Gå til innhold

Bare et lite spørsmål...

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan noen si meg hvorfor det er "lov" å si til noen at du er for tynn, mens det ikke er lov å si : "Du er for feit"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig godt spørsmål det der, og det er jo like ille og sårende begge deler.

Men det er så mye mer fokus på oss fete, så at det er like vanskelig for dere tynne som for oss tykke blir fort glemt.

Desverre!

Skrevet

Ja dette kjenner jeg igjen. Man skal prøve å ikke gi negative kommentarer på kropp enten folk er tynne eller tykke. Syns jeg da... Det kan være sårende uansett ja.

Skrevet

Jah,- rettet pga skriveleif....

Er enig med dere andre, absolutt. Ingen fortjener å bli mobbet enten de er tynne, tykke, middels, høye, fete, smale, lave, osv...

Men et eksempel til,- tynne er så mye mer godtatt i skjønnhets og moteverdenen også. Kan ha mye å si for ungdom som har det vondt.

Tynne, fra min egen erfaring i skolen, har sluppet "billig" unna den værste kropps-relaterte mobbingen.

Skrevet

Å være tynn er jo en del av det syke skjønnhetsidealet vi har her i verden. Å være tynn er jo nærmest synonymt med det å være pen. Men det er sikkert like sårende å høre...

Skrevet

ikke mye gøy når folk sier du må være anorektisk og du vet selv at det ikke stemmer. når de sier at du må innse at du ser helt jævlig ut og prøve å legge på deg når du prøver å legge på deg hele tida...

jeg er ei tynn jente, men jeg har et avslappet forhold til mat, trener ikke, har ikke veid meg på et år ... og likevel syns folk det er greit å si at de VET jeg er syk.

og fordi det liksom skal være 'fint' å være tynn, er det ingen grenser for hvor hvor ekstreme utsagn de kan komme med - og hevde det er til mitt eget beste... det kan liksom ikke være sårende fordi det er for tynn de syns jeg er, ikke for feit.

jeg er IKKE sykelig tynn, men jeg har relativt grovt (altså motsatt av spinkelt) skjelett, som gjør at jeg lett ser knoklete ut. en person med samme høyde og kroppsvekt men smalere skjelett og knokler hadde sannsynligvis ikke fått like drøye kommentarer, tror jeg, fordi det ikke ville sett like beinete ut da.

jeg syns faktisk ikke det er spesielt fint selv heller, så jeg trenger slett ikke å høre at det ser forjævlig ut, og at det bare er til mitt eget beste at jeg er klar over det.

og noen ganger blir jeg bare så oppgitt over hvor tette i nøtta noen er.

Skrevet

Ja forstår at det kanskje er lettere å være tynn enn tykk i dagens motebilde, men du verden for hva folk kan finne på å si ja. Som f.eks dette Ivanka snakker om.

Å hele tiden bli fortalt at "ta et kakestykke til da, du kunne jo virkelig trenge det", og "du hadde jo slike fine pupper/former, skulle du ikke ønske at du var sånn nå istedetfor å være så tynn, det er jo ikke pent","gutter liker ikke tynne jenter vet du" ,og "du liker vel ikke å se ut som ei lita jente" er eksempler på ting jeg stadig får høre.

Blir lei av det når jeg stadig får høre slikt jeg, selvom det i utgangspunktet kanskje er "uskyldige" kommentarer. (Må da forsvare hvordan jeg ser ut og at jeg faktisk prøver å legge på meg, og at det ligger til familien.Noe det gjør.)

Men nå har jeg klaget nok :wink: Enig med Diva at man ikke burde gi neg. kommentarer på kropp uansett størrelse.

Skrevet

Kom til å tenke på noe. Har ei venninne som er ganske tynn, men hun spiser mye og ønsker og legge på seg. En dag kom det bort ei gammel dame til henne og sa: "Åhh, hvor tynn du er, det er ikke noe fint å se sånn ut vet du, du må spise mere"! Da venninna mi svarte: "Det er ikke så veldig fint å være så tykk som du er heller, kanskje du skal spise litt mindre?"

Vedder på at den gamle dama aldri kommer med slike kommentarer igjen! (Må bare få med at hun venninna mi ikke pleier å være frekk eller noe sånt, men den gangen fikk hun nok...)

Skrevet

Det er ille at kvinner skal "merkes" som de blir. Det er for galt å være tynn og det er helt katastrofe å være for tykk. Men hvis det er det vi vil være må det jo være opp til oss! Sålenge vi er friske og har et normalt forhold til mat og utskeielser må det vel tyde på velvære. Og vi stråler !! Er ikke dette nok??

Nå må det bli slutt på denne kroppsfokuseringen! :x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...