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hørtes ikke noe bra ut. Først synes jeg du skal slutte å betale for han som om det er en selvfølge. Man deler jo det meste når man bor sammen, men det betyr ikke at du skal betale for alt selv om du tjener mest(?).

Han sier at han skal støtte deg, og det er jo bra da, er viktig at han er der for deg dersom du har det vanskelig. Du bør vel egentlig snakke med han om det som plager deg, og si at slike ting som å komme hjem til et rotehus når han har hatt fri hele dagen er vanskelig for deg. Er viktig at dere tar dere tid til å snakke om det, tydeligvis ikke det beste tidspunktet når han ser på tv, men da får dere planlegge å snakke om det når det passer for begge...slik at han ikke kan unngå det for han skal noe annet, eller følger med på noe osv..

Etter min mening burde han hjelpe til også¨slik at du ikke skal måtte ta to jobber for at dere skal reise på ferie. Det er da noe som dere kan dele dere i mellom.

Når det gjelder jobben og at du ikke trives, har du mulighet for å endre jobb? Kanskje det er på tide å prøve noe nytt? Er ikke noe galt i det. Er veldig viktig at en trives på jobben, er der jo trossalt veldig mye. Hvis ikke ønsker å bytte jobb vil det kanskje være godt med en liten ferie..

Vet ikke helt om dette her hjelper noe særlig, men håper virkelig det ordner seg :klem:

Skrevet (endret)

Ut av det du skriver virker det at du gir litt for mye i forholdet?

Jeg forstår at ikke alle tjener likt, men hvis du jobber så mye for nå, skulle han gi deg ekstra support hjemme gjennom den tunge tiden, og jeg mener at det ikke skulle bare være ord.

Det hadde samboeren min gjort i hvert fall, det VET jeg (been there done that ;) ).

For meg virker det at det er du som er mer interresert i dette forholdet enn han er, og jeg synes at sånne ujevne forhold er ikke noe bra... men det er da baser på det du har skrevet her.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Ja.,det er veldig slitsomt å hele tiden måtte "passe" på. Hvis ikke jeg hadde tatt denne ekstra jobben hadde ting bare gått til h*****e. Føler ikke at han tar noe ansvar. Han sier til meg hele tiden at ting ordner seg. Men det gjør jo ikke det. Det faller jo ikke ting bare ned i fanget ditt. Det må jo jobbes for. Han hadde en bil som kostet MYE i mnd og jeg sa til han at hvis ikke den bilen blir solgt nå, så flytter jeg. Nå ligger den på Finn.., så han prøver jo. Men vet liksom ikke hvor mye lenger jeg gidder å mase på han at han skal gjennomføre løftene han gir meg. Har sagt til han at han skal slutte å love ting for jeg vet det ikke blir holdt uansett (småting altså), men likevel irriterenes.

Jo, jeg kan og kommer til å bytte jobb. Men er veldig vanskelig. Har jobbet i firmaet i mange år. Derfor trenger jeg mye støtte og hjelp nå fordi jeg føler at hodet mitt er ett stort ballrom for barn, med masse rot og bråk og at med en ball til, tipper det over for meg og jeg blir gal.

Skrevet

Kanskje han innser det er alvor om du dropper denne ferien dere har planlagt...slik at du slipper å strupe deg med arbeid. Er jo litt kjipt det også, for kan tenke meg du kunne trengt å slappe litt av. Men kanskje det er noe slikt som må til for at han skal skjønne alvoret?

Skrevet

Denne turen er drømme turen og kostet meg 26000,- Ganske mye skal til or at jeg ikke drar.., men skjønner poenget ditt. For å sette ett lite støt nå.., har jeg lagt meg på sofaen. Han la seg først. Ikke at dette er kjempe stor og truende for hans del.., men det føler at det viser litt at nå er jeg ganske lei!

Skrevet
Denne turen er drømme turen og kostet meg 26000,- Ganske mye skal til or at jeg ikke drar.., men skjønner poenget ditt. For å sette ett lite støt nå.., har jeg lagt meg på sofaen. Han la seg først. Ikke at dette er kjempe stor og truende for hans del.., men det føler at det viser litt at nå er jeg ganske lei!

Med tanke på at han våkner alene i morgen tidlig da

Skrevet

Forstår godt at du vil dra. Men burde gjort det tydelig at han kan godt gjøre sin del for at dette skal bli mulig. Blir som regel mer utgifter med å dra på tur også, kommer veldig an på hvilken type tur, men kan gjerne regne en 10-15000 i lommepenger også...

Dette høres nok litt rart ut, men får nesten følelsen av at du kunne vært sammen med broren min :) Han er verdens greieste, er ikke det, men er ofte litt for optimist når det kommer til dette med penger.

Det jeg ikke skjønner er hvordan han med god samvittighet kan la deg betale for hele turen uten å hjelpe til. I tillegg at han ser du jobber og sliter deg i hel for å få det til å passe. Det virker som du er for snill. Gi han et kraftig spark, slik at han forstår dette er alvor. Kan ikke la det gå ut over helsa di slik du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...