Gjest Oppgitt Skrevet 26. januar 2008 #1 Skrevet 26. januar 2008 Er dere Facebook'ere endelig lei eller? Det virker som om mange har meldt seg ut, eller de har anonymisert seg slik at de ikke er søkbare...og er synlige bare for sine "venner". Hva er poenget?!
Gjest mer oppgitt Skrevet 26. januar 2008 #2 Skrevet 26. januar 2008 poenget med hva? være på facebook? melde seg ut? kun være synlig for de man velger selv?
Gjest Madre Mia Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Kan svare for meg selv. Jeg har fått kontakt med de jeg ønsker og vil ikke at hvem som helst skal kunne snoke. Jeg vil heller ikke ha facebook-venner som jeg egentlig ikke kjenner, men takker ja bare for å vise at jeg har hundrevis av venner. Satser på kvalitet framfor kvantitet.
Gjest Cataliina Skrevet 27. januar 2008 #5 Skrevet 27. januar 2008 Er det egentlig mulig å slette seg selv på Facebook?
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #6 Skrevet 27. januar 2008 Jeg er på facebook og er ikke lei. Er innom hver dag. For meg er facebook den eneste måten jeg klarer å holde rimelig god kontakt med venner fra den andre siden av landet der jeg bodde i flere år, da mail blir litt kjedelig. På facebook kan vi følge litt med på livene til hverandre gjennom bilder og korte meldinger. Det er kjempefint. For de som mener facebook er på vei ut, og som aldri har vært inne der tror jeg grunnen er at de bor på bygda og aldri har vært ute i verdenen slik at de møter alle vennene sine på den lokale jokern. Da forstår jeg veldig godt at man ikek har det behovet. Men for oss som har vært litt rundt er det en fantastisk måte å hold ekontakten på... Særlig oss som ike bruker msn..
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #7 Skrevet 27. januar 2008 For de som mener facebook er på vei ut, og som aldri har vært inne der tror jeg grunnen er at de bor på bygda og aldri har vært ute i verdenen slik at de møter alle vennene sine på den lokale jokern. Da forstår jeg veldig godt at man ikek har det behovet. Men for oss som har vært litt rundt er det en fantastisk måte å hold ekontakten på... Særlig oss som ike bruker msn.. Snakk for degt selv... Jeg vet om mange urbane født i byen (meg selv inklusive) som har reist rundt, bodd i utlandet osv. men som ikke ser poenget med Facebook. Litt kult da det var nytt, men nå er det "ut".
Gjest rikkerikke Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Ja, jeg ble lei, og ja , jeg meldte meg ut. Jeg fant glede i å finne frem til gamle venner og få en oppdatering på livene deres en stund, men innså etter hvert at jeg syntes det tok for mye tid. I tillegg ble jeg vel på et tidspunkt minnet om hvorfor vi gled fra hverandre og mistet kontakten i utgangspunktet. Jeg opplever ofte at jeg ikke har nok tid til de vennene jeg har og som jeg virkelig ønsker å holde kontakten med, og da vil jeg heller bruke tiden på en hyggelig telefonsamtale enn 10 korte meldinger til de jeg ikke lenger omgås jevnlig. De jeg omgås jevnlig er de jeg ønsker å prioritere å bruke tiden min på.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #9 Skrevet 27. januar 2008 Er det egentlig mulig å slette seg selv på Facebook? Nei, selv om du "sletter" profilen så blir den liggende og kan tas fram igjen hvis man skulle ombestemme seg. Ganske tvilsomt egentlig...
Gjest rikkerikke Skrevet 27. januar 2008 #10 Skrevet 27. januar 2008 Nei, selv om du "sletter" profilen så blir den liggende og kan tas fram igjen hvis man skulle ombestemme seg. Ganske tvilsomt egentlig... Ja, du kan velge å reaktivisere din profil, men du blir i alle fall slettet i den form at din profil blir borte fra dine "venners" lister, og det ikke lenger er mulig å søke deg opp.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #11 Skrevet 27. januar 2008 Snakk for degt selv... Jeg vet om mange urbane født i byen (meg selv inklusive) som har reist rundt, bodd i utlandet osv. men som ikke ser poenget med Facebook. Litt kult da det var nytt, men nå er det "ut". Glemte visst å nevne dem som er livredde for å ikke være in ja... Beklager...
Gjest utlogget Skrevet 27. januar 2008 #12 Skrevet 27. januar 2008 Facebook ble jeg fort lei av. For meg er det helt meningsløst å være der, så min profil er deaktivert.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #13 Skrevet 27. januar 2008 Ja, jeg kom på at det er en god grunn til at jeg ikke pleier daglig kontakt med alle menneskene jeg har møtt opp gjennom livet.
Kristaa Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 Er ikke like stas lenger, nei... Står forsatt registert, og har holdt på ganske aktivt med en gruppe der nå i det siste, men ellers er det jo bare kjedelig stort sett... Gøy å se på bilder da
iss Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 Jeg er så fryktelig nysgjerrig av meg Derfor er det spennende å lese om hva som skjer i andres liv, mennesker jeg normalt ikke ville tatt kontakt med.... Bilder, status, korte meldinger og slikt! Er ikke like aktiv som før, men er jevnlig innom...
livbåten Skrevet 27. januar 2008 #16 Skrevet 27. januar 2008 Litt lei, men samtidig litt ålreit å holde kontakten med venner langt unna! Så har ingen planer om å melde meg ut ennå. Synes også det er gøy og komme i kontakt med gamle kjente, men takker ikke ja til folk bare for å takke ja. Folk som jeg gikk i paralellklasser med på skole, og igrunn bare visste hva het ignorerer jeg. Mulig jeg er teit, men jeg gidder ikke...
Kristaa Skrevet 27. januar 2008 #17 Skrevet 27. januar 2008 Sier også bare ja til folk jeg kjenner/har/har hatt kontakt med. Har hatt min dose av ett stykk pågående NRK-mann samt noen tilfeller av grekere og tyrkere, men de takker jeg i grunn nei til
Gjest puselabb Skrevet 27. januar 2008 #18 Skrevet 27. januar 2008 Jeg er igrunn litt lei ja. Nyhetens interesse for meg det der.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #19 Skrevet 27. januar 2008 Jeg bruker i hvert fall lite tid der inne nå; i begynnelsen lette jeg etter folk, grupper og sendte sikkert flere meldinger også. Men er fortsatt innom ganske ofte og bruker facebook til å holde kontakt med enkelte. Bor uansett langt unna "alle" og trenger derfor en sånn lettvint måte å kontakte og oppdatere/holde meg oppdatert om venner på.
Gjest Bond Skrevet 28. januar 2008 #20 Skrevet 28. januar 2008 Jeg er ikke lei av Facebook i seg selv, det har en funksjon for meg - å holde kontakt med visse mennesker, spesielt da det gjelder gamle klassekamerater og lignende. I noen tilfeller, etter hvert femte år eller lignende organiseres jo sammenkomst og da er det nyttig å ha kontakt. Mennesker bytter jo telefonnummere og flytter osv, så det er fint å ha oversikt. Men jeg er utrolig lei av alle de aplikasjonene og tingelingsene. Nei, jeg vil ikke være en zombi, nei jeg vil ikke samle på noe jævla lille gif-bilde-liksom-gaver, nei jeg vil ikke sammenligne min smak i menn med deg, nei jeg vil ikke vite hvor god jeg er til å kysse, og jeg er absolutt ikke interessert hvem som har klikket 'JAAAA!' på meg, og så videre. Bahh. Og jeg er lei av alle de profilene som er full av sånn dritt. Det blir bare for mye mas å bare finne vanlig 'Wall', synes jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå