Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hva er det som kjennetegner en sensitiv hud?
Rexina Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Reagerer du på produkter? Får du utslett, nupper, rødhet og opplever kløe med enkelte produkter? Da har du nok sensitiv hud.
Gjest Hudpleieren Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Rexina: her blander du hudtilstanden allergisk hud og hudtypen sensitive hud. En sensitiv hud er vanligvis tørr med fine porer, har ofte utvidet kapillærer ved nesen og i kinnene. Sensitiv hud reagerer ofte på varme, kulde, trykk og irritasjoner. Tåler sjeldent såpe og parfyme. Man kan også få sensitiv hud på grunn av feil valg av produkter. Veldig mange tror de har sensitiv hud uten at de egentlig har det.
Rexina Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Jeg vet at jeg har det. har vært hos hudpleier, og hun fortalte meg at jeg hadde sensitiv tørr hud. Den reagerer på ganske mye og er i helt forferdelig stand nå! Er tørr og stiv og ekkel og jeg har sår overalt i ansiktet (selv to på kinnene). De starter som byller uten veske og klør og blir til sår. Forslag til gode produkter? Bruker nå Ultracalming Cleanser fra Dermalogica. Er Decleor bedre?
Gjest Hudpleieren Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Vanskelig å si noe uten å ha sett det selv, men det høres jo ut som du reagerer allergisk på produktene. Har du sett på ingrediensene og sammenlignet de med andre produkter du har brukt før? Er du nøye med håndhygienen før du påfører noe i ansiktet ditt? Til sensitiv hud som regaerer på mye så ville jeg kanskje prøvd Pevonia, da de har helt botaniske produkter. Men her gjelder det også å se på ingrediensene, dersom du ikke klarer å lese deg frem til det selv så be om hjelp hos hudpleieren til å forstå hva de inneholder. Produkter som er til sensitiv hud inneholder jo svært lite, nettopp fordi man ikke skal tulle for mye med sensitiv hud.. den reagerer fort av så godt som ingenting. Alle produkter til sensitiv hud skal inneholde ingredienser som er med på å roe ned huden. Personlig syntes jeg Dermalogica er bedre enn Decleor. Og til sensitiv hud syntes jeg Pevonia er bedre igjen. Hvis huden din er veldig urolig og er svært plaget med byller så kan det hende du trenger en henvisning til en hudlege, det er ikke alt vi hudpleiere får lov til å behandle. Igjen så har jeg jo ikke sett huden din selv, så det er vanskelig å si..
Rexina Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Mistenker egentlig at det er Redken shampooen og balsamen som er problemet når jeg tenker meg om. Har fått styggere hud hver dag siden i høst, og det var da jeg kjøpte de produktene. Kan prøve å bytte ut de med noe for sensitiv hodebunn. Tusen takk for hjelpen. Hvis det ikke hjelper, skal jeg teste ut noe botanisk:)
Gjest Morgan le Fay Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Vichy for sensitiv hodebunn er veldig bra, og lukter nydelig. Ellers har du Kerastase, hvor det finnes to ulike sensitiv-sjampoer, men dessverre ingen balsam. Det er ikke nødvendigvis slik at man reagerer mindre på naturprodukter, kanskje heller tvert imot. Men det må hver enkelt finne ut av for seg selv ved å teste ut ett og ett produkt etter eliminasjonsmetoden.
Gjest Hudpleieren Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 100% botaniske produkter er bedre for sensitiv hud da de ikke inneholder noen form for parfyme eller kunstige tilsetningsstoffer, det er gjerne de en reagerer på når en har sensitiv hud. Derfor syntes jeg det er bedre. Men som med alt så er en nødt til å prøve seg frem.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 Anbefaler matis sin serie for sensitiv hud... litt dyrt, men føler det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå