Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Define har en proteinkur som er utrolig bra, og ikke dyr heller, rundt 80 kr. Hvis du må ha det enda billigere, kan du bruke litt kaldpresset olivenolje som du varmer lett i mikroen - den skal ikke være glovarm, bare behagelig varm - masserer inn i håret og lar virke en halvtime eller over natta. Pass på at du ikke bruker for mye, ellers blir det vrient å vaske ut. Hvis hårspissene er tørre, kan du bruke litt av den vanlige nattkremen din i hårtuppene over natta, men vær forsiktig med mengden også her.

Skrevet

Define er noe av det verste du får til håret..!! Greit den gjør håret mykt og blankt, men det er kn fordi at den er fullpakket av silikon..

Silikonen legger seg igjen i hodebunnen rundt hårrøttene og da får de ikke nok oksygen.. Jeg har faktisk sett tilfeller der håret har falt av i store mengder etter folk har brukt produkter fra Define... Det samme gjelder fructis og dax...

Hårkurene på butikken går heller ikke ordentlig inn i håret og jobber med det innenfra, men legger seg som et pølseskinn rundt håret og bare gjør det blankt...

De er ikke drøye heller... nei, gå til frisøren og få en kur som passer for ditt hår... bruk heller litt ekstra på det, for den varer like lenge om ikke lengre.... det er nok med en spiseskje frisør-kur i et langt hår..

btw... så er jeg frisør, så dette er ikke bare tull :)

Gjest Audrey Horne
Skrevet
Define er noe av det verste du får til håret..!! Greit den gjør håret mykt og blankt, men det er kn fordi at den er fullpakket av silikon..

Silikonen legger seg igjen i hodebunnen rundt hårrøttene og da får de ikke nok oksygen.. Jeg har faktisk sett tilfeller der håret har falt av i store mengder etter folk har brukt produkter fra Define... Det samme gjelder fructis og dax...

Hårkurene på butikken går heller ikke ordentlig inn i håret og jobber med det innenfra, men legger seg som et pølseskinn rundt håret og bare gjør det blankt...

De er ikke drøye heller... nei, gå til frisøren og få en kur som passer for ditt hår... bruk heller litt ekstra på det, for den varer like lenge om ikke lengre.... det er nok med en spiseskje frisør-kur i et langt hår..

Det er mange såkalte frisørprodukter som også inneholder silikon. Jeg synes din fremstilling av hårprodukter her er litt merkelig og etterlyser dokumentasjon. Går skillet mellom hva som er bra og dårlig hvor produktene selges? I land som f.eks USA kan du få kjøpt Redken i vanlige butikker. Er Redken da et dårlig merke?

Jeg skal være enig med deg at såkalte frisørmerker er drøyere, men det er fordi de er mer konsenstrert og inneholder mindre mengde vann.

Tilbake til spørsmålet. Jeg synes den nye hårkuren fra Gliss (kul krukke) er god. Håret blir mykt og gjennomfuktet og kuren er drøyere enn mange andre butikkmerker jeg har prøvd. Mener den koster ca 100 kr.

Skrevet

Billigprodukter kan være like gode som frisørprodukter! Noen ganger bedre... Vil anbefale Gliss sin silk-hårkur. Håret blir glansfullt og kjempemykt! :)

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Helt greit det, men jeg bruker denne hårkuren jevnlig, og den er i hvertfall bra for mitt hår og min hodebunn. Får alltid glansfullt mykt og hår og fin hode bunn av den - har vanligvis litt tørr hodebunn. Frisøren min har aldri sagt noe negativt om den, og hun vet at jeg bruker den. Jeg har ikke tørt hår i utgangspunktet, men får det av og til om vinteren og om sommeren, og da har Define vært redningen. Kanskje silikonet ikke gjør noe for håret i seg selv, men at det legger en beskyttende hinne på håret og at det er det som hjelper. Kan bare snakke av egen erfaring. TS spurte jo dessuten om noe som ikke var så dyrt (i innkjøp, selv om salongprodukter som regel er drøyere i bruk).

Skrevet

Leste på Makeupalley at mange sverger til olivenolje i håret.

Kanskje verdt et forsøk?

Må være extra virgin...

Skrevet (endret)

hårolje fra utenlanske butikker, jeg fikk 100 ml for 50 kr. Varer i noen år! Man bør ikke bruke mye om gangen, det er bedre om man bruker det oftere. Denne oljen er mye brukt og godt likt.

Personlig kan jeg ikke leve uten!

http://www.spicesofindia.co.uk/acatalog/Da...air-Oil-Big.gif

http://images.google.no/images?hl=no&q...a+oil&gbv=2

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Det er mange såkalte frisørprodukter som også inneholder silikon. Jeg synes din fremstilling av hårprodukter her er litt merkelig og etterlyser dokumentasjon. Går skillet mellom hva som er bra og dårlig hvor produktene selges? I land som f.eks USA kan du få kjøpt Redken i vanlige butikker. Er Redken da et dårlig merke?

Jeg skal være enig med deg at såkalte frisørmerker er drøyere, men det er fordi de er mer konsenstrert og inneholder mindre mengde vann.

Hva er det egentlg du syns er merkelig? Jeg vet ikke om noen plasser der det står skrevet, men det er egen erfaring og informasjon vi får innafor bransjen jeg jobber i... Om produktet er bra eller dårlig går jo selvfølgelig ikke på hvor det blir solgt, men kansje på anbefalinger av fagfolk og prisklasse...

I land som USA ja... men i norge selges ikke slikt produkter i vanlig butikk, bortsett fra enkelte nettbutikker... Redken har jeg ikke noe serlig erfaring med så jeg vet ikke hvor vidt det er bra eller dårlig... :)

Greit det kan være noe silikon i produktene hos frisøren og, men ikke i samme mengde som dagligvare produkter... :)

Endret av dinedama
Skrevet (endret)
Helt greit det, men jeg bruker denne hårkuren jevnlig, og den er i hvertfall bra for mitt hår og min hodebunn. Får alltid glansfullt mykt og hår og fin hode bunn av den - har vanligvis litt tørr hodebunn. Frisøren min har aldri sagt noe negativt om den, og hun vet at jeg bruker den. Jeg har ikke tørt hår i utgangspunktet, men får det av og til om vinteren og om sommeren, og da har Define vært redningen. Kanskje silikonet ikke gjør noe for håret i seg selv, men at det legger en beskyttende hinne på håret og at det er det som hjelper. Kan bare snakke av egen erfaring. TS spurte jo dessuten om noe som ikke var så dyrt (i innkjøp, selv om salongprodukter som regel er drøyere i bruk).

Den jobber ikke med håret innenfra og bygger det opp, men den legger seg som beskyttelse rund håret for å hindre vidre ødeleggelse...

Våre produkter funker slik:

Shampo = Forberedende

Balsam = Forebyggende

Kur = reparerende...

Kuren er ikke noe mer pleiende enn en balsam ifht. den standaren vi syns det skal være på produktene :)

Jeg vil ikke virke kvass eller ekkel, jeg bare sier det sånn som det er i bransjen min :)

Endret av dinedama
Gjest Audrey Horne
Skrevet
Hva er det egentlg du syns er merkelig? Jeg vet ikke om noen plasser der det står skrevet, men det er egen erfaring og informasjon vi får innafor bransjen jeg jobber i... Om produktet er bra eller dårlig går jo selvfølgelig ikke på hvor det blir solgt, men kansje på anbefalinger av fagfolk og prisklasse...

I land som USA ja... men i norge selges ikke slikt produkter i vanlig butikk, bortsett fra enkelte nettbutikker... Redken har jeg ikke noe serlig erfaring med så jeg vet ikke hvor vidt det er bra eller dårlig... :)

Greit det kan være noe silikon i produktene hos frisøren og, men ikke i samme mengde som dagligvare produkter... :)

Jeg synes det er merkelig at du kommer påstander om at man mister håret av f.eks Define uten dokumentasjon ;). Denne krigen om frisørprodukter vs. butikkprodukter vil vi nok alltid ha, og jeg synes bare slike påstander bør dokumenteres før de settes frem. Og er ikke Define et merke som anbefales av "norske frisører"?

Vel, vel, nå sporer jeg av tråden :).

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet
Den jobber ikke med håret innenfra og bygger det opp, men den legger seg som beskyttelse rund håret for å hindre vidre ødeleggelse...

Våre produkter funker slik:

Shampo = Forberedende

Balsam = Forebyggende

Kur = reparerende...

Kuren er ikke noe mer pleiende enn en balsam ifht. den standaren vi syns det skal være på produktene :)

Jeg vil ikke virke kvass eller ekkel, jeg bare sier det sånn som det er i bransjen min :)

Neida, du virker ikke ekkel eller kvass, for all del! Jeg vet jo at kvalitetsprodukter fra frisør er det beste i lengden, det stiller jeg ikke noe spørsmål ved. TS spurte imidlertid om en bra og billig hårkur, og jeg anbefalte Define fordi jeg har erfart at den virker og håret mitt blir fint av den. I perioder der jeg ikke synes jeg har råd til å splashe ut flere hundre kr på en skikkelig hårkur, synes jeg det er bedre å bruke Define enn ingen hårkur i det hele tatt.

Skrevet
Og er ikke Define et merke som anbefales av "norske frisører"?

Frisørene i reklamene er betalt for å si det de sier. De stiller ikke opp fordi de faktisk anbefaler merket.

Skrevet
Neida, du virker ikke ekkel eller kvass, for all del! Jeg vet jo at kvalitetsprodukter fra frisør er det beste i lengden, det stiller jeg ikke noe spørsmål ved. TS spurte imidlertid om en bra og billig hårkur, og jeg anbefalte Define fordi jeg har erfart at den virker og håret mitt blir fint av den. I perioder der jeg ikke synes jeg har råd til å splashe ut flere hundre kr på en skikkelig hårkur, synes jeg det er bedre å bruke Define enn ingen hårkur i det hele tatt.

Joda... det er greit :) men jeg skrev at det er lurer å investere i en ordentlig kur som hun har mye lengre.. Da vil pengene gå opp i opp i lengden :) en okei kur på frisørsalong får man fra alt mellom 200-500kr alt etter hvor mye man vil legge i dem og hvilket merke det er... Jeg vet ikke hva en kur koster på butikk, men jeg så noen nevnte 90kr?? Det er jo nesten halvparten av det du bruker på en salong da... så i lengden vil det nok lønne seg med en ordentlig kur :)

Skrevet
Frisørene i reklamene er betalt for å si det de sier. De stiller ikke opp fordi de faktisk anbefaler merket.

Jeg henger meg forøvrig på den her.. :)

Skrevet
Jeg synes det er merkelig at du kommer påstander om at man mister håret av f.eks Define uten dokumentasjon ;). Denne krigen om frisørprodukter vs. butikkprodukter vil vi nok alltid ha, og jeg synes bare slike påstander bør dokumenteres før de settes frem. Og er ikke Define et merke som anbefales av "norske frisører"?

Vel, vel, nå sporer jeg av tråden :).

Jeg vet ikke om noen plass det står skrevet som sagt, men påstanden er basert på mine erfaringer som frisør og bransjen generelt :)

Det er jo selvfølgelig ikke alle det skjer med, men det kan og har faktisk forekommet at det har skjedd.. og det er jo ikke så bra ;)

Skrevet (endret)

Frisør produkter er best uten tvil! bortsett fra at jeg syns Gliss repair er bra :) og jeg har også opplevd å miste hår av define... eller sånn genrelt av butikk hårkurer

Endret av Linda644
Gjest _tulla_utlogget
Skrevet

Jeg vil anbefale TS å se litt på prisene på lookfantastic.com før hun eventuelt bestemmer seg for å kjøpe kur hos frisøren.

F.eks kan man få Redken Extreme Deep Fuel (5 x 20 ml) hos lookfantastic.com til

£ 12,65 (rett i underkant av kr 140). Tviler på at man får samme mengde kur hos en norsk frisør til denne prisen!

Skrevet

Det som er merkelig er måten du fremstiller din mening på, for det er det det er, DIN mening. Så lenge du ikke kan støtte opp med dokumentasjon på noe slags måte, er det bare ord mot ord spør du meg.

Personlig er jeg forsåvidt enig i at frisørprodukter ofte er bedre, men å navngi såkalte butikkmerker og slenge med at folk faktisk har mistet håret, synes jeg blir litt vel mye skremselspropaganda.

Foolk har da mistet hår etter å ha vært på frisørsalong også, bla. som følge av extensions satt på hos frisør og i forbindelse med hårfarging, uten at man av den grunn svartelister merket de brukte.

Sånt er individuelt.

Og argumentasjonen din om HVORFOR frisørprodukter er best synes jeg rett og slett er litt for tynn, bygger opp hårstråene innenfra, høres ut som en dårlig reklame på tv jo. Ikke meningen å være frekk, men "egen erfaring og informasjon vi får innafor bransjen" Det er vel ikke rart at informasjon dere får innenfor bransjen sier at frisørproduktene er MYE bedre og at Define er dårlig, sånt er med på å selge de dyre produktene dere har, dessverre.

Jeg vil anbefale TS å se litt på prisene på lookfantastic.com før hun eventuelt bestemmer seg for å kjøpe kur hos frisøren.

F.eks kan man få Redken Extreme Deep Fuel (5 x 20 ml) hos lookfantastic.com til

£ 12,65 (rett i underkant av kr 140). Tviler på at man får samme mengde kur hos en norsk frisør til denne prisen!

Helt enig i dette, ikke kjøp produkter i dyre dommer hos frisørene, ta i mot råd og tips når du er der, og lytt til dem hvis du mener de høres fornuftig ut og ikke bare er salgstriks, så går du inn på lookfantastic.com eller strawberrynet.com og bestiller, der får du det til halvparten av prisen.

også må jeg bare si unnskyld for at jeg var med på å ødelegge tråden litt, blir bare litt provosert av den evinnelige frisørprodukt vs "vanlige" produkt-diskusjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...