Gjest Grafica Skrevet 27. januar 2008 #1 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg sliter så sinnsykt med å finne olabukser som passer meg. Jeg er 170 høy og veier 80 kilo. Pga tung beinbygning har jeg alltid sett ut som om jeg veier nærmere ti kilo mindre. Så si jeg har kroppsformen som om jeg veier 70kg. Jeg har en ganske normal timeglassform, med god rund rumpe og brede hofter som jeg trives godt med! Men iføle klesbutikkene, er jeg visst tjukk, feit, overvektig og alt mulig. På Vero Moda er største størrelsen i bukser 42. For lite. På H&M 33tommer, akkurat pittelittegrann for lite. På Cubus finner jeg av og til bukser som passer, men Cubus er for smale i beina til meg (jeg foretrekker bootcut bukser...). Kappahl har helt feil passform. Så, jeg tenkte her om dagen at jeg som eksperiment skulle prøve en bukse på BB avdelingen til Hennes og Mauritz, bare for å se om den kanskje passet. Fant minste størrelsen der og tuslet til prøverommet. Alt, alt for stor. ARRRGH! Jeg blir seriøst gal, jeg finner ikke olabukser som passer meg! Rett før jul, når jeg hadde litt ekstra penger, tenkte jeg at jeg skulle bruke litt mer enn vanlig på olabukse, så jeg var innom Carlings, Urban, BikBok osv. Men der var selvfølgelig alt for lite igjen. Jeg blir så frustrert, for jeg er midt mellom! Jeg passer ikke i "store" størrelser, og heller ikke normalstørrelser. Hva pokker er det meningen at jeg skal gjøre? Er det noen som vet om steder i oslo, hvor de selger bootcut olabukser, til ok priser, som ikke er kjedebutikker?! Maks jeg kan strekke meg til for tida er 5-600kr... Jeg har ikke lyst til å slanke meg, for jeg trives med kroppsformen jeg har. Men det virker ikke som om jeg "får lov" til å ha formen og vekta jeg trives med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Corrazy Skrevet 27. januar 2008 #2 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg vet ikke noe om butikker i Oslo, men foreslår at du finner veien til Lindex. Selv er jeg litt overvektig, og har gitt opp jeans på Vero Moda og HM. Lindex har derimot et par modeller som passer meg nesten perfekt. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. januar 2008 #3 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Har du prøvd Lee? Disse kan du få på salg av og til. Leola, Desoto og Coral kunne gjerne være noe for deg. Prøver du noen med litt stretch finner du gjerne en som passer. Gi ikke opp om en modell ikke passer. Selv har jeg Lee bukser i 3-4 forskjellige livvidder og alle passer. Endret 27. januar 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 28. januar 2008 #4 Del Skrevet 28. januar 2008 Prøv Only og Vivikes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. januar 2008 #5 Del Skrevet 28. januar 2008 Du kan jo prøve Vila også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 28. januar 2008 #6 Del Skrevet 28. januar 2008 Det høres ut som vi kan ha ganske lik fasong, og dermed like vanskelig for å finne jeans. Mine absolutte favorittjeans er fra FCUK (French Connection) men de har jeg ikke sett i Norge. Kjøper dem når jeg er i England. I Sverige kjøper jeg Acne (ja, de har Acne i Norge også, men i de butikkene jeg har vært her, har jeg aldri funnet større enn 32 tommer... Men det har de i svenske butikker) Også har Boomerang fine bukser (igjen, så lenge butikkene har skjønt at de må ta inn 34 tommer også... Igjen, jeg handler i Sverige, men er mulig de kan bestille til deg. Johnny Q finnes i Norge, og har god plass til rumpe og lår. Men de kan bli bittelitt damete i fasongen, så man må prøve litt forskjellig. Disse er litt dyrere enn 5-600 kr, men nå vet du hvertfall om merkene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #7 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg er 175 og veier rundt 70 kilo, ergo høy og slank med former. Jeg elsker jeansene til Oasis. De koster rundt 500-600, holder lenge og de har flere forskjellige modeller, blant annet boot cut. Har en venninne på rundt 165 som er litt rundere enn meg og de passer henne også kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 28. januar 2008 #8 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg vet ikke noe om butikker i Oslo, men foreslår at du finner veien til Lindex. Selv er jeg litt overvektig, og har gitt opp jeans på Vero Moda og HM. Lindex har derimot et par modeller som passer meg nesten perfekt. Lykke til Støtter denne fullstendig! Jeg hamstrer når jeg en sjelden gang er i nærheten av en Lindex-butikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 28. januar 2008 #9 Del Skrevet 28. januar 2008 Only, Vila og Lee er for lite, og mye høres ut som det er litt over min prisklasse, men jeg skal uten tvil sjekke ut! Og hamstre olabukser på New Look når jeg skal til london i sommer, uten til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 28. januar 2008 #10 Del Skrevet 28. januar 2008 På HM har de 34 tommer i Loyal i alle fall. Ikke alltid jeg ser det, men vet at det finnes. Kankskje det kan passe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 28. januar 2008 #11 Del Skrevet 28. januar 2008 Har Loyal... Og den er et par cm for smal over låra, jeg ender opp med å "sagge" et par cm, og det er ubehagelig som fy =/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. januar 2008 #12 Del Skrevet 28. januar 2008 Kanskje de har jeans på Lene-v? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 9. februar 2008 #13 Del Skrevet 9. februar 2008 Hei! Jeg har AKKURAT samme broblem som deg. Jeg handler bukser på mango (str. 44) oasis (str. 42 (har tilogmed en i str 40!!!)) og på Gina tricot (33-34). Det er ikke alle modellene som passer, men finner jeg noen som passer perfekt, så kjøper jeg gjerne to:) Alle disse butikkene selger jeans og bukser til under 600 kr. I tillegg kan du prøve Indiska! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2008 #14 Del Skrevet 9. februar 2008 Høres ut som om du har omtrent samme type kropp som meg. Jeg har funnet mange fine bukser hos Victorias Secret. Den første gangen ble det riktignok gambling i og med at jeg ikke fikk prøvd dem på forhånd, men utrolig nok var det som om buksene var sydd til meg. Calvin Klein har også mange fine jeans. Selv liker jeg den som heter "slim fit flare jean". Den er litt for vid i livet(stretch), men ikke verre enn at det fikses med et belte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 9. februar 2008 #15 Del Skrevet 9. februar 2008 Har du være innom B-young? Der har de jeans til de fleste kroppsfasonger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 10. februar 2008 #16 Del Skrevet 10. februar 2008 UTRO i Grensen her i tigerstaden har bra utvalg oppi 2 egt, og FLINK betjening! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 17. oktober 2008 #17 Del Skrevet 17. oktober 2008 Du har nokk samme figur som meg, lår og rompe er "problemet". Prøv Funaki, pris fra 599 og oppover. kjøper som regel på salg til 1/2 pris. du kan finne ut hvor de selger den på nettet http://funaki.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 17. oktober 2008 #18 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vært på Gina tricot? Der har de ihvertfall ganske store størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 17. oktober 2008 #19 Del Skrevet 17. oktober 2008 Selvom du spør etter butikker vil jeg anbefale en nettside/katalogbutikk. La Redoute har bootcut jeans i flere beinlengder og med flere "midjehøyder". Mine yndlingsbukser er bestilt der Ikke koster de mye, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #20 Del Skrevet 17. oktober 2008 Du har nokk samme figur som meg, lår og rompe er "problemet". Prøv Funaki, pris fra 599 og oppover. kjøper som regel på salg til 1/2 pris. du kan finne ut hvor de selger den på nettet http://funaki.no/ Helt enig ,beste buksen jeg har hatt. prøv også risøbutikken ,der har de også en modell til 599 kr som er kjempebra.går nedover i sømmen over baken som får deg til å se mindre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå