La Luna Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Skal være i Glasgow et helt døgn, og trenger tips til hva jeg burde se. Gjerne shoppinggater eller vanlige turistattraksjoner. Er det lett å komme seg rundt? Kommer inn til jernbanestasjonen, og skal videre derfra dagen etter, så kanskje greit å bo i nærheten der? Kom gjerne med dine beste tips
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #2 Skrevet 29. januar 2008 Ta en titt her http://www.reiseplaneten.no/reiseguider/Glasgow/
noak Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Hei Glasgow er en veldig hyggelig by synes jeg og mine tips til 1 døgn i Glasgow er: Shopping - Buchanan Street med Buchanan Galleries og Princes Square shoppingcenter. Her kan man lett spandere en hel dag :-) Frazer er også et fint shoppingcenter, men dyrt. The willow tearoom finnes på en gate i nærheten (Sauciehall Street som også har mange butikker) og dette er et sted å ta en kopp te og litt scones. Interiør er designet av Glasgow's arkitekt/designer no. 1 Rennie McIntosh. Litt dyrt, men veldig fint og "typsik glaswegian". Fine restauranter: La Maison, Velvet. Merchant City - nybyggt/uppfriska del av Glasgow som er super trivelig, ligger litt lenger øst fra de gatene som er nevnt ovenfor. Her finnes koselige barer og litt smått og godt å kikke på. Italien center finne også inærheten her med mange fine designbutikker og gode cappucinos. Koselige puber her: Fiddlers Court, Blackfriar, Babbity Bowster (Glasgows eldste pub med live folkemusikk noen ganger. Her kan man overnatte også, men det er et veldig lite hus så det kan bli trangt). Koselige restauranter: Gandolfi, City Merchant, The firestation. Har du tid til å dra ut av sentrum så er The Burrell collections verdt et besøk. Ha det koselig :-)
Gjest StoreSky Skrevet 29. januar 2008 #4 Skrevet 29. januar 2008 Jeg skal også til Glasgow! Fra fredag til mandag! *abonnerer på tråden*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå