Gå til innhold

For lite skatt?

Anbefalte innlegg

Gjest Fredagsbarnet
Skrevet

Jeg håper dere kan hjelpe meg litt med noe innen jeg får ringt Skatteetaten og oppklart det. Jeg og mannen giftet oss i fjor, jeg er uten inntekt og mannen min tjener veldig godt. Da vi så den første lønnsslippen til mannen for i år ser vi at de har trukket 4000 mindre i skatt enn de har pleid å gjøre. Han får jo ny skatteklasse fordi vi er gift og jeg ikke har inntekt, men det utgjør jo kun en drøy tusenlapp i måneden, gjør det ikke? Hvor i all verden kommer resten av pengene fra? Jeg har sjekket at de har trukket rett i forhold til tabellen, men kan det være feil tabell? Det skal sies at da han fikk skattekortet for i år hadde de oppført 100 000 mindre i inntekt enn han har, samt at de ikke hadde fått med seg at gjelden hans hadde økt fra 750 000 til nesten 2 millioner. Imidlertid, da han prøvde å endre dette på Skatteetaten sine nettsider, fikk han beskjed om at endringene ikke ville medføre noen forandring i skattekortet. Kan det virkelig stemme at han skal betale så mye mindre i skatt, selv når Skatteetaten ikke tar hensyn til økt gjeld? Som sagt skal vi få sjekket dette, men jeg hadde håpet på et par gode idéer fra dere i mellomtiden. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skatteklasse 2 medfører som du sier bare ca. 1000 kroner måneden.

Hvis han har tabellkort, spiller det ingen rolle om inntekten er feil. Men fradragene må være riktige. Når han legger inn opplysninger for skattekort, er det ikke størrelsen på gjelden som gjør utslag, men rentene han betaler. Det er der han må oppdatere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...