Gjest StoreSky Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Da jeg fikk min første datter var jeg aldels normalvektig og ble gravid fort. Nå skal jeg igang med nr 2. og ikke lengere tynn og slank (for å sidet pent) Og lurer altså på: dere som sliter/kjenner noen som sliter med å bli gravid; er det mindre lett å bli gravid som overvektig?? (PCOS henger jo ofte sammen med overvekt) Altså, mistenker at jeg nå kommer til å bruke laaang tid på å bli gravid! Lest litt i dagbøker/forum, og det virker som at endel av de som bruker lengere tid på å bli gravid er overvektig.... Eller?? Min kjæreste er lege og han sa det i en bisettning (i forbindelese med trening og vektnedgang) at "da blir du enda lettere gravid også!" - han vil helst ha baby sånn ca NÅ. hehe!
Gjest StoreSky Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Fant ut av det! Nedslående...Men jeg røyker ikke, drikker ikke kaffe, og lite alkohol. Så da så http://www.allekvinner.no/index.php?option...5&Itemid=46
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Jeg kjenner flere som er overvektige +/- 100, høyde ca 170, som er blitt gravide etter et par månder. Samtidig vet jeg også om folk som sliter med å bli gravide, og det er alt fra 60 kg og oppover. Er en overvektig er det ikke ensbetydende med at en har PCOS, men en kan ha det. Få legen din til å sjekke neste gang du er der. Bedre å vite med en gang, enn å måtte gå i uvisse som mange gjør, ofte i over 1 år før en finner det ut. Mener en kan ta en blodprøve for å finne ut om en har PCOS.
Gjest StoreSky Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Bra og høre Gjest. jeg har ikke PCOS, har blitt utredet nøye både her og der for andre plager...(og de sjekket PCOS i sammeslengen)
ToveM Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har ikke hatt problemer med å bli gravid, selv om jeg er overvektig. Men har du problemer i utgangspunktet, kan det vel ha en påvirkning.
Gjest StoreSky Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 En venninne av meg kjenner flere som har måtte få hjelp for å bli gravid- de alle er mer eller mindre overvektig.. Annen linke om ufruktbarhet: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322849 Her står det at man får assistanse når man har prøvd ett år med jevnlig samleie. Men er jo noen her inne på KG som har prøvd mindre tid enn dette?? (hvis man er 36/37 år kan jeg forstå man vil bli gravid fortere)
Lassie Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg er overvektig, og vi har måttet ta steget til prøverør. Men det har ingenting med min vekt å gjøre. Så det kan nok være både og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå