Gå til innhold

Hvor kan man gifte seg på en fredag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man kan gifte seg i kirken på en fredag, eller er tinghuset det eneste alternativet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er det fullt mulig å gifte seg i kirken også på fredager, forutsatt at det passer for presten i den aktuelle kirken. Bare å ringe menighetskontoret og høre. Lykke til! :)

Skrevet
Er det noen som vet om man kan gifte seg i kirken på en fredag, eller er tinghuset det eneste alternativet?

Unitarforbundet vier på alle dager så sant det er praktisk mulig å gjennomføre. Vigsler på fredag har vi en del av :-) Du kan velge om du vil vies etter borgelig rituale (det samme som på tinghuset), kirkelig rituale eller du kan sette sammen vigselseremonien som du blir enig med vigsler om. Vigselen er gratis, men kjøregodtgjørelse for vigsler må påregnes (NB. det vil fra februar i år bli innført et engangsgebyr på kr 500 for ikke-medlemmer på vigselsavtaler som inngås fra 1/2-08). Tidligere har vi viet hvor det måtte være praktisk mulig, men for å spare på reiseutgifter konsentrere vi oss nå om Vestfold, Østfold, Oslo og Akershus (muligens Telemark).

Skrevet

Takk for svar! Jeg bor langt nord i landet så da blir det litt langt for Unitarforbundet, også blir det en del i reiseutgifter og slikt ;)

Skrevet

Det skal ikke være noe problem å bli viet i en kirke på en fredag. Kontakt kirkevergen/ kirkekontoret for å avtale tid!

Skrevet

Jeg vet at foreldrene mine giftet seg i kirken på en fredag, så tror ikke det er noe problem :)

Gjest Gjest Julie
Skrevet

Las Vegas i USA er alltid åpent, selv på fredager. :)

Skrevet

Takk igjen for svar! Får ta meg en ringerunde. Skjønner ikke hvorfor jeg hele tiden har trodd at man bare kunne gifte seg på lørdager.. ;)

Skrevet

Moren min skal gifte seg på Akershus slott fredag den 16. mai, og en vanlig prest skal utføre vielsen, så det er fullt mulig å gifte seg i kirken på en fredag dersom man ønsker det :)

Skrevet

Vi gifter oss i kirken på en fredag, så er fullt mulig det :)

Skrevet

vi gifter oss i en ambassade i et naboland på en fredag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...