Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, som overskriften sier når treffer foreldrene hverandre?? Jeg har vært samboer i nå snart 2 år, og mine foreldre har ennå ikke møtt hans foreldre. Grunnen til dette kan være at vi studerer langt hjemmefra, så de har ikke den muligheten til å møte hverandre hjemme hos oss...

Er det vanlig å vente til man gifter seg eller får barn, Eller burde vi be de hjem til oss når vi flytter tilbake til hjemstedet vårt til sommeren??

Hva gjorde du/dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre foreldre traff ikke hverandre før i bryllupet vårt (da hadde vi vært sammen åtte år). Det kommer rett og slett av at hans foreldre bor på vestlandet, mine i Nord-Norge og vi bor på østlandet. Hans foreldre reiser omtrent aldri og er hos oss kanskje en gang annet hvert år, så selv om mine foreldre reiser mye og er her mange ganger i året så har de aldri vært her samtidig. Men vi så det heller ikke som noe mål i seg selv at de skulle treffe hverandre så tidlig som mulig.

Skrevet

Min mor møtte ikke foreldrene til samboeren min før vi hadde satt bryllupsdato... og det var 4,5 år etter vi ble sammen... :) Og min folk bor på vestlandet, mens hans folk bor på sørlandet. ..

Skrevet

Nei, det blir et godt spoersmaal. Det blir nok ikke med det foerste, av den enkle grunn at jeg er utvandret og blitt sammen med en engelskmann. Saa enten i forbindelse med en ferietur (mest sannsynlig at mine drar til London en tur), eller ved bryllup eller noe slikt.

Skrevet

Hos oss har det hele tiden vært viktigst at vi møter og blir kjent med de respektive svigerfamiliene. :] Men nå har min far og hans mor hatt telefonkontakt og har hverandres nr., selv om vi bare har vært sammen og bodd sammen i ett år. :]

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

våre foreldre møttes hverandre etter at jeg og samboeren hadde vært sammen i 6 mnd ca. Da var det bursdagen min, så det var en perfekt anledning til å presentere hverandre:)

Skrevet

Tja si det. Vi har vært sammen i 9mnd, og de møter nok hverandre ved første familiebursdag etter at vi flytter sammen, så i mai. Da har vi vært sammen i litt over ett år.

Skrevet

Vi har vært sammen i snart tre år, men mine foreldre har ikke møtt hans foreldre enda. Vi bor ikke sammen enda heller. Kanskje det er en grunn også. Tja, jeg vet ikke. Vi får se.

Skrevet

Vi har faktisk vært hos foreldrene til sønnen vårs kjæreste i kveld.

Tror vi ble bedt til dem for første gang da de hadde vært sammen 1 år. Så var de hos oss sist sommer. Blir kanskje hyppigere siden vi nå har bedt dem til oss om en mnd.

Nå skal det sies at de bor bare noen hundre meter fra oss.

Vi har hatt hyggelige sammenkomster sammen med våre kjærestebarn til nå, men neste gang blir det uten kjærestene...........

De planlegger å flytte sammen til sommeren etter nesten 3 år sammen.

Hva som er vanlig og normalt tror jeg vil variere fra familie til familie .........

Skrevet

Jeg har ikke tenkt tanken at foreldrene mine skal møtes hans enda, selv om han har spurt. Det faller meg bare ikke naturlig inn enda, så jeg velger å vente til en senere anledning. Kanskje når vi blir gift? Syns ikke det er så hast med at de skal møte hverandre, men det er viktig at jeg og han har møtt hverandres foreldre :) - nå har vi vært sammen i tre år og samboere, så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...