Gå til innhold

Hvor mye lys på bordene?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på hvor mye levende lys vi skal ha på bordet den store dagen. Vi blir ca 50 til bords og skal sitte i E-form. Gifter oss i mai, så det er ganske lyst ute. Hvor mye lys skal dere pynte bordet med? Og hvilken typr lys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi skal ha te-lys i lave Ikea skåler (gjennomsiktige, helt enkle, 10kr. for fire stk) Det blir 90 gjester i E-form. Vet ikke hvor mange, men det blir nok endel, for vi skal ha kun det, og hvite blomster liggende etter hverandre som bord pynt. Skjønte dere det? Er dårlig til å forklare. Man kan jo ikke ha så mye høye ting/lys pga gjestene må kunne se hva som foregår også... Har dessuten ikke masse flotte kandelabre... 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha bord i U-form og være 34 gjester. På bordet har jeg tenkt å ha 24 helt tynne, lysegrønne lys, ca. 15cm høye. Disse har jeg tenkt å sette i 6 grupper med 4 lys i hver gruppe. Mellom hver gruppe med lys skal jeg ha en enkel vase med en enkel mørk rosa/lilla blomst i (husker ikke navnet på blomstene i farten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir også ca 50 tilbords, og skal sitte i E-form.

Vi skal ha pyramidelys, setter tre og tre sammen (tre forskjellige høyder) oppå en speilflis som er litt større enn "trekanten" som utgjør lysene - hvis du skjønner.

På sidebordene skal det bare sitte personer på utsiden(10 stk), og det i midten(20) blir de plassert på begge sider. Og 10 på hovedbordet.

Vi skal ha to lysdekorasjoner på hvert sidebord/det i midten, og 4 på hovedbordet.

Det blir da 10 dekorasjoner og 30 lys. (Oooiii... det hørtes mye ut... Har ikke tenkt over det før nå...icon_smile.gif )

Men det er jo koselig med levende lys!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips. Vær forsiktig med speilfliser.....de reflekterer i blitzen på fotoapparatet, så bildene ikke blir vellykket...... Har hørt flere har nevnt dette her inne før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-04-07 16:00, vinterbrud 010203 wrote:

Bare et lite tips. Vær forsiktig med speilfliser.....de reflekterer i blitzen på fotoapparatet, så bildene ikke blir vellykket...... Har hørt flere har nevnt dette her inne før....

Flisene blir ikke så store, og lysene vil for det meste dekke disse.

Glemte å skrive det, men jeg har fundert litt på å la en eføy gå mellom lysene, hvis du skjønner.

Dermed blir det enda mindre som vises, men en får allikevel brukt effekten av speilene.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg tror dette problemet er litt "oppskrytt". I et bryllup vi var i for litt siden og de hadde slike speilfliser på bordene (store sådan) gav ikke dette noe utslag på bildene. Man kan være uheldig, men jeg tviler på at man er så uheldig med alle bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Vi skal være 54 mennesker til middag og vi skal sitte i hestesko.

Kommer til å ha to 5-armet ved vårt langbord. Og 2 3-armet på hver vinge som jeg så pent kaller det! icon_smile.gif Altså 4 3-armete til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...