Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 27. januar 2008 #1 Skrevet 27. januar 2008 Hei! Jeg vet det finnes mange tråder om disse temaene allerede og jeg har brukt natta på å lese i dem. Er mye forskjellig å få med seg, men her vil jeg prøve å samle det meste. Utifra meg, så klart Hårfjerning: - Jeg hater barbering, og klarer ikke voks. Laser er ikke et alternativ. Jeg har ikke lyst til å oppsøke salonger for å bli vokset av profesjonelle så jeg setter pris på om dere baserer svarene deres på at jeg (fattig student) vil ta meg av dette hjemme =) Jeg kan gjerne barbere legger, men har tenkt å bruke epilator der når jeg skaffer meg den. Hvilken er mest populær for tiden? Hvor lang tid bruker man på å epilere legger? Hvor lenge varer resultatet? Er man helt hårfri i et par uker, eller begynner stubbene å komme frem underveis? Hvor mye koster det? Jeg er ute etter å være glatt! Jeg kan helt fint barbere armhulene, så det går bra. Men underlivet derimot! Har babert meg helt glatt, og barbert kun bikinilinjen før. Dette hjelper da veldig lite fordi jeg får nemlig stubber morgenen etter. Og de er vonde! Hva kan jeg bruke på underlivet? Jeg vet at noe annet enn barbering er vondt, men det er altså varigheten som er viktig for meg. Jeg vil altså prøve å få fjernet alt håret der nede. Kanskje beholde en stripe eller noe. Men problemet er håret på kjønnsleppene og litt lenger bak. Hvordan få det vekk og holde det vekk? Strekkmerker - Jeg har ikke vokst noe særlig fort, hverken i høyde eller bredde Men likevel er rumpa mi full av strekkmerker! De har jeg hatt lenge, så de er sånn ca hvite nå. Men de er ikke mindre synlige av den grunn. Jeg vet at man ikke får fjernet det og diverse kremer det reklameres for er bare crap. Men noe må finnes for å gjøre dem mindre synlige! Noen som har noe forslag? Cellulitter - Har lest om mye som skal hjelpe, og jeg har planer om å begynne å trene aerobic og styrke. Jeg drikker mye vann og prøver å spise sunnere. Har ikke veldig mye cellulitter, men pga strekkmerkene ser hele rumpa mi ut som om den er 90 år gammel. Jeg er 20 år. Jeg er fin og slank, så det er ikke sånn at jeg er i dårlig form. Er danser. Har fin rumpe når en bukse gjemmer hva slags hud jeg har under. Kommer ikke på mer nå! Vil gjerne unngå innlegg som bare forteller meg at strekkmerker aldri forsvinner, uten å si noe mer om hva jeg kan gjøre. Innlegg som bare forteller meg at jeg bør gå til en salong osv. Håper på positive svar =)
Nabodama Skrevet 27. januar 2008 #2 Skrevet 27. januar 2008 Hei Jeg kan ikke hjelpe med alt, kanskje ikke mye i det hele tatt, men jeg skal gjøre et forsøk. Hårfjerning Der har jeg samme problem som deg, men har endt opp med barbering. Epilator prøvde jeg for noen år siden, det kjentes ut som mange insekter bet meg oppover leggene, ikke behagelig i det hele tatt. Ettersom jeg husker, kom jo hårene ut igjen etter ikke så lang tid, så jeg tror ikke at det varer i ukesvis. En er ihvertfall ikke glatt i ukesvis, det kan jeg ikke tro. Men at det tar litt lenger tid før de vokser ut, det gjør det sikkert. Forresten prøvde jeg epilatoren nedentil også, og det skulle jeg IKKE ha gjort. Det var VONDT, og det resulterte i inngrodde hårrøtter, som ble til noe stort og kviselignende. Tok lang tid å bli kvitt dem, og jeg har ennå arr der, og faktisk mindre hårvekst midt frampå som resultat av dette påfunnet. Cellulitter Jeg har ikke mye, men har fått noen småbulker på rompa. Jeg har tatt rensekuren Bio Drain, med bra resultat der. Har holdt på noen uker nå, og bulkene er færre i antall, og mindre. Ellers går det an å prøve lymfedrenasje hos hudpleier eller noe sånt. Det sies at det bedrer cellulitter. Jeg har så lite ennå, så jeg har ikke prøvd, men har lest om det. Strekkmerker Jeg fikk det da jeg gikk gravid, og det er noen år siden. Aner ikke hva som hjelper, men de blir usynlige med årene. Mine vises ikke lenger, jeg må lete etter dem....men det er jo ikke noen trøst for deg nå.
Gjest Grafica Skrevet 27. januar 2008 #3 Skrevet 27. januar 2008 Ang. hårfjerning: Har du prøvd hårfjerningskrem? Jeg bruker det på underlivet, og det fungerer som en drøm. Minuset er at håret må bli ca en halv cm før du kan ta det, men jeg er hårfri i ca to uker før det begynner å komme igjen Brukte det på leggene før også, men etter at jeg hadde skarlagensfeber ble huden på beina mine veldig sensitiv og jeg kan ikke bruke kremen lenger, da får jeg utslett... Men på underlivet går det fint Jeg lever farlig og lar det virke ca. ti minutter istedet for fem som er anbefalt tid, men da forsvinner alt, og jeg har aldri hatt problemer med irritert eller sår hud.
Gjest TS Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Tusen takk for svar, dere to! Håper på flere etterhvert Hva slags hårfjerningskrem da? Trodde ikke det tok så lang tid før de kom ut igjen. Bruker du den på alt håret der nede eller bare bikinilinja? Den cellutlit-kuren har jeg kanskje tenkt å prøve. Hvor skaffer jeg meg den?
Gjest Grafica Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Jeg bruker Veet, kjøper den store flaska de har på lindex. Tubene er dyre og det er lite i de... Jeg bruker den på alt, fra rumpehullet til navlen omtrent ;P På -meg- hvertfall tar det nesten to uker før det begynner å titte ut noe hår. Jeg bruker også sånnt, Unirens tror jeg det heter, som egentlig er vibratorrens, etter at jeg har fjernet hår, det forhindrer infeksjoner og basilusker, og jeg liker å tro at det er en av grunnene til at det tar så lang tid før det vokser ut. Det forhindrer hvertfall kløre og svie når håret vokser ut igjen, enten du barberer eller hva
Nabodama Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Bio Drain kjøper du på helsekost, enten på nettet eller i butikk.
Gjest Grafica Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 Bio Drain er billigere på smartclub; jeg kjøpte der og spare litt over 100kr
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Epilator er mer tortur enn hva voksing er. Men det er vanskeligere å vokse seg selv fordi man vet hva som venter. Få en venninne til å rive av stripsene da vel!
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Hei! Er selv plaget med ganske kraftig hårvekst spesielt på leggene/bena, og etter mye om og men har jeg funnet ut at Epilator er det beste. Det gjør vondt de første gangene, men du blir vant med det. Dessuten blir hårene tynnere og mykere etterhvert, og det bidrar også til at det gjør mindre vondt. Jeg har som sagt kraftig hårvekst, og jeg er glatt i en uke etter epilering. Det er imidlertid viktig å huske på ved bruk av epilator at hårene ikke er for lange (2-5 mm) og at du er flink til å peele/skrubbe huden jevnling for å unngå inngrodde hår. En epilator koster fra 400,- -900,- kr., selv har jeg Braun`s SilkEpil X'elle og er veldig fornøyd med den. Bikinilinje/underlivet barberer jeg, ettersom jeg ikke tåler kjemiske hårfjerningsprodukter. Har tenkt å prøve et nytt produkt som heter Intuition fra Wilkinson Sword, det gir visst en veldig tett barbering som gjør at man er glatt lenger. Når det gjelder strekkmerker, vet jeg at det er flere kosmetikkmerker som har såkalte "Stretch-mark correctors", bl.a. L'Oreal, den er sikkert ikke så dyr. Vet imidlertid ikke hvor godt de virker. Ellers vet jeg at mandelolje skal ha god effekt på strekkmerker, det er kanskje verd å prøve. En venninne av meg brukte den på magen når hun var gravid, og fikk nesten ikke strekkmerker. Men det må være ekte mandelolje, ikke syntetisk. Du får mandelolje på apotek eller helsekost. Konsentrert mandelolje er kraftige saker, så du trenger bare noen dråper som du masserer inn morgen og kveld. Når det gjelder cellulitter, har jeg erfart selv at det hjelper å peele/skrubbe og bruke en god oppstrammende krem. Tørrbørsting med hampvott eller naturbørste hjelper best, peeling med havsalt er en god nr. 2. Hvilken krem som virker best på deg, må du nesten bare prøve deg fram til.
Gjest TS Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for svar, folkens! Hvilken oppstrammende krem er best da? Har prøvd noen som jeg har kjøpt på H&M, men det har ikke vært noe særlig effekt. Tenker at jeg bør kjøpepå apotek, kankje?
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Tusen takk for svar, folkens! Hvilken oppstrammende krem er best da? Har prøvd noen som jeg har kjøpt på H&M, men det har ikke vært noe særlig effekt. Tenker at jeg bør kjøpepå apotek, kankje? Ja, apotek, parfymeri eller hudpleier. Biotherm, Dermalogica og Decleor har veldig bra produkter, men de er ganske dyre. Ellers har jo L'Oreal flere kremer du kan prøve, de er jo en god del rimeligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå