Gå til innhold

Tørking av våte klær.

Gjest anonym

Hvordan tørker du klæren?  

1. 1. Hvordan tørker du klæren?

• Tørketrommel
      17
    • Tørkeskap
      3
    • På snor både ute og inne
      24
    • På tørkesnor inne på stua
      9
    • Annet
      3

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan tørker dere klærne?

Jeg tørker klærne i tørkeskap på vinteren og på snor ute om sommeren.

Jeg slipper å ha de hengende på stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som oftest tørker jeg klærne i tørketrommelen - for å få det fort unna og å bli ferdig med klesvaskinga.

Om sommeren - dersom det tilfeldigvis er sol og ikke fare for regn - henger jeg klærne ut på snora i hagen.

Bukser og noen gensere/skjorter henger jeg alltid opp (ute eller på en liten snor på vaskerommet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal svare, tørker ute på sommerhalvåret og i trommel på vinterhalvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Håndklær og sengetøy i tørketrommel, bortsett fra om sommeren når været tillater det, da tørkes det ute.

Vanlige klær henges opp på vaskerommet. Plagg som mål tørkes over natten, henges opp på badet, eller legges på varmekablene på baderomsgulvet.

Aldri klestørk i stuen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker trommel på nesten alt jeg.

Jeans og andre ting som blir krøllete eller krymper tørkes bare halvtørt i trommel og henges opp på badet.

Om sommeren henges noe ut, men jeg har ikke noe tørkestativ ute ennå, så jeg bruker et lite "klappstativ".

Klær som ikke kan legges i trommelen henges opp på badet til tørk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om sommeren tørker vi klær på verandaen og om vinteren må tørkestativet stå på stua. Skulle gjerne hatt vaskerom med plass til klestørk, men er ikke det i leiligheten vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et rom som står tomt og der har vi et tørkestativ. Når det er fint vær står det ute. Tenkte jeg skulle henge opp en tørkesnor på verandaen i dag, men siden det snødde slo jeg det fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 og 90 graders vask tørkes som regel i tørketrommel. Det andre tørkes på tørkestativ. Om vinteren står disse enten på vaskerommet eller i gangen utenfor badet (spørs hvor det er plass). Om sommeren står tørkestativene ute på terassen når vi er hjemme, setter da stativene inn i stua om kvelden/natta. Gidder ikke å bære dem opp på vaskerommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har stort sett tørka (nesten) alt i tørketrommel, men strømprisene i vinter fikk meg på andre tanker.

Så nå henger det meste på snorer i tørkerommet (fyrer med parafin). Når det blir bedre klestørk ute blir nok tørkestativet i hagen mer brukt enn før.

Jeg fikser ikke klestørk rundt omkring i huset, så når tørkerommet er fullt starter jeg heller trommelen. Hadde forresten tørkeskap en gang. Det var supert til å tørke både rene og skitne klær, men dro mye mer strøm enn tromelen. Det endte med at de rene klærne gikk i trommelen, og podenes våte Helly-Hansen-dresser, støvler osv gikk i skapet.

(Sånn bortsett fra sengetøyet da)

Jeg sparte faktisk 2.500 kilowattimer på å kutte ut tørketrommelen de tre første månedene i år :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undertøy, håndklær og sengetøy går i tørketrommelen fordi det tar mye plass å tørke og det er deilig å bli fort ferdig med det. Vi er bare to, så det blir ikke mer enn 1 sånn vaskemaskin i uken.

Alle andre klær henges opp til tørk på tørkestativ. Hvis det er fint vær setter jeg det ut på terrassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lizbet

Bruker stort sett tørkerom.

Kom til å tenke på lukten av nyvaskede, utetørkede sengeklær nå. Det er yndlingssenga mi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eget rom her hvor vi har tørkestativ. Tørker ikke klærne mine ute p.g.a. pollenallergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tørker klærne både inne og ute, har tørketrommel men i disse tider med høye strømpriser er det best å være forsiktig med den. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den ene boden (2 kvm.) til tørkerom. (Noe av det jeg hatet aller mest med å bo i en liten leilighet var at vi måtte tørke klær på soverommet om vinteren!!!)

Har valgt å ikke ha tørketrommel fordi det sliter voldsomt på tøyet samtidig som det sluuuuker strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tørker klærne på stativ inne om vinteren, har en L-løsning hvor ene delen er stue og andre delen kontor, så stativet står inne på kontoret..

Om sommeren tørker jeg et ute så lenge været er bra.

Ikke noe lukter bedre enn rene klær som har blitt tørket ute..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har (endelig) fått vaskerom etter at vi flyttet inn i hus i desember, så nå tørker jeg klær på tørkestativ der. I den gamle leiligheten måtte jeg tørke klær på soverommet og det skapte ikke et godt klima å sove i! Har både et "klappstativ" og et fast montert lite et på veggen til småplass som undertøy og sokker. Når været tillater det, har jeg både mulighet til å sette ut "klappstativet" i hagen + at jeg har et stort fastmontert tørkestativ i hagen som er helt supert til store ting som sengetøy og håndklær. Foreløpig, når det kun er meg og sambo ser jeg ingen grunn til å ha tørketrommel, men hvis man får barn kan det jo være at meningen forandrer seg. I krisetilfeller kan jeg også tørkeklær på radiatoren (fortrinnsvis om vinteren.)

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...