Gå til innhold

Vanskelig glidelås

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Jeg har kjøpt meg en jakke/kåpe som jeg egentlig er veldig godt fornøyd med. Men det er en ulempe med den, og det er at den er ganske vrien å lukke.

Den har sånn dobbel glidelås (hva heter det, toveis?) og problemet er at den dingsen som skal inni liksom ikke kommer skikkelig inni, hvis dere skjønner, slik at den ikke lukker seg.

Noen ganger går det greit, men av og til er det nesten umulig. Litt stress når jeg har det travelt, og litt kjipt når jeg er sammen med folk. "Kan dere vente tre minutter, skal bare lukke glidelåsen..."

Er det noen andre som har samme problemet og kjenner seg igjen?

Vil sånne glidelåser gli lettere etter hvert?

• 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet
Jeg har kjøpt meg en jakke/kåpe som jeg egentlig er veldig godt fornøyd med. Men det er en ulempe med den, og det er at den er ganske vrien å lukke.

Den har sånn dobbel glidelås (hva heter det, toveis?) og problemet er at den dingsen som skal inni liksom ikke kommer skikkelig inni, hvis dere skjønner, slik at den ikke lukker seg.

Noen ganger går det greit, men av og til er det nesten umulig. Litt stress når jeg har det travelt, og litt kjipt når jeg er sammen med folk. "Kan dere vente tre minutter, skal bare lukke glidelåsen..."

Er det noen andre som har samme problemet og kjenner seg igjen?

Vil sånne glidelåser gli lettere etter hvert?

Jeg har akkurat det samme problemet selv med en jakke jeg har. Ofte glir de lettere etter hvert, men noen glidelåser er genrelt veldig vriene å lukke. Gjelder særlig de som er toveis som nevnes her. Jeg vet ikke om jeg har noe veldig godt råd, men det er viktig å være påpasselig med at de to gliderne er kommet helt ned, ofte merker en at de er kommet inni et hakk. Så må de ligge plant på hverandre, ellers går ikke den andre delen inni.

Jeg sjekker alltid ekstra nøye om glidelåsen glir lett når jeg kjøper nye klær.

Skrevet

Jeg hadde en ullkåpe med vanskelig glidelås, og jeg gikk bare til skredderen og fikk dem til å sette inn ny glidelås. Kosta ikke så mye det, en hundrelapp eller to kanskje. Verdt pengene, i forhold til å irritere seg over glidelåsen hele tida :)

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet
Jeg hadde en ullkåpe med vanskelig glidelås, og jeg gikk bare til skredderen og fikk dem til å sette inn ny glidelås. Kosta ikke så mye det, en hundrelapp eller to kanskje. Verdt pengene, i forhold til å irritere seg over glidelåsen hele tida :)

Ja, det går an. Men hos skredderen får en vel ikke sånn toveisglidelås, har jeg hørt. Og jeg syns det er litt stilig å ha det på jakka mi, det gjør det enklere å sykle bl.a. Jeg er kanskje litt kresen, men jeg liker å beholde jakka i original stand så lenge den ikke er ødelagt. Derfor har jeg ikke gjort det med min. Men det er klart, det er litt stress når jeg ikke får lukket den, så skifting er helt klart en løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...